Low volume bekkens

Gestart door Wichert, dec 19, 2018, 17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Wellicht een domme vraag: heeft een set b.v.Zildjan Low Volume bekkens enig zin in combinatie met een E-drums, of alleen in gebruik met een a-drums?


Het lijkt me wel gaaf, om dit soort bekkens (ter vervanging van het rubber) te kunnen gebruiken in mijn set.


Kan iemand mij hier op dit forum in adviseren, of uit de droom helpen?

Jazz

Ik kan alleen spreken over de zildjian low noise 80.   (met trigger er op )
Het materiaal, kunt net zo goed n stuk blik erop zetten. Diat klinkt niet anders.

De andere modellen, daar heb ik geen ervaring mee.
There is no music without jazz

Wichert

Iemand met dit merk ervaring Arborea Bronze-8 Low Noise Cymbal, of blijft het bij rubber?

Ik weet het, het  mooiste is natuurlijk een acoustisch drumstel! Maar ik woon in Amsterdam. Dat gaat echt niet lukken zonder heibel!

Ik zoek dus een combinatie E en A drums. Ik heb een monitor, dus daar moet toch wat mee te doen zijn.

Iemand een idee? Een beetje noise mag natuurlijk wel.

Wichert

Overigens bedankt Jazz voor je reactie>

Oetgrunn

Dag Wichert,

Ik heb een setje van die grijze Arborea's gehad, wat mij betreft prima te gebruiken als oefensetje, echt een stuk stiller en best aardig geluid.
Ik heb ze niet in combinatie met een module gebruikt maar als bekkens in een stille a set, overigens ben ik inmiddels weer terug naar een volledige e set (voor oefenen).
Ik denk zelf dat de beste combi om te oefenen een setje stille bekkens is icm de rest e (een module heeft wat mij betreft nog veel voordelen met oefenen, vaak zitten er trainingsdingetjes op en meespelen met muziek is handig te regelen). Ik heb zo'n setup niet domweg omdat me dat om te oefenen nog te veel aan prijs is.
Die stille bekkens erbij omdat een e hihat nog niet in de buurt komt bij een a (heb ervaring met een TD9, TD20 EN DTX750). Ik heb geen ervaring met stille bekkens icm pick-ups, dus hoe goed dat werkt kan ik niks van zeggen.
Wat ik ook nog als voordeel zie bij stille bekkens is dat als iemand in de buurt enigzins meeluistert ik me voor kan stellen dat dat beter klinkt dan rubber, wellicht niet top maar dat geplokplok is ook niet allles...

Nijlpaard

Voor het geld wat ze kosten zijn de arboreas prima cymbalen. Ik heb de bronskleurige variant in combinatie met een set met silentstrokes.

Zeker voor het oefenen is dit een prima combi.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jazz

Je bespeelt ze zonder triggers ?
There is no music without jazz

Nijlpaard

Yes.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Wichert

Is zo'n set low volume bekkens überhaupt optimaal te integreren in een E-set? In mijn geval een Yamaha kit met TCS (Textured Cellular Sillicon) toms en een DTX502 module.



Moet ik dan triggers gaan gebruiken of in combinatie met een monitor?


N.b. Het getik op dat rubber begint me zo langzamerhand te vervelen! Met een koptelefoon op klinkt het allemaal wel goed. Maar ik wil ook wel eens zonder spelen.

Jazz

Ik had triggers op mn L80 bekkens direkt aangesloten op de module.
Prima effekt. Echter........ in1e instantie gedaan omdat t rubbergeluid me enorm irriteerde en dan ga je er natuurlijk op letten.  Ik blij met mn cymbals maar al vrij snel vond ik ik dat geluid niet meer om aan te horen. Als je over de boxen speelde had je echt t idee dat je op n koekblik zat te slaan. Dit was niet om aan te horen. Zelfs met koptelefoon vond ik t niet te doen. En de hi hat, dat leek nergens op.
Ik zou t moeten uitproberen maar daarom kan ik me bijna niet voorstellen dat n low-noise bekken wel klinkt.
There is no music without jazz

Wichert

Tsja, ik denk, dat ik het idee om low volume cymbals aan te schaffen maar moet laten varen. Kon ik het hier in Amsterdam maar ergens testen.

hjs

Tsja, ik denk, dat ik het idee om low volume cymbals aan te schaffen maar moet laten varen. Kon ik het hier in Amsterdam maar ergens testen.
Tsja, ik denk, dat ik het idee om low volume cymbals aan te schaffen maar moet laten varen. Kon ik het hier in Amsterdam maar ergens testen.
Bax zit toch in Amsterdam?
https://www.bax-shop.nl/muziekwinkel-amsterdam

Terpstra Muziek Drumland vlak bij Amsterdam
https://www.terpstra-muziek.nl/contact

Wichert

Bax zit inderdaad ook in Amsterdam. Maar ik vind het geen fijne zaak! steeds te weinig personeel en een kleine drumafdeling en duur in vergelijking met Thomann en Musicstore.

Terpstra is een prima zaak echter gefocust op Roland en ik heb een Yamaha E-kit.



