XP70/XP80

Gestart door Wichert, jan 15, 2019, 15:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Wat is het verschil (afgezien van de maat) tussen de XP70 en de XP80 tom-pads? Ik speel nu met de XP70 toms. Ga ik er dan wezenlijk op vooruit qua geluid, of maken die 2 inches niet uit?

animal

 :? , bedoel je het geluidsniveau (tikken) wat de pads zelf produceren  :?

Wichert

Nee, puur het verschil in geluidsweergave. Het tikken, zal denk ik het zelfde zijn.

animal

 :? Bedoel je dan of de ene pad beter (lees accurater en dynamischer) triggert dan de andere, want voor zover mij bekend is het niet de bedoeling dat een pad zelf (autonoom) een goed geluid produceert  :?

67Deadman

Als een pad groter is produceert die niet ineens een ander geluid omdat die groter is. Hij IS alleen iets groter.
Jij slaat op dat ding, die stuurt een signaal naar de module en die laat een geluid horen.

Wichert

Ik begrijp het. Het zit er natuurlijk ook mooi drum-set vullend uit. Heeft ook een prijskaartje!

Oetgrunn

Kwa slaan zal er vwb omgevingsgeluid niet veel verschil in zitten, materiaal is beide TCS.
Behalve dat de XP80 een inch groter in doorsnee is lijkt me het belangrijkste verschil dat deze drie zones te programmeren heeft. Wat je daar voor over hebt is uiteraard aan jezelf.

Ikzelf gebruik als vierde tom een simpele TP70, dat is zo'n normaal zwart rubber ding (7,5 inch) met 1 zone en die voldoet prima, tot nu toe speel ik op die tom nog geen rimshots dus extra zones mis ik niet. Gebruikt gekocht voor een paar tientjes. Maakt trouwens wel wat meer aanslagherrie, dus als dat belangrijk is zou ik die niet kopen.

Wichert

Ik gebruik mijn XP70 toms ook met 1 zone doordat ik ze heb aangesloten middels een Y-kabel. Ik had geen ruimte meer op mijn module (Yamaha DTX502) om ze als drie zones te gebruiken. Maar de aanslag gevoeligheid van deze toms (met TCS) vind ik persoonlijk uitstekend. Heb de XP70's overigens voor een prikkie kunnen kopen.

Omhoog