Yamaha 18" floortom -> bassdrum...

Gestart door Hans, feb 28, 2012, 22:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hans

feb 28, 2012, 22:42 Last Edit: feb 28, 2012, 22:46 by Hans
Dames,

Ik heb een 18" oak custom floor die ik wil ombouwen tot bassdrum. Een raiser, hoops, claws en tensionrods vormen geen probleem, echter hoe vehoog ik de 'resokant' van de trommel. Pearl heeft zo'n kant en klaar jungle conversie setje ( http://www.peterverspuy.nl/diversen/pearl/jg16-jungle-gig-adapter-15628.html ), maar ik ben bang dat die pootjes dikker zijn dan de yamaha pootjes. Ergo die gaan niet in de brackets passen. Iemand hier ervaring mee ?

Bijvoorbaat dank en lof en allemaal prachtige dingen natuurlijk.

Jochem

Je kan nog een raiser plaatsen aan de reso kant. Anders heb je ook nog deze raiser.

Hans

Die dw raiser ziet er mooi uit. Ik ben bang dat hij met een raiser aan de reso zijde gaat schuiven.

harmen 18

Die die je zelf aangeeft is voor 16" floors. Het lijkt me dan dat je de pootjes belachelijk ver uit elkaar krijgt staan, of hem te hoog hebt staan.

Staan de meeste (standaard) 18" bassdrums niet gewoon op de grond? Dan buig of koop je 2 kromme poten, zet je er woodhoops op (voor klauwen dan) en kan je rocken jazzen.

dunDaan


Die dw raiser ziet er mooi uit. Ik ben bang dat hij met een raiser aan de reso zijde gaat schuiven.


Als je pedaal een beetje goede anti-slip heeft (klitteband zoals de DW's hebben,of spikes) dan zal dat reuze mee vallen. Wel een duur ding, maar goed, kost wat, heb je ook wat.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

musiqman

#5
feb 29, 2012, 00:18 Last Edit: feb 29, 2012, 00:20 by musiqman
Ik zou voor een DW riser of soortgelijk gaan en de 18''' Silver Sparkle (een van de meest gebruikte kleuren met oa Solid Black dus makkelijker te bestellen) hoops los bestellen.

Ik zou zeker niet boren in de ketel. Dan kan je idd beter een Pearl conversion kit nemen, die moet gewoon passen.

Let er wel op dat de tom lugs kleiner zijn dan de bd lugs dus even lange rods met klauwtjes omzetten lukt niet, dan moet je of langere rods met kleinere diameter nemen of de lugs ook vervangen.

Rick

De DW riser schuift niet. Je kan ook spikes uit de poten draaien. Werkt als een trein. "Ik heb hem zelf ook!"  *O*

Hans

#7
feb 29, 2012, 08:27 Last Edit: feb 29, 2012, 08:28 by Hans
Dan wordt het de DW-riser.

@ musicman : die rods en klauwen heb ik nog van een oude trommel (en ze passen). Ga ik op zoek naar die Riser. Boren gaan we niet doen !

harmen 18

Wie had het over boren? (behalve mm). Het lijkt me niet echt een goed idee om in zo'n trommel te gaan boren, als dat niet noodzakelijk is.

Dat die dw spikes aan de onderkant heeft snap ik, maar hoe blijft die trommel daar dan op liggen.


Alleen staat mij bij dat er ook gewoon 18" bassdrums zijn die net zoals een 26/23/24/22/20inch op de grond liggen, dat zal dan een stuk goedkoper zijn.

Of je moet hem echt hoger willen hebben.

Headshrinker

Alleen staat mij bij dat er ook gewoon 18" bassdrums zijn die net zoals een 26/23/24/22/20inch op de grond liggen, dat zal dan een stuk goedkoper zijn.


Precies. Dat roept de vraag op naar het waarom van een riser. Stabiliteit? Klank? De klopper kun je bijstellen, toch?

Die Jungle Git Adapter wordt ook voor andere merken floor toms gebruikt, google ik. Maar dan moet je nog wel los ISS- of Optimounts aanschaffen.

