Grooover

Gestart door grooover, mrt 21, 2013, 23:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Machiel

Alles uit de kop. Daarna inprogrammeren in MIDI met bijvoorbeeld Cubase of Reaper. (dat laatste werkt IMHO niet fijn) en daarna door een SD2 of Ableton afmixen.

Neem mij vooral niet te serieus.

Dries

Sibelius heb ik momenteel niet meer op mijn notebook, dus daar kan ik nu niet naar kijken.
Zelf ben ik erg te spreken over de notatiemanier van Guitar Pro.
Groot nadeel voor drummers is echter dat hij automatisch noten verbindt. Voor drums is het handig om te kunnen kiezen welke noten je groepeert en welke niet. Zo kun je bijvoorbeeld de hi-hat lijn groeperen per  4 16-en en daaronder de bassdrum, snare en toms als losse noot noteren.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Robert-Jan

#27
mrt 25, 2013, 14:08 Last Edit: mrt 25, 2013, 14:10 by Robert-Jan
Sibelius is heel goed te doen mits je je er in verdiept..het is niet zo dat iemand die sibelius voor t eerts opent 10 min later een drumscore heeft..maar als je er eenmaal mee werkt gaat het vrij snel.
Heb je een keyboard dan kan je een midi setup maken en tik je het zo in.
Reflow ( app) is de snelste manier die ik ken, dat is de enige die een redelijk uitgebreide drumnotator heeft ontwikkelt.

Maar let op,
Dit komt eraan
http://www.thinkmusictechnology.com/

Als hier ook iets komt voor drums zijn we waar we willen zijn.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

grohllebol


Wat is jullie mening qua huidige manier van digitaal vastleggen van drumpartijen in software als sibelius, musescore, finale? En het vastleggen in drumtabs?
Vinden jullie dit makkelijk werken of juist lastig?


Ik dacht al ik mis iets :) De business case.
Het is op zich goed dat jullie hier mee bezig zijn, maar ik denk wat ook belangrijk is, waarom wil je groover maken. Wat is je doelgroep? Wat wil jouw doelgroep met jouw product kunnen doen, wat nog niet/ moeilijk kan in sibelius, garageband, op muziekpapier etc? Wat is HET unieke selling point van groover? En hoe wil je dat bereiken? (ik kan mij voorstellen dat je dat laatste niet prijs wilt geven overigens ;) ).

Kijk eens naar een site als onlinedrummer.com daar heeft men lessen in fills, de notatie wordt vaak handmatig gemaakt, vervolgens ook in PDF formaat aangeboden. Voor een site als OLD zal groover makkelijker tabs/ bladmuziek moeten kunnen aanmaken dan dat men ze in potlood op een stuk bladmuziek kan zetten...
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Omhoog