Welke e-drum set moet ik kopen?

Gestart door Kaj, feb 10, 2013, 21:15

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Maar die samples zijn dan natuurlijk weer niet geschikt voor een Roland TD-9 denk ik  :/
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

frakke

#151
dec 28, 2014, 14:52 Last Edit: dec 28, 2014, 14:53 by frakke

Flutactie! Weer alleen via USB stick, waarom niet gewoon downloaden en waarom niet ook voor bestaande eigenaren?


Wordt aan gewerkt zo gauw de stick in mijn bezit is ;)

@technobeat
Zal je op een TD-9 module ook wel kunnen downloaden zeker???
Grts Frank.

Technobeat

@technobeat
Zal je op een TD-9 module ook wel kunnen downloaden zeker???




Als de downloads WAV-files zijn zou dat moeten kunnen denk ik .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

berreal

Was er ook al naar opzoek, aangezien ik ook gewoon een bestaande gebruiker ben.
Als Roland dit nou gewoon aanbied op website als download, (tegen een flutbedrag) is iedereen tevreden
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

djska




Als de downloads WAV-files zijn zou dat moeten kunnen denk ik .

Zal zeker niet als .wav aangeboden voor de TD-11. Met .wav kan een Roland TD-x niet overweg (de TM-2 natuurlijk wel).

Technobeat


Typisch Roland , eenmaal een set kopen en NO aftersales , zoek het maar lekker uit :/ .
Hoe anders is dat geregeld bij een firma als 2Box , mooie site met free sounds en upgrades :) TOP !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk


Typisch Roland , eenmaal een set kopen en NO aftersales , zoek het maar lekker uit :/ .
Hoe anders is dat geregeld bij een firma als 2Box , mooie site met free sounds en upgrades :) TOP !


He he, daar is Technobeat weer met de welbekende Roland-bash en schijnbaar obligate 2Box-verheerlijking die daar standaard op volgt. Dit liedje ken ik nu wel, hoor. :N

Ik speel ondertussen al weer een paar jaar naar volle tevredenheid op mijn TD-11 en ja, die heb ik in het aanschafproces ook zeker vergeleken met met 2Box en Yamaha. De Roland modules met Super Natural bieden mooie sounds en de mesh head pads hebben een fijne feel. Kwalitatief prima spul.

Als iemand toch liever voor een 2Box gaat (of voor willekeurig welk ander merk, wat dat betreft), dan is dat voor mij ook prima. Voor mij in ieder geval geen reden om alles dat geen Roland-sticker draagt af te zeiken.

Otje

Je zal maar is toe zijn aan een andere module. Iets wat ik overweeg. De keus wordt er niet makkelijkere op gezien het aanbod. Hou ik t op de 2de hands aanbiedingen op Marktplaats. Heb ik deze twee voorlopig geselecteerd op gelijkwaardige (vraag)prijs. Welke heeft jullie voorkeur ? En waarom? Ik kom er niet uit. Btw: het is voor thuisgebruik.


http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumcomputers/m1035093011-roland-td-15-drummodule.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumcomputers/m1027844083-roland-td12-module-vexpressions-um-one.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer


Technobeat


Keuzes keuzes ..... de TD-15 is een generatie jonger dan de TD-20 maar deze laatste heeft zijn sporen zeker verdiend .
Het beste zou zijn om de beide ter plekke te beluisteren , maar dat is misschien wat lastig voor jou ( want geen auto ) , een andere optie is middels YouTube beide aan een luister en kijktest te onderwerpen om een redelijke indicatie te krijgen .
Maar hoe dan ook is het altijd tof om iets nieuws / uitgebreider aan je set te kunnen toevoegen :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

IK ben juist benieuwd wat ( in dit geval!) jullie overweging is om tot welke keuze te komen. Ik heb ze beide gezien, gehoord en geprobeerd . 'Tig' afwegingen gemaakt: Wel- geen USB, aantal pads/cymbals, in-afstel mogelijkheden, enz. En nogmaals, het is voor thuisgebruik. Was het óok voor live optredens, dan wist ik 't wel: de TD-12.

67Deadman

Das inderdaad een lastige Otje. Geen usb lijkt ook mij geen probleem want via de mix in kan je er van alles op aansluiten. Ik kan beide modules niet door en door maar als ik bedenk dat de td 12 meer dezelfde structuur heeft als de td20/td30 en een td 15 een door ontwikkelde td 9 is zou ik voor de veelzijdigheid van de td 12 gaan. En natuurlijk het prijsverschil. Op die td 12 kan je ook nog inruilen en je weet nooit of je live nog iets gaat doen

In iedergeval succes met je beslissing

Dreamdrummer

Persoonlijk zou ik voor de TD-12 gaan, omdat je er meer pads/cymbals op kan aansluiten.

Ik weet niet of je met VST speelt, want dan maakt de sound van de module zelf niet uit :-)


Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

MatiZ

Na mijn E-kit verkocht te hebben ben ik er achter gekomen dat ik hem toch ga missen en ben dus op termijn weer op zoek naar een goede E-kit. Mijn probleem is echter dat deze betaalbaar moet zijn (geen behoefte meer aan om honderden cq. duizenden euro's uit te geven).

