Mark Drum Yes

Gestart door Robert-Jan, dec 06, 2012, 15:38

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

Heeft al iemand die pearl zelf live gehoord ?
Nope, dan weet je dus niet hoe die klinkt, althans mijn ervaring is dat internet filmpjes geen reet zeggen.

Klein voorbeeld, mijn yamaha klinkt heel, HEEEELLLLLL anders over de actieve monitor die ik er eerst voor gebruikte dan over de aquilar basversterker die ik er nu voor gebruik.
Niet een beetje maar heel anders, meer dynamiek, meer diep te meer ruimte meer leven meer alles.
En zo is het met internet filmpjes ook, alleen al welke microfoon er gebruikt wordt en de afstelling van de opname.

BTW echt heel erg jammer dat markdrum de stekker er uit heeft getrokken, dit had echt heel veel potentie.

Robert-Jan

#76
dec 28, 2017, 19:01 Last Edit: dec 28, 2017, 20:03 by Robert-Jan
Audio van edrums die met een microfoon is opgenomen is sowieso waardeloos als referentie.
Alleen opames via een output van de module heb je wat aan.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Ik snap dat je dat zegt, maar dat ligt er toch heel erg aan wat je met je kit wil doen.
Ik heb de mijne meer en meer om live mee te spelen, dan is het toch wel erg belangrijk hoe het klinkt over een installatie.
Gebruik je het vooral voor opnames en/of thuis oefenen dan zou ik ook voor belang hebben bij het rechtstreekse geluid.

drfill

het was een jengelclip, idd..  maar ik kon geen betere 'impressie' van een yes preset vinden..
en ik vind dat je van filmpjes best een beeld kunt krijgen van een module/ of vst..
waarom anders demo's maken (fabrikanten) van library uitbreidingen..
mensen bestellen deze ahv online demos..  ok, je vind meestal dan maar de helft van de sounds 'bruikbaar'
of 'wat jou aanspreekt' in een sounds pakket  (dit geld ook voor modules)
dit heeft ook te maken met smaak, voorkeur muziek stijlen, en hoe een sound speelt of zich dynamisch
gedraagd  (kan per sample veel verschil in zitten..)
als je bijv. veel filmpjes van een mimic pro kijkt,  hoor ik veel 'dezelfde' coated tom sound per pre-set, en de
cymbals hebben standaard een goedkope 'shimmer' (vind ik)  de enige waar je dit niet hoort, is bij drum-tec,
deze kunnen goed EQ-en blijkbaar..   
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

Die heb jij toch ?
ik zou willen dat het waar was Jazz :/  .

Om even terug te komen op de opmerking van Kaboemba dat modules op internet niet hetzelfde klinken als ' in het echt ' .
Laat ik het zo zeggen : Het geeft een goede impressie , en idd zoals drfill  al poste is er ook een rol weggelegd voor de uploader , hoe kundig is hij met zijn opnameapparatuur en eindmix .
Als voorbeeld kan ik melden dat bv. een Roland TD-30 module toch best wel het zelfde klinkt op YouTube als middels een hoofdtelefoon bij een drumzaak . 

Het geluid van een E-kit via een monitor puur de zaal in sturen is een uitdaging ......
Gebruik zelf altijd hier thuis een goede hoofdtelefoon , klinkt absoluut veel beter dan een monitor ( die ik ook in bezit heb ) .

Maar omdat Kaboemba wél de intentie heeft om met de E-kit on tour te gaan is het hebben van goede sounds super belangrijk , en de Mark Drum Yes heeft die zeker .
De Mimic heeft nog niemand ( Nederlandse Drumwinkels / particulieren ) in zijn bezit en zullen we moeten wachten tot het zo ver is en wij zelf ' live ' kunnen beoordelen of deze module zijn hoge verwachtingen waar kan maken .
 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

chico

#80
jan 29, 2018, 19:45 Last Edit: jan 29, 2018, 19:53 by chico
Ik maak binnenkort eens wat mooie foto's van mijn Mark Drum Yes set, het is ongelofelijk hoe goed deze ekit is.
Ik speel alleen nog maar met Mark drum de rest van mijn drumspullen heb ik allemaal verkocht.
Elke dag een genot om op deze edrum te kunnen spelen.Schande dat deze drums niet meer in productie zijn!

