Bekkens poetsen

Gestart door Headshrinker, feb 04, 2012, 17:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Headshrinker

Leuk hoor, die 'Sound Off Silencer pads':



Wat ze er niet bij vertellen, is dat die dingen na verloop van tijd enorm afgeven op je bekkens:



(Alsof die vette-vingerafdrukken al niet erg genoeg zijn.  :+ )

Heef iemand van jullie een poetstip? Een effectief, edoch B20-vriendelijk middel om die rubbermeuk (en andere gebruikssporen) er weer netjes af te krijgen? Heb 't vandaag geprobeerd met warm water, sponsje en bio-afwasmiddel, maar dat mocht niet baten...

paQ

als je echt wilt poetsen, pak dan de meinl cleaner. Die laat de logo's iig onaangetast. (itt die van Zildjian)

Headshrinker

Dankjewel, paQ.

Intussen kwam ik dit tegen: poetsen met Pledge (Dennis Leeflang). Iemand ervaring met zo'n huis-tuin-en-keukenproduct?

FoREVer

Ik zou voor de zekerheid toch voor de Meinl gaan omdat je anders misschien het beschermlaagje eraf zou kunnen poetsen.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Headshrinker

Oké, ik zal 'ns op zoek gaan naar die Meinl cleaner.

Anserini

Pledge meubelspray classic heb ik vaker gehoord en ook wel eens gebruikt op bekkens van iemand die ze schoon wilde maken. Het neemt wel wat (vinger)vlekken weg, maar je krijgt er niet de glanzende resultaten van zoals bij echte cleaners die er een laag vanaf poetsen. Ook zou je de variant zonder bijenwas moeten nemen en gewoon met een microvezeldoek uitwrijven.



De linker dus.

groovemaker

Gewoon Dreft afwasmiddel doet et ook erg goed!

Het is een mooi zacht middeltje en het tast niet de beschermende laag op je bekkens aan....

Maar ik vindt wat vingerafdrukke op je bekkens er eerlijk gezegt wel cool en sfeervol uitzien. Weet je in elke geval dat een drummer z'n bekkens gebruikt, en niet zonde ergens in een tas heeft laten verstoffen voor god weet hoe lang.....
If it's too Loud you're too old!

FoREVer


Gewoon Dreft afwasmiddel doet et ook erg goed!

Het is een mooi zacht middeltje en het tast niet de beschermende laag op je bekkens aan....

Maar ik vindt wat vingerafdrukke op je bekkens er eerlijk gezegt wel cool en sfeervol uitzien. Weet je in elke geval dat een drummer z'n bekkens gebruikt, en niet zonde ergens in een tas heeft laten verstoffen voor god weet hoe lang.....


En is een stuk goedkoper als bekkencleaner, maarja ik ben het met je stelling eens, dat vingerafdrukken wel kunnen...

ik zie net pas dat die zwarte plekken door een evans soundoff set komt, ik heb ze nu bijna een jaar nergens last van...
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Headshrinker

ik zie net pas dat die zwarte plekken door een evans soundoff set komt, ik heb ze nu bijna een jaar nergens last van...


Bij mij lagen er een paar 'imitatie-Evans' op. Vandaar misschien?  :?

En natuurlijk hebben de lokale muziekhandelaars (Leiden) geen Meinl bekkenpoets. Eentje suggereerde quasi-grappig de afwasmachine.  :/

Paul


En natuurlijk hebben de lokale muziekhandelaars (Leiden) geen Meinl bekkenpoets. Eentje suggereerde quasi-grappig de afwasmachine.  :/

Hoe raar het ook klinkt, de afwasmachine is nog niet zo'n gek idee. De spullen blijven netjes staan tijdens het programma dus in dat opzicht is het niet schadelijk (anders zou er ook een duur en kwetsbaar servies in kunnen). Alleen niet teveel afwasmiddel erin doen.

Headshrinker

Hoe raar het ook klinkt, de afwasmachine is nog niet zo'n gek idee.


Oké. Maar 't blijft, wat mij betreft, bij een idee. Want (1) ik geloof niet dat de machine wél kan, wat ik handmatig niet kon (het 'hardnekkige vuil' eraf 'dreften'). En (2) ik heb geen afwasmachine.  *D

paQ

Maar een afwasmachineblokje (wordfeud) heeft een bruisend effect.
Je moet ook geen dreft in een machine gooien hahahaha

Rick

Voor mensen met gezandstraalde bekkens: Alles vlekt, zelfs water!

Karel1975


Oké. Maar 't blijft, wat mij betreft, bij een idee. Want (1) ik geloof niet dat de machine wél kan, wat ik handmatig niet kon (het 'hardnekkige vuil' eraf 'dreften'). En (2) ik heb geen afwasmachine.  *D


Ik zou het niet doen.
Kijk eens wat er gebeurt al je een thermoskan hebt met aanslag erin die je vult met kokend water en er vervolgens een vaatwas tablet indoet.

Lijkt me niet fijn voor je bekkens.
Groeten Karel

taco


Pledge meubelspray classic heb ik vaker gehoord en ook wel eens gebruikt op bekkens van iemand die ze schoon wilde maken. Het neemt wel wat (vinger)vlekken weg, maar je krijgt er niet de glanzende resultaten van zoals bij echte cleaners die er een laag vanaf poetsen. Ook zou je de variant zonder bijenwas moeten nemen en gewoon met een microvezeldoek uitwrijven.



De linker dus.


Feedback reinigt bekkens ook met pledge, een aantal jaar terug in elk geval wel.

groovemaker

koperpoets?

schijnt ook goed te werken....
If it's too Loud you're too old!

Nlz

Als er iets een schurende werking heeft waardoor je de beschermlaag er af poetst is het wel koperpoets, datzelfde geldt voor zilverpoets.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Machiel


Als er iets een schurende werking heeft waardoor je de beschermlaag er af poetst is het wel koperpoets, datzelfde geldt voor zilverpoets.

Ik heb het ooit gebruikt voor een oude Paiste alpha 14"crash ik kan het iedereen STERK afraden.
Neem mij vooral niet te serieus.

groovemaker

OK, een muziekdocente bij mij op school zij dat het werkte.

Maar goed, die heeft ook klassiek dwarsfluit gestudeerd, dus dat zegt genoeg...... :F
If it's too Loud you're too old!

Nlz

Tja, een dwarsfluit oppoetsen of een bekken, daar zit nog wel wat verschil in.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

NathanR

Waar heb je trouwens zulke pads gekocht... ik ben ook op zoek naar zulke dingen :)
Ik meende mij te herinneren dat VicFirth zo'n pakket had, alleen kan het niet vinden!

Nlz

Ik snap dat het een beetje vreemd 'klinkt' wat ik nu ga zeggen, maar wat denk je van de gemiddelde drumwinkel?  :Y
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

NathanR

ik heb 1 muziekwinkel in de buurt die die dingen zou kunnen hebben, en dat is BigOne, maar daar heb ik een slechte ervaring mee, dus dan bestel ik liever op internet.

Erik

http://www.thomann.de/nl/bekken_toebehoren.html

There you go. Dit is exact wat jij zoekt volgens mij.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Sander?

bekkenpoets? Dat staat toch altijd naast de stokken-lak en de vellen-polish?   :X

Omhoog