Ik heb zitten kijken naar zelfbouw met een triggermodule en EZDrummer, of een kant en klare kit van Roland/Yamaha

Heeft hier iemand tips of wellicht iets leuks in de aanbieding?

En heeft hier iemand ervaring met KAT percussion?
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Metalhead21

Hallo mede drummers,
zoals op een ander topic eerder te lezen was begonnen mijn buren met klagen. Het is nu zo serieus dat ik elektrisch drummen overweeg. Nu speel ik momenteel met 3 toms, 2 floortoms een snare en 6 bekkens. Maar om het een beetje bescheiden te houden had ik het volgende in gedachten:
-een kick
-een snare
-2 toms (1 tom en een floortom)
- een hihat
-3/4 bekkens
-en natuurlijk een module
(ik was van plan een dubbel pedaal aan te schaffen zodat ik alsnog dubbel kan spelen)

Nu is mijn vraag: Wat is slim? Dingen los kopen (o.a. van marktplaats) en zelf iets samenstellen? of liever iets compleets kopen?
Ik ben nog maar 16 jaartjes jong en heb geen enorm budget maar ik weet dat dit niet goedkoop kan. Wat ga ik hier ongeveer aan kwijt zijn?
Verder heb ik totaal geen verstand van module's e.d. dus wat dat betreft kan ik ook nog een hoop advies gebruiken.

Alvast bedankt
 

Otje

#164
apr 10, 2016, 21:31 Last Edit: apr 10, 2016, 21:34 by Otje
Metalhead, koop een kompleet 'fabrieks'setje, kant & klaar. Je schrijft dat je nog geen verstand heb van modules. Met zo'n setje hoefie niet te gaan zitten kl*ten met de instellingen,die zijn van fabriekswege al goed en wel ingesteld; 'Speelkaar voor gebruik'. .

ejdb

Hallo Allemaal,

Even voorstellen: Evert-Jan de Beijer, Net begonnen met drummen maar zeer enthousiast.

Ik wil nu een e-kit kopen en na het hele internet doorgelezen te hebben is mijn keuze terugbracht naar twee kits ivm ruimte en budget.


Het zijn de Roland TD1KV of de Roland TD4(incl kickdrum), beide met een meshhead snare PDX-8

Ik kan de TD4 voor 50,- meer kopen dan de TD1KV. Dan heb ik er dus wel de originele roland kickdrum bij, alleen geen krukje.


De TD4 is volgens mij wat ouder maar is heel netjes onderhouden

Graag jullie advies 

drfill

TD4 all in ..  de pedalen van 1KV zijn geen 'echte' drumpedalen maar gaspedalen..
ik bedoel de 'feel' is niet vergelijkbaar met normale pedalen..
voor 50 euro meer heb je dan meer plezier..  want je gaat anders toch 'upgraden'
met die 1KV  vanwege 'het net niet zijn' effect ..   da's mijn mening..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hammar

Ik zou ze allebij niet nemen, te hoog speelgoedgehalte.....
Doorsparen is mijn advies!

drfill

en wie is u ?    bollocks advies aan een beginnende drummer ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hammar

en wie is u ?    bollocks advies aan een beginnende drummer ..
Ik geef mijn mening/advies, net zoals jij dat doet!

Jazz

Ik denk dat n TD6 al heel wat meer mogelijkheden bied dan de 4.
Ik zie ze regelmatig voorbij komen voor nette prijzen.
There is no music without jazz

Nijlpaard

en wie is u ?    bollocks advies aan een beginnende drummer ..
Dat lijkt me iets dat de beginnende drummer zelf moet bepalen........
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

67Deadman

Hallo Allemaal,

Even voorstellen: Evert-Jan de Beijer, Net begonnen met drummen maar zeer enthousiast.

Ik wil nu een e-kit kopen en na het hele internet doorgelezen te hebben is mijn keuze terugbracht naar twee kits ivm ruimte en budget.


Het zijn de Roland TD1KV of de Roland TD4(incl kickdrum), beide met een meshhead snare PDX-8

Ik kan de TD4 voor 50,- meer kopen dan de TD1KV. Dan heb ik er dus wel de originele roland kickdrum bij, alleen geen krukje.


De TD4 is volgens mij wat ouder maar is heel netjes onderhouden

Graag jullie advies 
Hallo Evert-Jan Welkom. Als jij al heel het internet al hebt doorgelezen en uit deze 2 de keuze moet maken dan zal ik de TD4 nemen. Die is uitbreidbaar en de TD1KV niet. De meeste zeggen ik ga niet uitbreiden maar velen (ook ik) zijn er in voorgegaan.
Weet niet wat het budget is maar een goeie Yamaha is ook nooit weg. Ik zag toevallig deze ook op marktplaats.

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m1054523485-yamaha-dtx-550-k-drumstel-kit-gaat-weg-tegen-goede-prijs.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=28

Met kruk, hi-hat stand etc etc. Dit is volgens mij een redelijk goede instapper.

Succes met je keuze.

Otje

TD-4 zonder meer. Het rack de module,pads & cymbalen zijn te gebruiken icm alle andere Roland kits. En om verder uit te breiden is mijn huidige kit een goed voorbeeld. Ooit begonnen als TD-4tje dient het rack nog altijd als de basis.


Jazz

Dat ziet er inderdaad super uit.
There is no music without jazz

Omhoog