De nieuwe Pearl Mimic Pro module vind ik echt veel te duur! als je bedenkt dat de Mark Drum Yes sets voor 1400 euro
compleet verkocht worden heb je een winnaar in huis. 

Jazz

Neem je jouw kit mee naar optredens. Ben trouwens wel (positief) jaloers hoor.
Zo'n gave kit.
There is no music without jazz

stefan

Ik maak binnenkort eens wat mooie foto's van mijn Mark Drum Yes set, het is ongelofelijk hoe goed deze ekit is.
Ik speel alleen nog maar met Mark drum de rest van mijn drumspullen heb ik allemaal verkocht.
Elke dag een genot om op deze edrum te kunnen spelen.Schande dat deze drums niet meer in productie zijn!

De nieuwe Pearl Mimic Pro module vind ik echt veel te duur! als je bedenkt dat de Mark Drum Yes sets voor 1400 euro
compleet verkocht worden heb je een winnaar in huis.  
En waar baseer je dat dan op? Waarom is dit een winnaar? En is welk segment dan wel? Wat zijn dan de grote punten waarop deze set "volgens jou" zo ontzettend goed is, dat deze bv beter speelt dan een Drum-tec Pro kit? En waarom zijn de cymbals dan beter dan bv de Jobeky's, of Field cymbals? Of, de verrubberde (is dat een woord?) varianten zoals de CY-18 van Roland?
Begrijp me niet verkeerd, maar als je zoiets roept moet je het wel even onderbouwen. Want momenteel slaat het kant nog wal in mijn optiek.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

animal

Ach ja, zoveel mensen zoveel (ongefundeerde) meningen.
Zo heb ik ook een oordeel/mening over de mark Drum Yes, waar hws niemand op zit te wachten  :+ .
Een twee jaar geleden heb ik op de Mark Drum Yes gespeeld die bij Bax-Music stond opgesteld.
Zowel de geluiden, speelbaarheid als de kwaliteit van de hardware konden mij niet overtuigen.
Dat de geluiden en speelbaarheid geen indruk op me maakte, durf ik (nog) wel te wijten aan het feit dat 'jan-en-alleman' aan allerlei knoppen mag/kan draaien en dat Bax er ook niet meer naar omkijkt.
De hardware blijft natuurlijk de hardware, die maakt(e) op mij een fragiele indruk, de plastic uitstraling en 'speelgoed' kleuren combinatie - zwart/geel - waren hier hws debet aan, daarnaast vond ik de pads aan de kleine kant (10").
Het blijft jammer dat het merk niet meer actief is op de e-drum markt, de Mark Drum Yes had zeker potentie, nu blijft bij mij het gevoel hangen dat de Mark Drum Yes nog niet volledig was uitontwikkeld (m.a.w. er zaten nog meer technische mogelijkheden in).

kaboemba

Zal ik het dan maar zeggen.
Ik heb veel gehad, van ddrum 3 en 4 tot 2box roland td12 en 10 en nu de atv ad5, yamaha 700 en 900 en dus ook de markdrum Yes.
Het is heel, heel jammer dat mark drum niet meer bestaat.
In die prijs klasse is speelt het alle drumkits weg, op het gebied van dynamiek, speelgevoel en sounds.
Dat is niet eens een mening het is een feit, en ik heb genoeg module pads en drumkits gehad om dat te kunnen beoordelen.