Hans

Je moet je pedaal ook ergens aan vastmaken. Je klopper lager stellen kan natuurlijk, maar zal een volledig ander spelgevoel opleveren.

musiqman

Klopt, ik ben blij dat mn 18'' kick een riser heeft anders zou deze veels te laag komen te liggen voor een goede klopper reactie (los van het feit dat als je een klopper zo laag in stelt je er een stukje af moet halen omdat deze anders je vel stuk schraapt)

Rick

 Ik heb zelfs mijn 20" kick op een riser staan om precies het midden te raken.

Animal baars

Ik heb m'n klopper wat lager afgesteld om zo ook iets uit het midden (daar is de klank voller) te kunnen raken. De stang heb ik niet eens in hoeven korten (Tama Iron Cobra Rolling Glide). Daarvoor hoef je niet perse een riser te gebruiken ;)

musiqman

Bij een 20'' niet, maar een 18'' recht op de vloer wel.

harmen 18

Als je woodhoops koopt, dan kan je hem daar toch aan vastklemmen. Zoals bij "normale" bassdrums ook kan.

Heb je hem al?

Probeer dan is uit of je inderdaad een riser nodig hebt of dat je klopper iets naar beneden doen genoeg is en je dan nog steeds een goed speelgevoel hebt.

Maar, Hoe wordt je floor aan die riser vastgezet, want die 4 rubber/plastic dopjes gaan niet veel meer doen dan een paar strepen op je floor zetten lijkt mij?

Persoonlijk vindt ik het wel veel geld, ookal kost zo'n floor natuurlijk ook niet niets. Het is maarnet wat je er voor over hebt en wat goed werkt.

rtniels


Klopt, ik ben blij dat mn 18'' kick een riser heeft anders zou deze veels te laag komen te liggen voor een goede klopper reactie (los van het feit dat als je een klopper zo laag in stelt je er een stukje af moet halen omdat deze anders je vel stuk schraapt)


Mijn 18" staat gewoon op de grond. De klopper raakt het vel net iets boven het midden. Ik zie geen reden om 160 euro te geven aan een dw riser of wat dan ook. Het klinkt prima zo, en het speelgevoel is niet veel verschillend dan bij m'n 22" kick.

Robert-Jan

Haal je basdrum pedaal eens los..til je basdrum iets op en luister dan eens wat er gebeurd...als je daar een dikkere sound van krijgtheb je een mapex riser voor 2 tientjes.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

rtniels


Haal je basdrum pedaal eens los..til je basdrum iets op en luister dan eens wat er gebeurd...als je daar een dikkere sound van krijgtheb je een mapex riser voor 2 tientjes.


Natuurlijk klinkt hij minder gedempt met een riser, maar je zet je 22" kick toch ook niet op een riser om 'm iets voller te doen klinken?

drums97

Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Jake

Ik vind mijn 18" net mooier klinker op de grond dan op een riser. Maar goed, dat is allemaal persoonlijk. Heb je het al eens geprobeerd, je 18" gewoon op de grond laten staan?

Persoonlijk zou ik in ieder geval niet kiezen voor zo'n DW ijzerwinkel. Zo'n Mapex riser in combinatie met bv zulke poten zouden toch ook wel moeten werken. Wel eerst even kijken of die poten lang genoeg zijn...

Robert-Jan


Natuurlijk klinkt hij minder gedempt met een riser, maar je zet je 22" kick toch ook niet op een riser om 'm iets voller te doen klinken?


Nee dat wordt te hoog..mn 20 wel overigens.
Het hoeft niet verder..ik zeg probeer t eens en als het je niks uitmaakt, niet doen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

Het wordt de DW hoor, heb hem al besteld ;) In real life doe ik 'iets met geneeskunde' en ben mateloos gefascineerd door externe fixaties van complexe fracturen :



Dan moet je toch gewoon die DW aanschaffen :



Alle verder input nog steeds welkom hoor. Leuke discussie.

harmen 18

dusss....... , goed punt. :)

Als je het er voor over hebt, zeker doen. Maar ik zou zelf eerst even kijken of het zonder kan.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Hans


dusss....... , goed punt. :)


Mijn punt is natuurlijk gelul :), maar het ding is besteld en ik ga alles wat ik op zijn kant kan leggen op zijn kant leggen. Toms, conga's, kinderen, de kat van de buren (dat wordt een leuke youtube)...

Omhoog