Tom ophangsystemen, Tom armen, Tom rackklemmen gezocht.

Gestart door Rashid, nov 11, 2011, 17:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rashid

Hoi allemaal,

Ik ben bezig met mijn E-drum (zie topic E-drum)..
Nu ben ik op zoek naar een manier om de toms aan een rack te bevestigen.
Mijn oog is gevallen op de Pearl ISS tom systemen..

Heeft iemand van jullie toevallig de ISS systemen liggen?? (Wel de normale versie en niet de superhoop variant)
De maten van de toms zijn 1x 8" , 1x 10", 1x 12" en 2x 13". (hier zitten de standaard hoops op)

Tevens zoek ik 5 tom armen om deze toms eraan op te hangen en natuurlijk 5 rack klemmen waarmee ik ze aan mijn drumrack kan vastmaken...

Heeft iemand een van deze onderdelen thuis liggen en je doet er niets mee (en je wilt het natuurlijk verkopen)??.. dan hoor ik het graag..

Groetjes,
Rashid

Dries

#1
nov 11, 2011, 20:00 Last Edit: nov 11, 2011, 20:01 by Freggle
Ik heb twee zwarte ISS houders liggen..
Deze hebben op 14 en 16 inch toms gezeten, die passen denk ik niet lekker op 13'' toms.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Rashid

weet je het zeker?
Ik zie op diverse sites dit staat: Pearl iss, 1,6mm for 8"-10".. of 12"-16"
betekend dat het dan puur alleen voor de 8/10/12/16" is of van 12" t/m 16"?

Gr,
Rashid

Harre

Volgens mij zijn de ISS klemmen er inderdaad maar in twee uitvoeringen. Voor de kleinere toms zijn het twee klemmetjes (in ze zin van 'schroeven') en voor de grotere drie klemmetjes. Bij mij hing de 10" in een ISS ophanging met twee schroeven en 12, 14 en 16" in de ophanging met drie schroeven. Het lijkt me dan logisch dat die 13" daar ook wel in past.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Dries


Volgens mij zijn de ISS klemmen er inderdaad maar in twee uitvoeringen. Voor de kleinere toms zijn het twee klemmetjes (in ze zin van 'schroeven') en voor de grotere drie klemmetjes. Bij mij hing de 10" in een ISS ophanging met twee schroeven en 12, 14 en 16" in de ophanging met drie schroeven. Het lijkt me dan logisch dat die 13" daar ook wel in past.

Nee en nee.

Ze zijn er in 2 soorten en elk in 2 maten. Dat zijn 4 uitvoeringen (excl. hardware-finish variatie):

Triple flanged hoops (dun, 1,6mm), 2 ''klemmetjes'': 8'' en 10'' diameter
Triple flanged hoops (dun, 1,6mm), 2 ''klemmetjes'': 12'' t/m 16'' diameter
Superhoop (dik, 2,3mm), 3 ''klemmetjes'': 8'' en 10'' diameter
Superhoop (dik, 2,3mm), 3 ''klemmetjes'': 12'' t/m 16'' diameter
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Omhoog