Het Sabian-topic

Gestart door drummermaarheeze, sep 16, 2011, 19:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

stick tight


Gisteren is mijn sabian hhx evolution 18" crash aangekomen, prachtig! Nog nooit op zo'n mooie crash gespeeld  :D

Nu viel me wel op, vandaag tijdens het spelen, dat er op het bekken zelf een zwarte streep stond, ik schrok me dood want dacht dat het een scheur was.. Na even beter te kijken zag ik dat het alleen op de voorkant zat en als ik er overheen voelde ik geen groef of scheurtje voelde (als je begrijpt wat ik bedoel?)
Iemand die weet of dit gevaarlijk is (kan scheur worden?)


Heb je een foto?
Soms ontstaan dat soort tekeningen in het scheerproces van de bekkens, niets om je zorgen om te maken..

drummermaarheeze

Zag net dat www.sabian.com helemaal veranderd is!
Even zoeken waar alle samples zitten nu....

Jochem

Die staan nu bij iedere cymbal bijv:
Products -> Drumset Cymbals als je dan iets kiest staat het eronder.

Fur-D


Heeft er al iemand gestemd op de nieuwe cymbals?

Ik vind het persoonlijk jammer dat er niet echt iets 'klassieks' in zit.
Joke - Kick - Snare - Crash - Applause
Yamaha Maple Custom Absolute / Sabian / Vic Firth

drums97

Ik heb eigenlijk een vraag aan enkele kenners.
Kent iemand deze bekken?



kijk vooral naarf de bel!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Lerojj

#55
nov 28, 2011, 12:58 Last Edit: nov 28, 2011, 13:08 by Lerojj
Hee,

Is er iemand bekend met de HHX click hats?
Op de site is te zien dat o.a Dave Weckl er mee speelt, staan alleen niet tussen de producten evenals in webshops. Of is het dan toch een custom model?

EDIT: Excuses had niet goed gelezen, hij valt onder de players choice, oftewel met een beetje geluk komt hij volgend jaar uit.

Leroy

Hans

#56
nov 28, 2011, 15:47 Last Edit: nov 28, 2011, 15:49 by Hans
Ik heb zo'n setje 14" hhx evolution hats (volgens mij bedoel je die). Daar speelt Weckl mee (en zou mede door hem ontwikkeld zijn). Ik heb mijn setje heel banaal bij de Feedback gehaald een poos geleden.

http://www.sabian.com/en/artist/dave-weckl

Lerojj


Ik heb zo'n setje 14" hhx evolution hats (volgens mij bedoel je die). Daar speelt Weckl mee (en zou mede door hem ontwikkeld zijn). Ik heb mijn setje heel banaal bij de Feedback gehaald een poos geleden.

http://www.sabian.com/en/artist/dave-weckl


hee Hans,

Bedankt maar is hem niet. Dat Weckl er op speelde was puur een demo net als Bozzio, Peart e.d. (zie mijn edit)

Leroy

mapexdrummer

Ik heb een aax studio 14" crash, en wil graag een beetje uitbreiden (kleinere crashes)
Nu zag ik op marktplaats een studio 15" crash.
Mijn vraag:
klinken deze een beetje samen?
of klinken deze (nagenoeg) hetzelfde?

drummermaarheeze


Ik heb een aax studio 14" crash, en wil graag een beetje uitbreiden (kleinere crashes)
Nu zag ik op marktplaats een studio 15" crash.
Mijn vraag:
klinken deze een beetje samen?
of klinken deze (nagenoeg) hetzelfde?


Meestal zullen bekkens uit dezelfde serie, met verschillende maten, goed klinken bij elkaar. De klankkleur zal ongeveer hetzelfde zijn, de toonhoogte zal het verschil maken. Ik zelf heb juist bekkens gekozen met een wat verschillender karakter/klankleur zodat de toepasbaarheid wat diverser wordt. Maar bekkens die meer op elkaar lijken en dus heel goed met elkaar 'blenden' is ook niks mis mee. Net wat je zelf wil.
Zet de bekkens eens naast elkaar in de set-up-builder op www.sabian.com. Geeft best een goed beeld van hoe de bekkens zich onderling verhouden vind ik. 

NathanR

Ik denk dat de 15'' niet zoveel extra verschil zal maken! Ik zou eerder kiezen voor een 16'' AAX Studio crash.
Qua geluid past het wel bij elkaar, inderdaad zoals eerder genoemd omdat het de zelfde serie is.


stick tight

Waarom zulke kleine crashes?

Dribbel

waarom grote.... alles is smaak natuurlijk... en de foute reden, denk ik, zou de prijs kunnen zijn....

Ik ben tegenwoordig ook al meer van de grotere maten....ook al vind mijn band dat soms niet al te fijn.
zo'n 18"HHX is wel fijn maar kan ook echt luid zijn.... *O*
Yamaha recording & sabian

Fibesman

Heeft iemand ervaring met special orders van Sabian? Ik heb begrepen dat je maten die niet in de catalogus staan wel op bestelling kunt krijgen. Zit te denken over 15" Legacy hihats en een 20" Legacy heavy ride. Maar vroeg me af hoe lang dat zou duren.

NathanR


Waarom zulke kleine crashes?


Ik heb zelf nu een 14'' en 16'' AAX Studio crash, en vind ze voor thuis wel prima.. maar wil er nog wel een 18'' AAX bij, zo dat ik wat kan switchen voor verschillende settings :)

Rick

Ik ben tegenwoordig ook al meer van de grotere maten....ook al vind mijn band dat soms niet al te fijn.
zo'n 18"HHX is wel fijn maar kan ook echt luid zijn.... *O*


Mijn band werd ook niet al te vrolijk van mijn 19" crash en 18" china.

Tegenwoordig gebruik ik een jazz crash om op te "crash riden". Zolang je beheerst slaat kan er weinig fout gaan. Hij is alleen een stuk minder luid dan de 18" medium en de 19" Medium Thin die ik heb. En dat is wel beter! Alleen is mijn 22" ride nu onderwerp van geklaag, hoewel ze wel vinden dat hij tof klinkt. Maar pech hebben ze dan. Stukkie ducttape er onder en dan is de geluidsman ook weer blij

stick tight


Heeft iemand ervaring met special orders van Sabian? Ik heb begrepen dat je maten die niet in de catalogus staan wel op bestelling kunt krijgen. Zit te denken over 15" Legacy hihats en een 20" Legacy heavy ride. Maar vroeg me af hoe lang dat zou duren.


Heb je mijn ervaring met het vervangen van een sabian crash mee gekregen?

Gebaseerd daar op verwacht ik een jaartje of 3  :X

Fibesman

Hmm, mischien heb je pech gehad?
Ik sprak Steph van AB en het zou 12 weken duren (voor een special order). Nu heb ik wel de mazzel dat mn bestelling deze week nog mee kon. Ik zal hem eens vragen in deze thread te reageren.

Stephke

Hallo,

Op vraag van Tanco reageer ik even.  :)
Het is zo dat wij als distributeur een breed assortiment cimbalen importeren, maar inderdaad niet alles. Er zijn types cimbalen die erg weinig verkopen en dus niet zinvol zijn deze te stockeren.

Nu is het wel zo dat we elk trimester een "special" order hebben bij Sabian van alle types die niet binnen ons assortiment zitten.
Daarnaast bestaat er ook nog de Sabian "Custom Shop". Je kan dus inderdaad een 15" Legacy HiHat bestellen of een 24" Artisan Light ride. Doorgaans bedraagt de levertermijn van zulke orders 12 weken.

Succes alvast met deze toffe topic :)

Steph

Maverickje

Hallo,

kan iemand mij vertellen of deze set

http://www.feedback.nl/shop/product/drums/sabian-xs-20-performance-set18crash/100005784/109962

Dezelfde set is al deze
http://www.thomann.de/nl/sabian_xs20_performance_beckenset.htm

buiten de extra crash en prijs.

Ze lijken niet op elkaar, misschien door een andere finish. Maar volgens de beschrijving lijken het me wel dezelfde

NathanR

Die van de Feedback is de Brilliant versie :)

Maverickje

Dus alleen de finish is anders? Dit heeft nauwelijks invloed op de klank toch? Vond de normale finish namelijk erg lekker klinken

NathanR

Het heeft wel degelijk invloed op de klank! Ikzelf ben meer voorstander van brilliant finish..

Fibesman

Grappig, ik vind de traditional finish mooier klinken :-)


Rick


Grappig, ik vind de traditional finish mooier klinken :-)


Ik ook.


Traditional heeft meer toon naar mijn idee. Complexer en donkerder dan Brilliant.
Brilliant snijdt weer meer, ligt wat aggresiever in de mix, komt wat meer naar voren.

Het is maar net wat je nodig hebt.

Omhoog