Leuke online oefentools

Gestart door Citizen Kane, jan 31, 2013, 17:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Citizen Kane

Gebruik het al een tijdje regelmatig, wilde het hier even delen:

bestdrumtrainer.com/

de tempo trainer is meesterlijk, je kunt maten "weg laten vallen" waardoor je dus op je eigen "interne metronoom" moet leren vertrouwen voordat de online metronoom het weer overneemt.

De speedtrainer is leuk om op te warmen en om uiteindelijk "de snelheid" wat op te voeren. Je kunt zelfs het tempo terug en weer vooruit laten loopen.

Iemand die dit al kende of ook al langer gebruikte?

Robert-Jan

Flash.. -O-
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Citizen Kane

 :? snap niet helemaal hoe ik dat antwoord moet interpoleren op de vragen die ik stelde...  :?

Robert-Jan

De site maakt gebruik van flash en dus niet zichtbaar op een ipad..das jammer.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Citizen Kane


De site maakt gebruik van flash en dus niet zichtbaar op een ipad..das jammer.


Met dank aan Steve Jobs. De man was zeker geen drummer.  :X

Tip: je iPad inruilten tegen een Android-Tablet? Of even proberen op je PC en laten weten wat je ervan vind?

Robert-Jan




Tip: je iPad inruilten tegen een Android-Tablet?


No f... way ;)

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

:) :+

Apple heeft er een goede reden voor om flash niet te ondersteunen. Daar kan je het mee eens of oneens zijn maar ze hebben er iig over nagedacht.

En ik heb mijn ipad ook liever dan mijn android phone :Y Apple is gewoon net wat beter.

Of dat na de dood van Jobs zo blijft is afwachten
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Machiel

Ok laten we hier geen flametopic van maken.

OT: Wat en zaadwebsite. Doordat het flash is, en veel CPU gebruikt vind ik het niet accuraat genoeg.
Neem mij vooral niet te serieus.

Joris

Draait hier als een trein, jammer dat ik geen internet in de oefenruimte heb. Hoe accuraat wil je het hebben, het is om mee te oefenen niet om mee op te nemen.

Nlz


Apple is gewoon net wat beter.

Het is niet beter, het is anders. Dat is een wezenlijk verschil. Beter is in dit geval nogal subjectief.

En ik heb dan nog geen Android-tablet in handen gehad, maar zo lyrisch als sommigen over de iPad zijn, neu. Geinig speelgoed? Jazeker. Meer dan dat? Voor mij niet.

OT: Site is op zich wel geinig, maar er zijn zat metronoom(-app)s die datzelfde doen toch?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nijlpaard

#10
jan 31, 2013, 20:08 Last Edit: jan 31, 2013, 20:21 by Nijlpaard

Het is niet beter, het is anders. Dat is een wezenlijk verschil. Beter is in dit geval nogal subjectief.

En ik heb dan nog geen Android-tablet in handen gehad, maar zo lyrisch als sommigen over de iPad zijn, neu. Geinig speelgoed? Jazeker. Meer dan dat? Voor mij niet.

OT: Site is op zich wel geinig, maar er zijn zat metronoom(-app)s die datzelfde doen toch?


Ok ok, ik en nog heeeeeeeel veel andere mensen vinden apple beter werken.........

Geintje.....;)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

JayDie

Begrijp ik nu goed dat dit eigenlijk gewoon een metronome is, maar dan één waarvoor je je PC (Mac, whatever) aan moet zetten?

Vorige week op m'n Android smartphone deze app gezet en is voor mij afdoende: https://play.google.com/store/apps/details?id=gabriel.metronome

Citizen Kane

offtopic: het was geenszins mijn bedoeling om een discussie te starten over apple/flash of niet. Boeit me eigenlijk ook niet.

On Topic: Ik was gewoon benieuwd of meer mensen deze tool kenden en er gebruik van maken / dit nuttig vinden/blij zijn dat ik dit met hen deel.   ;)

Vind het zelf erg nuttig, juist de tools die ik nodig had.

Citaat
... maar er zijn zat metronoom(-app)s die datzelfde doen toch?


Zou je me kunnen vertellen welke? Ik heb een android telefoon en ken er eigenlijk maar 2 die dat kunnen (namen weet ik zo niet), maar die zijn betaalt. Fysieke metronooms die het tempo opvoeren of voor een tijd weglaten zijn mij ook niet bekend. Ik heb de Tama Rythm watch gehad, die doet dat in ieder geval niet. Als je een aanrader voor me hebt dan hoor ik het graag! (ben ik ook niet meer afhankelijk van internet)

@ Jaydie: die ken ik inderdaad. maar ook die bscjikt niet over de functionaliteit om maten weg te laten of om in stappen de BPM op te voeren.

Nijlpaard

De Boss DB90 kan al die dingen.
Check pagina 3 van deze handleiding maar eens

http://www.rolandce.com/mediafiles/manuals/DB90_nl.pdf
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Citizen Kane

Citaat
De Boss DB90 kan al die dingen


hell yeah... ME LIKE!! thanks voor de tip, staat inmiddels op mijn nieuwe wishlist!

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Black Page

Voor de (ver) gevorderde drummer en gemaakt voor de iPad, de polynome een metronome waar je ook polyritmes kan instellen


https://itunes.apple.com/app/polynome-the-ultimate-metronome/id488165644?mt=8

Citizen Kane

Ik hou van het concept onderop dat laatste plaatje:



accent every 7th note of a paradiddle played at a quintuplet rate over a click of 3!

... BIZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR.........  8)7

Robert-Jan

Is erg belangrijk voor de subsidie aanvraag!
:+
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drumlarsos

Weet niet of dit het goede topic is, maar ik kwam op facebook deze nieuwe site van Hans van Oosterhout tegen, ziet er veelbelovend uit, al staat er nog niet heel veel op:

http://www.drummersbook.com/
:Y
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Omhoog