Bekkens poetsen

Gestart door Headshrinker, feb 04, 2012, 17:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wouters

Yep,
Beetje hoogkwaliteit-alcohol en het is weg!
Weet alleen niet of je een "negatief" van de tekst overhoudt...

Hans


Yep,
Beetje hoogkwaliteit-alcohol en het is weg!
Weet alleen niet of je een "negatief" van de tekst overhoudt...


Hoog kwaliteit ? 40 jaar oude single malt ofzo ?

Machiel

Oei! Datis een lastige... Misschien aceton?
Neem mij vooral niet te serieus.

Wouters

Elke drogist heeft normaalgesproken 96% alcohol in het assortiment. En zo niet, dan wel 70%.
Als ontsmettingsmiddel, voor een paar euris.

Aceton en / of spiritus kan ook werken, maar dat heeft persoonlijk niet mijn voorkeur.
Ga liever voor het pure spul, zonder kleur / geur / smaakstoffen  ;)

musiqman

Inimini beetje nagellak remover of babydoekjes.

Leon

Bedankt jongens! Ik ga eens wat proberen:)

Leon

Nagellakremover did the trick, je blijft inderdaad zien waar de tekst heeft gestaan, maar je moet er wel even goed naar zoeken..

Machiel

OF gewoon ff met de grinder er overheen. Wie had dat ook alweer gedaan? :p
Neem mij vooral niet te serieus.

Nlz

That would be me :-)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Pelaminoskep

Soms krijg ik oude bekkens (vind ik leuk) en om ze te 'poetsen' doe ik het volgende.
Ik pak een dikke schroefdraad met een stukje rubber in het midden en aan elke kant een bout en een rubber ring. Daar zit ik het bekken tussen vast. Die zet ik op m'n boormachine die ik vervolgens vastzet in m'n workmate. Daarmee kan ik het bekken snel laten draaien. Dan pak ik een schuurspons, beetje nat, met jif/cif. Ik laat het bekken draaien en ga er met de schuurspons heel langzaam overheen, beginnende aan de rand van het bekken. Daarna goed afspoelen en afdrogen en je bekken is weer helemaal shiny. Klinkt dan ook meteen heel anders.

Let wel op, dit is tamelijk rigoreus. Elke beschermlaag of toplaag die is aangebracht op je bekken wordt hiermee vernietigd, dus doe dit alleen met oude bekkens die door de onafwasbare rotzooi die erop zit niet meer goed klinken.

Nigel



Ik heb deze laatst gekocht (12,95 ex verzendkosten) en geprobeerd werkt goed.
Maar voor heel smerige bekkens ben je zeker even aan het poetsen.
Je laat hem 15-20 seconden intrekken en begint dan te poetsen, glanst ie weer mooi :)

Nlz

Ik kreeg deze als suggestie van Joeptjoep. Schattig hoe ze bij de eerste twee stappen het B8-logo afgeplakt hebben, om het er even later keihard af te polijsten :-P

http://youtu.be/NXZEZyHV02w
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Hammar

Als je van glimmertjes houd...

Rick

En als je dit soort bekkens hebt?  :X


Hans

Die moet je 30 minuten in de cola leggen.

fransiboy

Wat ik gebruik komt uit de auto industrie en motor onderhoud - hi grade spul ;
http://meguiars.nl/product/228/NXT-Metal-Polysh/
je behoudt je logo alleen als je het afplakt - ,maar ikzelf ben niet zo'n logo fanaat.


met zo'n pot doe je echt lang! dacht dat het rond de 14 eur is of goedkoper.
cheers
there's no business like drumbusiness

Rens

@ Fransiboy;
ben je dan niet bang dat je op een gegeven moment gewoon je bekkens weg polijst?
dan is er van dat mooie bekken wat je met zoveel zorg heb uitgekozen toch niets meer over?

M.i. is het een absolute never om mn bekkens te poetsen met wat dan ook.
alleen na iedere show dat ze in aanraking kunnen zijn gekomen met vocht (tent met condens, buitenoptredens, biergooiers) droog ik ze heel goed (ook de groeven) af met een schone handdoek..
Adams, Sabian, Vic Firth, Roland, Craviotto, Brady

musiqman

Er zijn trouwens mogelijkheden om je logo's te herplaatsen, Techs als Chris Achzet doen dit tegenwoordig ook voor het ''gewone'' vol'k las ik.

Hans

Ik ben het volledig met Rens eens. Bij mij blinkt er dan ook nauwelijks nog iets.

Joris

Ik poets ze alleen als ze echt te groen worden, verder kan ik er niet echt wakker van liggen.

Hoefnix

@musiqman: op marktplaats zie ik er genoeg die dat ook kunnen :D maar dan met een dikke stift :(

fransiboy

hallo heren ik poets eigenlijk alleen de brilliant finish bekkens , zoals Z/ A customs en sommige Byzances of Soundcasters. De dure boetiek bekkens zoals de Bosphorussen en oude k's blijven gewoon vol met patina . Het is meer dat in de commerciƫle setiings dr soms gevraagd wordt om blinkende bekkens ( geloof me als je een RTL opname doet moet alles "bling" zijn.) Voor de rest kunnen de meeste cymbals wel tegen een stootje.
there's no business like drumbusiness

musiqman

#72
sep 16, 2014, 13:02 Last Edit: sep 16, 2014, 13:03 by musiqman

@musiqman: op marktplaats zie ik er genoeg die dat ook kunnen :D maar dan met een dikke stift :(



Gelukkig zijn er mannen als Chris die dat wel serieus nemen.

Waarschijnlijk ook door de vraag van de commerciele tv optredens daar die daar nog veel belangrijker zijn de bijv. Dwdd hier in nl (en waar je het hele nummer mag spelen en uitgezonden word)

Robert-Jan

#73
sep 16, 2014, 13:47 Last Edit: sep 16, 2014, 13:48 by Robert-Jan
Ik heb nog nooit gehoord dat een nederlandse  zender eist dat je met brilliant bekkens komt aanzetten.
Natuurlijk als je die hebt dan wil je niet dat daar dikke vingerprints op zitten, dat is niet meer dan logisch.
Zie ook alle late night shows en wat niet meer..die gebruiken niet alleen maar bling bling.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dreamdrummer

Welk middel kan het beste gebruikt worden om logo's te verwijderen van bekkens?

Ik lees op internet over aceton, maar dat kan je coating ook aantasten.

Ik heb namelijk een set 2e hands bekkens die ik elektrisch wil maken, maar omdat het verschillende merken (en kleurlogo's) zijn, wil ik ze eerst allemaal merkloos maken.

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Omhoog