Kick beater draait steeds (Roland KD9 + Iron Cobra 600)

Gestart door soapwater, nov 08, 2014, 17:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

soapwater

Ik speel met een nieuw Iron Cobra 900 enkel pedaal op een roland KD9. Met Felt omdat hij anders te veel lawaai maakt voor m'n huisgenoten. Nu zit ik met het vervelende fenomeen dat de beater steeds wegdraait. Ik heb de schroef met de stemsleutel al zo vast gezet dat ik bang ben dat hij gaat breken, maar het hamertje blijft wegdraaien en steeds naar dezelfde kant.
Heeft hier iemand dezelfde ervaring en/of een oplossing of verklaring hiervoor?

Rick

Is het een zwart busje wat je vast draait? Als dat het geval is, zit er onder dat busje nog een schroef waarmee de beater vast zit. Die moet je vast draaien, het zwarte busje is een zekering voor die schroef namelijk.

Succes!

Technobeat


Klopt , ik had het zelfde probleem bij mijn Tama Speed cobra die ik van Rick had overgenomen , schroefje onder het busje aandraaien en klaar is klara , of in dit geval Soapwater :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

soapwater

#3
nov 10, 2014, 23:46 Last Edit: nov 10, 2014, 23:50 by soapwater
Bedankt voor de info. Jammer genoeg zie ik geen dubbel busje of schroefje...
Eén enkele schroef, vast te draaien met stemsleutel.
Zoals hier te zien vanaf 1:43

soapwater


Rick

Kun je wat foto's van je pedaal maken?

soapwater

Met een beetje vertraging, de foto's.
Zo staat hij na een minuut of tien spelen. Als ik doorga, komt hij echt op 45° staan. Ik zet hem telkens recht en de (enige) schroef vast.



Deze schroef is de enige om de beater vast te zetten (met stemsleutel). De andere schroef zet de houder vast op de as.
Ik speel met hetzelfde pedaal op akoestische set en dat geeft geen enkel probleem, het moet dus aan de KD9 liggen. De beater omdraaien (plastic ipv felt) geeft geen verschil.
Ik denk dat ik gewoon een vlakke kant aan het stangetje ga slijpen waar het schroefje zit om hem recht te houden. Of eens een degelijke kick in elkaar knutselen  :Y


Hoefnix

Het lijkt erop dat je schroefje voor het vastdraaien van het stangetje te kort is. Die ligt namelijk helemaal vlak tegen de houder aan, dus kan die niet harder klemmen.

Als je een plat vlak aan het stangetje slijpt is het schroefje zeker te kort. ;)

Rechts op de foto zie ik een schroef die te lang is... namelijk die om de veer in te stellen...

Volgens mij heb je de schroefjes omgedraaid....

frakke

Kan je niet helpen maar heb ff een offtopic vraagje.
Meen eens ergens gelezen te hebben dat het beter was de plastik kant ten nemen voor op een e-drum?
Waarom raden ze dat aan?

Alvast bedankt ;)
Grts Frank.

Hammar

Omdat dat vilt sneller slijt op mesh heads.

frakke


Omdat dat vilt sneller slijt op mesh heads.


Ok bedankt  ;)
Grts Frank.

67Deadman


Het lijkt erop dat je schroefje voor het vastdraaien van het stangetje te kort is. Die ligt namelijk helemaal vlak tegen de houder aan, dus kan die niet harder klemmen.

Als je een plat vlak aan het stangetje slijpt is het schroefje zeker te kort. ;)

Rechts op de foto zie ik een schroef die te lang is... namelijk die om de veer in te stellen...

Volgens mij heb je de schroefjes omgedraaid....


Scherp gezien zeg.  :Y Zat al te denken waar het aan kon liggen. Zelf had ik er nooit last van toen ik die KD 9 nog had. Ben benieuwd of dit ook de oplossing was.

baszuidwijk


Omdat dat vilt sneller slijt op mesh heads.


Maar dan net andersom: je mesh head slijt sneller door de vilt-beater. Als je vanwege het contact geluid toch met de vilten kant van de beater wilt spelen, dan zou ik iets op je mesh head plakken. Ik heb bij mijn KD-9 er een patch van Gibraltar opgeplakt.

Otje

De KD-9 is overigens géen meshhead en daardoor ook niet aan slijtage onderhevig door een vilten klopper of zoiets dergelijks. Een viltenklopper laat wel een witte 'aanslag' achter op de drum-head, maar richt voor de rest geen schade aan.

Technobeat


Kleine correctie Otje , de KD9 is wél een meshhead kickdrum , de voorganger KD8 was/is van rubber .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Correctie op de correctie ;) Het is een 'cloth' head. Het oppervlak slijt overigens wel degelijk door de vilten klopper, heb ik ondervonden. Die patch heb ik er niet voor niets opgeplakt.

Technobeat

de KD9 is wél een meshhead kickdrum , de voorganger KD8 was/is van rubber
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

soapwater

De schroef is lang genoeg hoor, het lijkt op de foto alsof hij op z'n eind zit, maar het is een stukje schroefdraad dat je ziet uitsteken.
Ik heb de schroef er eens helemaal uit gehaald en alles opnieuw gedemonteerd, klopper ook iets lager gezet. Na een half uur spelen stond hij nog steeds mooi recht. Afwachten dus. Geen idee wat er fout zat.

Plastic klopper op de KD9 maakt een pak meer geluid, vilt geeft inderdaad een witte aanslag, maar klinkt een stuk aangenamer voor de huisgenoten.
De originele Roland klopper die erbij was, is wel helemaal plastic.

Omhoog