hardcase voor snare (12"x5,5") gezocht

Gestart door Sander?, sep 30, 2011, 16:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Sander?

Hey,

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een hardcase voor mijn pas gekochte snare. De maten van de snare zijn 12x 5,5". Heeft iemand nog een goede case liggen of kan iemand me vertellen waar ik deze kan kopen, dan hoor ik het graag. Thomann geeft aan wel 12" cases te hebben, maar die zijn voor een racktom. Ik geloof dat hiervan de diepte niet echt correspondeert met die van mijn snare  :?
Voor mijn andere snare heb ik een gator hardcase en ben zeer tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding. In die richting zoek ik het dus ook een beetje.

paQ


Nijlpaard

Zo, die komt rechtstreeks van de Battlestar Galactica
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Stokmans

Yep, maar zijn wel topkoffers! Kosten ca. 50 euro bij Live Music in Arnhem

Sander?

Haha goede Darth-Vader vibe inderdaad! Het is wel een serieuze optie! bedankt :w

Harre

Het ziet er waarschijnlijk wat vreemd uit door de combinatie van de punten waarmee de case gestapeld kan worden en de maat van 12 inch. Die punten zijn namelijk bij alle maten hetzelfde, waardoor je deze case bijvoorbeeld zo op een 16 inch kunt plaatsen zonder dat hij zal gaan schuiven.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Robert-Jan

Handig als je er meer hebt..

Ik zou voor deze gaan,
http://www.thomann.de/nl/hardcase_hn12s_snare_drum_case.htm
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick

Ik zou persoonlijk ook meer vertrouwen hebben in iets waard Hardcase op staat dan iets waar Stagg op staat.

Stokmans


Ik zou persoonlijk ook meer vertrouwen hebben in iets waard Hardcase op staat dan iets waar Stagg op staat.


Ga dan die koffers van Stagg en Hardcase maar eens naast elkaar leggen. Ik heb toen bewust voor Stagg gekozen om dat aan de binnenkant van de koffers nog wat bescherming (schuim) zit en bij hardcase je simpelweg een plastic kist hebt.

Met de ervaring die ik nu inmiddels heb met mijn Stagg-koffer (zitten mijn Beni's in!) ga ik niet eens meer kijken naar hardcase.

Wat betreft instrumenten is Stagg niet sterk,maar in dit soort 'acesoires' zijn ze erg goed!

Robert-Jan

Het gaat mij niet om verschil in kwaliteit of merk,die stagg cases zijn inderdaad erg goed.
Super handig ook dat opstapelen, als je er meer hebt. Gaat het om 1 koffer dan vind ik de stagg best groot voor een 12".

Maar eens met stokmans over de kwaliteit vam de stagg cases.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Sander?

ik vroeg me al af waarom er van die vreemde punten op de Stagg cases zitten, puur voor het stapelen dus. Aangezien ik verder geen Stagg cases heb, is het stapelen voor mij niet van toepassing. Ik zoek een case die ik op weg naar een oefenruimte mee kan zeulen op de fiets zonder dat ik me zorgen hoef te maken of er iets beschadigd. Ik weet niet of een bag een optie zou kunnen zijn, maar een koffer lijkt me duurzamer dan een tas. Zoals ik in de openingspost al zei, heb ik 1 gatorcase 14x5,5" waar ik erg over te spreken ben, maar die lijken geen 12" cases te maken  :?. Een schouderband zou ook een hele fijne optie zijn, maar of dat bestaat?

Robert-Jan

Schouderbanden zijn vaak de zwakste schakel,daar moet je alleen gebruik van maken als je echt een goede koffer hebt ;)
Deze tassen zijn wel erg ok hoor,
http://www.thomann.de/nl/gewa_sps_snare_bag_12x_6.htm
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Protection Racket maakt ook tassen op aanvraag voor niet heel veel meer geld. Zou je kunnen opteren voor rucksack straps op een 12x5,5 snaretas.

Paintpro

Waar kan je die opties van Protection Racket vinden dan?

Harre


Ga dan die koffers van Stagg en Hardcase maar eens naast elkaar leggen. Ik heb toen bewust voor Stagg gekozen om dat aan de binnenkant van de koffers nog wat bescherming (schuim) zit en bij hardcase je simpelweg een plastic kist hebt.

Met de ervaring die ik nu inmiddels heb met mijn Stagg-koffer (zitten mijn Beni's in!) ga ik niet eens meer kijken naar hardcase.

Wat betreft instrumenten is Stagg niet sterk,maar in dit soort 'acesoires' zijn ze erg goed!


Helemaal mee eens...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Sander?


Waar kan je die opties van Protection Racket vinden dan?


Gevonden, onder de snare bags en dan die met het RSS (Ruck Sack Straps) systeem. Die zien er oke uit. Jammer dat ze niet maat 12x5,5 hebben.

musiqman

Die 12x5 gaat makkelijk passen. Heb een 10x8 en daar zit een inch ruimte in voor de 10x8 tom.

Rick


Gevonden, onder de snare bags en dan die met het RSS (Ruck Sack Straps) systeem. Die zien er oke uit. Jammer dat ze niet maat 12x5,5 hebben.


Inkorten is altijd makkelijker dan een stuk eraanplakken  *)



;)

Paul


Schouderbanden zijn vaak de zwakste schakel,daar moet je alleen gebruik van maken als je echt een goede koffer hebt ;)
Deze tassen zijn wel erg ok hoor,
http://www.thomann.de/nl/gewa_sps_snare_bag_12x_6.htm

Gewa SPS is mijns inziens een goed "compromis". Biedt de bescherming van een case, gevoerd van binnen en zeer stevig gemaakt. Ik ben er niet bang voor dat die schouderband een keer loslaat. Ik sleep vaak met mijn snare in een Gewa tas (14x6,5), gaat prima.

Omhoog