Nijlpaard

Ik had triggers op mn L80 bekkens direkt aangesloten op de module.
Prima effekt. Echter........ in1e instantie gedaan omdat t rubbergeluid me enorm irriteerde en dan ga je er natuurlijk op letten.  Ik blij met mn cymbals maar al vrij snel vond ik ik dat geluid niet meer om aan te horen. Als je over de boxen speelde had je echt t idee dat je op n koekblik zat te slaan. Dit was niet om aan te horen. Zelfs met koptelefoon vond ik t niet te doen. En de hi hat, dat leek nergens op.
Ik zou t moeten uitproberen maar daarom kan ik me bijna niet voorstellen dat n low-noise bekken wel klinkt.
Er is wat mij betreft 1 type low volume cymbals welke goed klinken (althans afgaande op de video's en reviews, zelf nog niet getest) En dat zijn de Agean cymbals maar dat merk je dan ook meteen in de prijs.  
Zelf heb ik het volgende plan. A-kit voorzien van gaasvellen en jobekey triggers in combinatie met de Ageans die ik dan versterk m.b.v. overhead mics en via een mengpaneel met de drum meng. 
Daarvoor moet ik dan wel eerst een en ander verkopen om aan het geld te komen ;-)
Of het allemaal zover komt is afwachten maar als het lukt zal ik hier wel een en ander plaatsen.
Tot die tijd doe ik het met de Arborea's en silentstrokes :-)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drfill

ik denk dat het merk e-drums niet uitmaakt waar je ze bij hangt ?  je hoort binnen 5 minuten
wel welke cymbals 'goed'  klinken en welke niet..  maar dan,  wie heeft die dingen op voorraad ?
dat word gewoon bellen dus.. 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Wichert

Jobeky cymbals kwamen ook nog voorbij. Deze zijn geloof ik met triggers. Maar zijn ze compatible met een Yamaha module?

Technobeat

Zelf heb ik het volgende plan. A-kit voorzien van gaasvellen en jobekey triggers in combinatie met de Ageans die ik dan versterk m.b.v. overhead mics en via een mengpaneel met de drum meng.
Now you talking 8)  .
Als je toch de portemonnee trekt Nijlpaard en je wilt het beste van het beste zou ikzelf kiezen voor Drum-Tec Real Feel gaasvellen , Animal en ondergetekende hebben ze al een geruime tijd in gebruik en ik kan je melden dat ze echt super zijn en hun gelijke niet kennen ( de 3-laags Jobeky gaasvellen versie zou ik niet nemen , de inbouw-brugtriggers dan weer wél , werken prima voor een nette prijs) :)   . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

#17
dec 29, 2018, 14:11 Last Edit: dec 29, 2018, 14:15 by Technobeat
Jobeky cymbals kwamen ook nog voorbij. Deze zijn geloof ik met triggers. Maar zijn ze compatible met een Yamaha module?
Bedoel je de ' gewone ' Jobeky cymbals , of de low noise ( gaatjes ) cymbals ?
Die laatste zijn zonder triggers .
De mooie ' gewone ' zijn met triggers en geven een beetje plastic tik geluid .

Hier de Surge versie ( vanaf 0.35 ) :



Jobeky cymbals zijn overigens met alle modules compatible .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Wichert

Dat gaat het niet worden. Ze klinken inderdaad met een plastic tik geluid. Wat dat betreft klinken de Yamaha bekkens beter. Ik moet het er maar mee doen.

Wellicht komt er in de toekomst een bekken op de markt voor e-drums zonder een rubber of plasic touche.

kaboemba

Jobeky cymbals kwamen ook nog voorbij. Deze zijn geloof ik met triggers. Maar zijn ze compatible met een Yamaha module?
Ja  hoor ze doen het prima met mijn nog te verkoper DTX700

kaboemba

#20
dec 29, 2018, 18:24 Last Edit: jan 02, 2019, 08:56 by Paul
Btw ik heb de alesis surge gehad, * niet tevreden *
Ik kan mij totaal niet storen aan de rubber yamaha pads, maar goed is pseel of met koptelefoon of een oefensessie met genoeg volume dus ik hoor het tikken nauwelijks.
Ik heb niet de indruk dat welke low noise bekkens dan ook zachter klinken.
Heb ff die omgebouwde orbea's of hoe ze ook heten bij maatwerk geprobeerd, klinkt harder dan rubber, logisch want is ook harder.

Commentaar van de moderator Pardon, let op je taalgebruik..

Wichert

Kaboemba, volkomen mee eens! Ik hou het voorlopig zoals het is.

Jazz

Ik heb me ook neergelegd bij de rubberen pads. Vind t prima zo.
There is no music without jazz

animal

#23
jan 03, 2019, 13:19 Last Edit: jan 03, 2019, 13:23 by animal
Er is wat mij betreft 1 type low volume cymbals welke goed klinken (althans afgaande op de video's en reviews, zelf nog niet getest)
En dat zijn de Agean cymbals maar dat merk je dan ook meteen in de prijs. 
Voordat je je geld aan Agean uitgeeft adviseer ik je deze (duitse) review te lezen.
https://www.lecker-nudelsalat.de/agean-cymbals-test/

Als je het duits niet machtig bent, het komt in het (heel) kort hier op neer.
De ride-cymbals van voor 2018 scheuren makkelijk (in de review binnen 2 weken) in de buurt van de bell, dit valt veelal onder de garantie.
De nieuwe ride scheurde echter aan de rand (ook na 2 weken gebruik) en dit valt niet(!) onder de garantie, € 259,- naar de vaantjes.
Zo'n review zegt natuurlijk niet alles, maar mijn enthousiasme is in ieder geval wel getemperd.

Nijlpaard

#24
jan 03, 2019, 13:40 Last Edit: jan 03, 2019, 14:56 by Nijlpaard
Lekker noedelsalade......Het is maar hoe je als band heten wil :? :)

Maar duidelijk verhaal :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog