Show je Kit - Deel 3

Gestart door chriswagenaar, jan 31, 2013, 10:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar

Nieuwe snare gekocht, steambent berken:

Gert maakt nu dus steambent snaredrums. Uit één plank, stoomgebogen ketels, dunwandig met verstevigingsranden.

Hiervoor heb ik mijn 'oude' zebrano snaredrum verkocht, aan een verzamelaar (er is écht iemand die Lignum verzameld) heeft nog géén half uur op FaceBook te koop gestaan en een zeer goede prijs voor gekregen wat de aanschaf van deze weer mogelijk maakte.

Alleen......ik heb hem nog niet i.v.m. de lock-down in België.

Robert-Jan

Vetjes!
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Mooi hoor, met Hammar-strainer ??? :)

Hammar

Mooi hoor, met Hammar-strainer ??? :)
Nee, deze heeft een Nickel.


dunDaan

Sjiek de friemel
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Paul

Pfoe, sjiek!  :Y

En totdat België weer wordt vrijgegeven speel je nu zonder snare?  :+

Hammar


Robert-Jan

Harf!
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

FreeFloater

Netjes Hammar, ziet er chique uit. Klinkt vast ook erg lekker.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

dunDaan

Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Technobeat

Blijft behelpen natuurlijk , maar for the time being ......... ;)

Zonder gekheid : Toppertje Hammar 8) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

#1661
jan 28, 2021, 18:47 Last Edit: jan 28, 2021, 18:49 by Technobeat

Foutje , sorry .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


UPDATE  *O*  .


Van dit :





Naar dit :
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Wichert

#1663
jan 29, 2021, 07:46 Last Edit: jan 29, 2021, 17:21 by Wichert
Wat voor type mixer gebruik je in deze opstelling? En het ziet er overigens perfect uit!

alhambra

Indien tweedehands dan is de kans heel groot dat het de mijne is geweest. Die mimic pro.
Echt wel een geweldenaar !!!!!

Je zou denken waarom in godsnaam een strike pro ?
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

Gelet op het tijdstip van plaatsen van dit bericht kon je vanwege je enthousiasme slecht slapen, veel plezier ermee iig.
Heb je je ATV aD5 ook nog??
Ik wel iig en heb daar achteraf gezien zeker geen spijt van.

drfill

zo techno..  gefeliciteerd, da's nog eens een update  :)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

HHBBXX

Mooie upgrade! Nice.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Technobeat

THX mannen , tja waarom een Pearl Mimic Pro ?
Een mens wil wel eens iets anders , en nee ........ het is geen 2e hands maar een gloedje nieuwe met de volle 3 jaar garantie .
Voordat ik deze topper aanschafte heb ik ook uitgebreid de Roland TD-50 module beluisterd maar die kon mij niet bekoren .
Met alle respect voor de Roland-fanclub , maar met name de snares klinken in alle toonaarde , laat ik het voorzichtig en vriendelijk zeggen , minder goed  :X  , en ook het zelfde kleine display wat zij al ruim 20 jaar lang de mensen durven voor te schotelen doet afbreuk in de top of the line Roland module van 2.300,= euro .
Dus de keus was redelijk snel gemaakt .
Gisteravond ben ik bezig geweest met het instellen van de triggers en nu denk ik dat ik zover ben dat alles goed is .
Vanavond verder er mee want er is nog veel meer te ontdekken heb ik gezien ........
De Alesis Strike Pro heb ik in mijn zoektocht ook de revue laten passeren en idd , met de Live Sounds van Drum-Tec , klinken sommige kitjes niet verkeerd maar voor mijzelf was het niet wat ik zocht , en laten we eerlijk zijn : ergens moet er een verschil zitten tussen een module van 740,= euro en één van 2400,= euro .
Maar hoe gek het ook mag klinken , mijn Roland TD-9 module gaan onder geen beding hier het huis verlaten , noem het sentimental reasons ( mijn eerste drummodule ever ) , de ATV aD5 is nog een twijfelgeval , is qua toms en cymbals super goed maar ook dáár vond ik de lang 'doorzingende ' snares niet echt fijn + het feit dat er praktisch 0,0 zaken zijn in te stellen cq aan te passen maakt het voor mij niet de ideale main-module , die mening heb ik met Animal gedeeld toen ik hem online ergens tegen kwam  :)  :w  .
Dus de komende tijd ben ik bezig de Mimic Pro te ontdekken en er mee te spelen , dat zal een leuk en leerzaam proces zijn , daar ben ik van overtuigt .   
     
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

alhambra

Het blijft een fantastische unit Techno en voorlopig ben je denk ik nog lang niet klaar met er uithalen wat er in zit (en dat is veel).
Uiteraard klinkt een unit van 740 niet zoals een topper van 2400 euro, alle waar naar zijn geld.

Maar je gaat er vast nog heel veel plezier van hebben.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

Dus de komende tijd ben ik bezig de Mimic Pro te ontdekken en er mee te spelen , dat zal een leuk en leerzaam proces zijn , daar ben ik van overtuigt .    
      
Hier nog een zeer informatief filmpje over het creëren van extra sounds

 

Technobeat


THX Animal , hier ga ik als ik de module onder controle heb mij mee  bezig houden .
Wat zei hij nu : Er is ook één cowbel aanwezig in de module , wow .... dat is durven ;)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dreamdrummer

#1672
feb 10, 2021, 13:27 Last Edit: feb 10, 2021, 13:30 by Dreamdrummer
Mijn kit bij de laatste band repetitie (begin december alweer :-(...)




Alles op 2 kleine racks, scheelt weer sjouwen!




Pedalen ge-upgrade met Trick driveshaft en longboards van ACD Unlimited





En de kit in Silent-mode zoals hij in de schuur staat nu.



Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

animal

Een akoestische kit? Bestaat dat nog??  :+

Geweldig mooie setup trouwens, met die twee kleine rackjes, ik zou zo weer liefhebber van rackjes kunnen worden. :Y

Dreamdrummer

#1674
feb 12, 2021, 11:49 Last Edit: feb 12, 2021, 12:15 by Dreamdrummer
Een akoestische kit? Bestaat dat nog??  :+

Geweldig mooie setup trouwens, met die twee kleine rackjes, ik zou zo weer liefhebber van rackjes kunnen worden. :Y
Thanks!
Ja gelukkig bestaat akoestisch nog :-P
En in de "silent-mode" kan ik toch met een realistisch gevoel oefenen.

De 2 kleine racks heb ik een beetje afgekeken van de Gibraltar Stealth racks.
Ben er ook erg tevreden over!

Het rack dat ik heb heeft vrij korte poten. (oude serie denk ik)
Ter stabiliteit heb ik het rack waar de 2 toms op zitten, verbonden met de snarestand dmv wat klemmen en een oude tomholder.
Staat als een huis:



Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Omhoog