A naar E conversie project

Gestart door XXL1966, mei 20, 2017, 17:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

XXL1966

Netjes Techno, dat is wel gelakt veronderstel ik ?


Nog flink wat geknutseld. Alles is zo goed als gewrapped. Ging bijzonder goed, hoewel ik toch wat schrik had zo een grote oppervlakte als de kick.

Eerste prototype basisplaat gemaakt uit aluminium composiet, licht en zeer stijf, voelt heel solide aan.

Die pinstripe moet uiteraard een meshhead worden. Moet nog definitief bevestigd worden, moet nog kijken hoe het uitkomt met de beater. Vel van de 10" ligt nu iets lager dan dat van de 20".

De lug schroeven vervangen door RVS, want die waren wel erg roestig. Met gepoetste hardware lijkt het wel allemaal als nieuw.

Rubbers zijn nu van siliconen, mogelijk wat te bouncy, die zijn vrij zacht.


Niet lullen, maar drummen !

Technobeat


Nice :)  , er wordt serieus nagedacht om tot een mooi resultaat te komen .

Toen ik jaren geleden de A-set kocht ( met de originele zilvergrijze wrap ) om hem om te bouwen tot A-E kit had ik mijn toenmalige Roland KD-8 bassdrum-pad ' ingebouwd ' in de 22'' akoestische bassdrum en een gat gesneden in het originele slagvel , wat ik een dag later aan twee kanten wit heb gespoten .
Nu heb in dat zelfde wit gespoten slagvel mijn TruTrac bassdrumpad ingebouwd .







DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

XXL1966

Die foto was ik inderdaad al ergens tegenkomen en heeft mij een beetje geïnspireerd om die tom in te bouwen ;-)
Ziet er ook heel netjes uit.

Maar ik denk dat ik mijn concept nu toch nog ga wijzigen.

Ik ga een nieuwe ring maken en een heel smalle shell en er één geheel van maken. Dat spaart me heel wat gewicht en het is veel minder complex. De spanschroeven gaan dan gewoon door de omliggende ring, alleen moet ik nog bedenken hoe ik aan de achterkant de moeren ga opvangen (geen lugs meer).

Niet lullen, maar drummen !

XXL1966

Eenvoudigere uitvoering, spanschroeven gaan door de plaat in inslagmoeren.

Op de ring (in hoogte regelbaar) kan ik een schuimstrook plaatsen voor demping van het vel.
Trigger "platform" is ook in hoogte verstelbaar.



Volgende week heb ik de module in huis en kunnen we wat concreter beginnen testen.
Niet lullen, maar drummen !

Technobeat

Volgende week heb ik de module in huis en kunnen we wat concreter beginnen testen.
Wat is het nu uiteindelijk geworden ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

XXL1966

Pearl Drums : Powered with 2Box Drumit 5 module ;-)
Niet lullen, maar drummen !

XXL1966

Jij gebruikt de Pearl Tru-Trac pads, maar voor zover ik hier kan lezen, niet met volle tevredenheid ?

Niet lullen, maar drummen !

Technobeat

#32
jun 06, 2017, 20:54 Last Edit: jun 06, 2017, 20:57 by Technobeat
De pads ansieg spelen goed , maar de rims zijn niet compatible met de 2Box module ( of je moet handig zijn met de soldeerbout om een en ander te modificeren )
Met een Roland module prima de luxe .
Dus de TruTrac pads zijn al een paar maanden geleden vervangen door inbouwtriggers en Drum-Tec three ply real feel meshheads ( en ook daar van is een foto te vinden op het forum )

 http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=4379.25
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

XXL1966

Ik lees op het 2box forum dat demping toch wel belangrijk is. Krijg jij die intriggers goed afgesteld zonder demping ?

Ik ga sowieso ook telkens een ring voorzien zodat ik er een schuimstrook op kan plaatsen om het vel te dempen op de rand. Kwestie van de 2box pads het meest te benaderen.
Niet lullen, maar drummen !

XXL1966

Al wat spullen gearriveerd, voldoende variatie om te testen.

Module is wel nog steeds niet verzonden, was de laatste op stock bij drumtec... :?


Niet lullen, maar drummen !

XXL1966

2box is binnen. Teleurgesteld in de manier waarop drum-tec hun spullen verpakt. Geen bescherming in de veel te grote doos. Module is uit foam losgekomen en de knoppen hebben serieus wat slaag gekregen tegen de adapter box. Laat ons hopen dat er geen interne schade is.

Eerste indruk van de module (afwerking) is wel erg teleurstellend, maar goed, als het geluid maar goed is.
Niet lullen, maar drummen !

Hammar

Schandalig.... -O-

67Deadman

#37
jun 08, 2017, 18:59 Last Edit: jun 08, 2017, 21:26 by 67Deadman
2box is binnen. Teleurgesteld in de manier waarop drum-tec hun spullen verpakt. Geen bescherming in de veel te grote doos. Module is uit foam losgekomen en de knoppen hebben serieus wat slaag gekregen tegen de adapter box. Laat ons hopen dat er geen interne schade is.

