Met welke stokken speel je?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Anserini


Ja jullie hebben gelijk, daar heeft hij last van. Maar nu is der vraag, is der ook een oplossing voor?   :P

Stelschroefje gebruiken onder de bottom hihat om hem wat te kantelen. :P

MattHelders


Stelschroefje gebruiken onder de bottom hihat om hem wat te kantelen. :P


Dat dacht ik al   :P

thanks!

marnixkwd

Eerst speelde ik altijd met Vic Firth Dave Weckl signature stokken.. Tegenwoordig speel ik met Vic Firth SD8 Swingers. 

Leon

MARNIXXX

marnixkwd


NathanR


Jeroenov

Speelde eerst met steve gadd signatures van vic firth, maar die gleden nog wel eens uit mijn handen, nu gebruik ik 5A's van Vic, geen last meer van glijdende stokken!

marnixkwd


Speelde eerst met steve gadd signatures van vic firth, maar die gleden nog wel eens uit mijn handen, nu gebruik ik 5A's van Vic, geen last meer van glijdende stokken!


Steve gadd stokken en 5a's verschillen nog al van elkaar... Misschien een optie om de achterkant te schuren?

Fur-D


Steve gadd stokken en 5a's verschillen nog al van elkaar... Misschien een optie om de achterkant te schuren?


Dat is een goed idee, dan bevestig je je hand aan de stok door de splinters aan twee kanten door je hand heen te duwen  :+
Joke - Kick - Snare - Crash - Applause
Yamaha Maple Custom Absolute / Sabian / Vic Firth

Nlz

#109
okt 26, 2011, 23:10 Last Edit: okt 26, 2011, 23:11 by Nlz
Waar schuur jij mee? Of kun je gewoon niet schuren?  :F
Is niet erg, daar mag je gewoon voor uitkomen, maar ga dan geen onzin uitspugen over splinters. ;)
(tenzij iemand met een korrel 25 over zijn stokken gaat zitten rossen, maar dat valt wat mij betreft dan weer onder niet kunnen schuren...)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Fur-D


Ik schuur inderdaad verbazingwekkend weinig. Wel ruik ik een grapje van tig meter afstand. 8)

Zo serieus heb ik nog nooit iemand horen praten over schuren in het algemeen.

Sorry als ik je gekwetst heb  ;)

Racket tape niet een beter idee overigens?

Joke - Kick - Snare - Crash - Applause
Yamaha Maple Custom Absolute / Sabian / Vic Firth

marnixkwd

Wat denk je dat er met je stok gebeurt .... :F dikte :F Gewicht  :F

*)

Fur-D


Wat denk je dat er met je stok gebeurt .... :F dikte :F Gewicht  :F

*)


Tja, ik probeer ook maar wat. Ik kan mijn stokjes ten minste vasthouden, ook gelakte.  :w
Joke - Kick - Snare - Crash - Applause
Yamaha Maple Custom Absolute / Sabian / Vic Firth

marnixkwd


Tja, ik probeer ook maar wat. Ik kan mijn stokjes ten minste vasthouden, ook gelakte.  :w


Het gaat ook niet om mij ...  :z

Anserini


Speelde eerst met steve gadd signatures van vic firth, maar die gleden nog wel eens uit mijn handen, nu gebruik ik 5A's van Vic, geen last meer van glijdende stokken!
Pro Mark heeft zogenaamde naturals, die zijn ongelakt en dus niet zo glad.  :Y

Jeroenov

Speel ook al weer jaar of 2 met 5a's, geen last meer van dus, en idd, verschillen wel aardig van steve gadd's, wat zwaarder, maar ben dan ook sterker dan 2 jaar geleden 8)

Anserini


Speel ook al weer jaar of 2 met 5a's, geen last meer van dus, en idd, verschillen wel aardig van steve gadd's, wat zwaarder, maar ben dan ook sterker dan 2 jaar geleden 8)


Je kunt ze nu optillen?  :P

Jeroenov


Joris


Steve gadd stokken en 5a's verschillen nog al van elkaar... Misschien een optie om de achterkant te schuren?


Deed ik ook altijd met die donkerbruine Dave Weckle stokken. Nu speel ik al jaren met Vater 5B, meestal met nylon tip.

KadumPssh

VicFirth 5B vind ik wel een fijne dikte, liever niet dikker, maar ik zou ze eigenlijk wel langer willen haha..
Iemand een merk / type die wat langer zijn? ik zit al snel aan 't einde van de stok  :/
Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

Technobeat


VicFirth 5B vind ik wel een fijne dikte, liever niet dikker, maar ik zou ze eigenlijk wel langer willen haha..
Iemand een merk / type die wat langer zijn? ik zit al snel aan 't einde van de stok  :/



Misschien een optie om je set wat dichter bij elkaar te zetten , en/of je bekkens minder hoog te hangen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

ArcticLight


VicFirth 5B vind ik wel een fijne dikte, liever niet dikker, maar ik zou ze eigenlijk wel langer willen haha..
Iemand een merk / type die wat langer zijn? ik zit al snel aan 't einde van de stok  :/

Vic Firth Extreme 5B is een halve inch langer. ;) Het is trouwens toch niet zo moeilijk om even naar een website van een stokkenfabrikant te gaan en daar te vergelijken?

Erik


VicFirth 5B vind ik wel een fijne dikte, liever niet dikker, maar ik zou ze eigenlijk wel langer willen haha..
Iemand een merk / type die wat langer zijn? ik zit al snel aan 't einde van de stok  :/


Dat is toch ook de bedoeling. Je speelt je hihat of je crash niet met het midden van je stok, maar met de 'hals' van de stok.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Tijn


Je speelt je hihat of je crash niet met het midden van je stok, maar met de 'hals' van de stok.

Daar ben ik het met je mee oneens:)
Je kan heel veel verschillende klanken halen uit je hats of crashes(bekken in het algemeen), door bijvoorbeeld je bekkens met andere plekken van je stok te raken... zoals het midden :Y

FoREVer

#124
okt 29, 2011, 18:49 Last Edit: okt 29, 2011, 18:51 by AEDrumsA7x

VicFirth 5B vind ik wel een fijne dikte, liever niet dikker, maar ik zou ze eigenlijk wel langer willen haha..
Iemand een merk / type die wat langer zijn? ik zit al snel aan 't einde van de stok  :/


Vic firth 5B extreme zoals Artic al zei.

Net me nieuwe set promark 5b stokken binnen gehad ( 4 paar :P )
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Omhoog