Kit komt bij mij vandaan en het is dat ik het niet betrouwbaar genoeg vind om live mee te spelen.
Ja hardware kan beter en uiterlijk is niet alles, maar hé 2box WHOEHAHAHAAAAAA.
Juist daarom is het zo jammer dat markdrum niet doorzet, ze hadden in heel goeds in handen wat op sommige punten goed aan te passen was, hardware en uiterlijk.
En als je IN DIE PRIJS KLASSE de geluiden niet goed vond dan heb je of een rare smaak of erg slechte oren.

animal

Tot zover uw bescheiden mening. :+

kaboemba

Bescheiden is met tweede naam !

chico

#87
jan 30, 2018, 16:40 Last Edit: jan 31, 2018, 00:23 by chico
Pluspunten van de Markdrum
1 Prijs.
2 Dynamiek.
3 Sounds.
4 Speelgevoel.
5 Aansluitingen in het Rack maar 1 kabel nodig van rack naar Module.
6 Licht gewicht hardware, makkelijk vervoerbaar.

Minpunten van de Markdrum
1 4GB geheugen.
2  Samples inladen niet mogelijk.
3  Werkt alleen met eigen merk Pads.
4  Uitbreidbaar met 4 single inputs
5  Geen firmware updates meer beschikbaar omdat ze ermee gestopt zijn.

Ik ga vandaag jammen met de Markdrum Yes en ik durf er zelfs mee op te treden.
Ik vind de samples erg realistisch klinken.
Voor de rest is het natuurlijk voor iedereen zijn eigen persoonlijke mening over dit set.

Wat ik wel met Animal eens ben is dat het set
Zeker nog meer technische mogelijkheden zou kunnen hebben maar dat is jammer dat ze ermee gestopt zijn.
Mardrum yes ziet er inderdaad uit als een speelgoed kitje voor kinderen net zoals 2box.
Maar toch vind ik de hardware goed, en het is zo gemakkelijk op te zetten dit heb ik met geen andere e-kit zo ervaren.
Vandaag een jammsessie gehad met de markdrum en wow de sounds overtuigen en het speelgevoel is erg prettig. Ik ben er in ieder geval blij mee.
1 ding is duidelijk een Edrum wordt nooit een acoustisch drumstel, en hoeft er dus ook niet zo uit te zien, al zullen sommige drummers iets anders beweren.

chico

@ kaboemba ik heb nu 1 ride, 1 hihat, en 4 crash bekkens voor mijn Mark Drum Yes.
Ben echt tevreden met de Markdrum

chico

Heeft er nog iemand een Markdrum Yes te koop staan neem even contact met mij op rjetten@hotmail.com

animal

Heeft er nog iemand een Markdrum Yes te koop staan neem even contact met mij op rjetten@hotmail.com
De D66 'voorman' ook hier??

chico


animal

Een mop uitleggen maakt hem niet leuker, maar goed.

Hoe heet de fractievoorzitter van D66??
Wat zijn de overeenkomsten met het door jou opgegeven e-mail adres??

chico

#93
mei 23, 2020, 11:27 Last Edit: mei 23, 2020, 12:04 by chico
Hij pakt de smilies niet op dit forum vandaar de vraagtekens, ik had je mop begrepen.

chico


chico

Nog een markdrum yes set die je wil verkopen neem contact met mij op.

alhambra

Echt ?????
Zoals ik al aan gaf, heel jammer dat men daar niet mee door is gegaan, had erg veel in zich om geweldig te worden.
Maar .......

1 het zag er niet uit.
2 de hardware was slecht, veel bekkens die kapot gingen.
3 de unit was niet betrouwbaar

Maar als je er 1 tegenkomt dan zou je die voor weinig moeten kunnen kopen.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Er had me laatst iemand een markdrum willen Verkopen helaas ben ik je mailtje kwijtgeraakt.
Neem even weer contact met me op aub.
rjetten@hotmail.com

chico

Even een andere vraag wat betreft Markdrum yes, is er nog iemand hier op het forum die in het bezit is van een Markdrum yes set?

Omhoog