Eerste indruk van de module (afwerking) is wel erg teleurstellend, maar goed, als het geluid maar goed is.

[/quote


Klinkt niet als een originele verpakking. Wel balen hoor.

XXL1966

Eigenlijk is het een ontwerpfout van de verpakking van 2box, deze is wel origineel hoor. De randen van de module zijn rond en kan er uit de foam schieten. Maar goed, toen ik de doos in handen nam, leek die wel redelijk wat klappen te hebben gehad. Dat is UPS. Ik bestel al sinds 2000 online en eigenlijk maar 2 keer een probleem gehad, telkens UPS.

Alles lijkt wel correct te werken, ik hoop dat de bewuste draaiknop geen schade op termijn gaat vertonen.

En dan te bedenken dat ik niet wou opteren voor een tweedehands module op marktplaats uit angst voor beschadiging bij de verzending...
Niet lullen, maar drummen !

Technobeat

#39
jun 08, 2017, 20:34 Last Edit: jun 08, 2017, 20:48 by Technobeat
Heb je er wel melding van gemaakt bij Drum-Tec ?
Als zij een kleinere omdoos met voldoende vulmiddel hadden gebruikt had de 2Box-doos geen kans gekregen om door de te grote omdoos rond te ' springen ' , dus de fout ligt ook bij Drum-Tec en misschien ook deels bij de lompe chauffeur van UPS :/  .

Als je het er niet mee eens met de manier van levering gewoon het pakket retour zenden .
Wel eerst de staat van ontvangst melden natuurlijk .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

HHBBXX

Als je het er niet mee eens met de manier van levering gewoon het pakket retour zenden .
Wel eerst de staat van ontvangst melden natuurlijk .
Helemaal mee eens. Nadeel is dan wel dat je opnieuw moet gaan zitten wachten tot er een nieuwe module wordt geleverd...  -O-
En dit was de laaatste die er op voorraad was las ik toch ergens? Wil je dan een tijd wachten, maar ja, je hebt wel een nieuw ding besteld en dan verwacht je een perfect apparaat zonder mogelijke schade. Lastige keuze  :/
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

XXL1966

#41
jun 09, 2017, 07:59 Last Edit: jun 09, 2017, 08:15 by XXL1966
Ik heb het gemeld en ze zeggen 'bedankt om te melden' ... en 'veel plezier met de module'...
Zal dan toch de laatste keer zijn dat ik daar nog iets bestel...
Soit, er zijn ergere dingen die je kunnen overkomen in het leven...
Twijfelde nog bij om bij BAX te bestellen maar wou nog eenzelfde 10" mesh head, vandaar bij drum-tec besteld.
Niet lullen, maar drummen !

drfill

bij Drum-tec zitten ook een paar harde zakenlui..  vergis je niet (een paar dan..)
had een keer een snare-drum stand besteld (laatste model ging eruit.. aanbieding voor 59 euro..)
dus ik besteld .. maar de website klopte niet.. laatste was al weg..  ok..  cancel de bestelling
dan maar..   dag later een mailtje..  we kunnen je een andere snare-stand aanbieden "dit
en dit model"  (was alleen 65 euro..)  dus ik denk "nou.. da's toch netjes.. omdat site niet klopt"
ok..  nou, hardstikke bedankt voor deze deal..  en doe maar ..
toen ik snare-stand in huis had..  mail van financien :  kun je dan nog 6 euro extra overmaken ?  -O-
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Een tijdje terug heb ik een set Drum-Tec Real Feel meshheads besteld en geleverd gekregen van deze firma, maar alles was prima voor elkaar :)  .
Jammer dat jullie nu net met deze aankopen het minder goed meemaken ..... :/  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

XXL1966

Tja, met een meshhead kan weinig fout gaan. Die drummodule had men echt wel beter moeten verpakken.
Niet lullen, maar drummen !

Technobeat


Dat bedoel ik , heb je hen uberhaubt laten weten dat het pakket behoorlijk beschadigd bij jou is afgeleverd ?
Je had het pakket sowieso niet hoeven accepteren van UPS aan de deur  :N  .
Maar ja , dan had je weer moeten wachten op de volgende aanbieding....
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

XXL1966

Dit project was stilgevallen omdat ik niet veel later zeer ernstige gehoorproblemen heb ontwikkeld (T & H). Het drummen moet ik definitief staken.
Ik heb dit project nu wel afgewerkt, het enige wat nog moet gebeuren is triggers inbouwen of opbouwen. Ik heb de set hier gisteren in de rubriek verkoop gezet, als de moderator het nu nog wil goedkeuren...

Mag weg voor elk redelijk bod.








Niet lullen, maar drummen !

Jazz

There is no music without jazz

kaboemba

Wat snap je niet Jazz ? Hij was met dit project bezig, maar helaas gehoor problemen en heeft het project gestaakt.
Wat hij tot nu toe gebouwd heeft is te koop gezet.

Ik weet alleen niet wat T & H is, T= tinnitus ? maar wat is dan H

drfill

ik gok hyperacusis..  maar beide zijn als drummer 'iets wat je niet wilt'..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog