Sticking Radar Love.

Gestart door BraBart, aug 21, 2013, 12:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

BraBart

Ben bezig met Radar Love. Heb op 911 tabs de drumtab gevonden (die trouwens niet helemaal 100 procent klopt, maar goed genoeg om als voorbereiding te gebruiken.). Wie weet de exacte sticking van de snaredrumgroove? Kan waarschijnlijk op meerdere manieren en "rechtsom" of "linksom". Kan het allebei waarschijnlijk wel, maar wat geeft de beste "feel"?

Machiel

De shuffle met de leidende hand (R) en de accenten meetikken met links.

Neem mij vooral niet te serieus.

djska


De shuffle met de leidende hand (R) en de accenten meetikken met links.

Cesar legt dat ook uit in een filmpje, en is er redelijk in ('zo moet dat en anders niet'). Ik kan dat niet zo snel, althans dan swingt het echt niet. Ik zou het zelf dan ook om en om spelen (r-rL-lr-rL-l).

Fibesman

#3
aug 26, 2013, 11:26 Last Edit: aug 26, 2013, 11:27 by Fibesman
hmm, ik heb lang geleden een paar lessen van Cesar gehad. Toen kwam radar love ter sprake. Toen zei ik ik speel het zo.... (accenten met rechts) Zei hij: dat kan ook :-)

willem4130

Ik speel het ook ook gewoon zo:
r - l R -l, etc

Het is niet de originele sticking (want dan shuffle je volgens mij constant met je rechterhand), echter verlies ik na verloop van tijd (rekening snel) dan de groove. Met het eerste stickingpatroon benader ik het naar mijn mening beter en ik denk dat dat voor de meeste drummers geldt.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

yourikoggel

van wie leer je het beter dan van cesar zuiderwijk zelf.

heb je dit filmpje al bekeken.



iedereen speelt hem anders. r-l-r-l doe ik zelf ook en soms shuffel er tussen door.

gewoon proberen.

Hammar

Kan aan mij liggen, maar ik vind de feel van de shuffle heel anders dan rechtdoor rlrl. Veel lekkerder ondanks dat ik nooit zo lang volhou....

dunDaan

Nou Hammar, dat ligt niet alleen aan jou, dat merk ik precies hetzelfde :)
Gewoon lekker oefenen totdat je 'm het hele nummer kunt shuffelen, dan groove-t 'ie het beste   :Y
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hammar

Tja, het is een bepaalde techniek hè, die beheers ik gewoon niet goed.

animal

#9
okt 17, 2013, 21:17 Last Edit: okt 17, 2013, 21:23 by animal
Nou om eerlijk te zijn, lijkt Cesar er in dit filmpje ook een beetje moeite mee te hebben.
Mijn gehoor zegt me dat ie hem ook meer 'Flam'-ed dan dat ie rechts en links tegelijkertijd slaat.
Persoonlijk vind ik een slag op de snare met 2 stokken tegelijkertijd ook nergens naar klinken, een metaal- ook wel basketbal - achtige klank genoemd.

djska

Tja, sinds ik ooit Simon Philips ooit dit hoorde en zag doen maak ik me qua shuffle echt geen illusies meer :-)

https://www.youtube.com/watch?v=NS3nRcwWktA&feature=youtube_gdata_player

dunDaan

Ja, Face to Face is inderdaad wel het ultieme-shuffle-uithoudingsvermogen-nummer . Een dikke 5 minuten op lichtsnelheid shufflen zonder ook maar 1 break, pfffffff

Hier nog zo een:

Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hammar

Ja, die kon er ook wat van!

Koning

Als je een shuffle wilt oefenen is Underworld van Sola sistim ook een beste! Lekker in 16de feel.

Ik moet overigens wel ergens de muziekpapieren hebben liggen van Radar love.
Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel van je.

Omhoog