Triggera Intrigg V2 Drum triggers , een goede aankoop ?

Gestart door Technobeat, feb 09, 2017, 23:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Hoi .


Heeft iemand ervaring met deze makkelijk te monteren triggers ( dynamiek ) en met de leverancier van de triggers van Triggera , een betrouwbare partij ?

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paul

#1
feb 10, 2017, 09:05 Last Edit: feb 10, 2017, 09:09 by Paul
Wat kosten deze triggers?
Het is een kinderlijk eenvoudig systeem. Elke hobbyist die een e-drum wil bouwen gebruikt het systeem van een piëzo met een schuimrubberen cone, via een brug in het middel van het vel geplaatst danwel met een klem aan de rand van de ketel zoals dit systeem.

Voor <25€ per trigger is het nauwelijks de moeite om zelf te gaan knutselen. Maar meer zou het ook niet mogen kosten naar mijn mening.

Edit: ik zie nu de website en de prijzen. Ze hebben zelfs al een nieuw model van de Intrigg, met een dubbele schuimrubberen toren voor de piëzo. Dat lijkt al meer op de conische vorm die veel zelfbouwers gebruiken. Maar een 3-pack voor €109, dat vind ik veel voor wat het is.

Technobeat


Zou dan zelf gaan voor een 5 pack , dat kost 169,= euro dus 33,80 per stuk .
Komt nog wel verzendkosten bij natuurlijk .

De Duitse firma Wronka heeft ook iets soortgelijks  https://www.youtube.com/watch?v=kxQTanEc7u4
 , maar wat ik ook probeer om met hen in contact te komen ( mail , infoformulier op de site ) niks - noppes - nada geen enkele reactie .
Ja dan denk ik van : Dan niet , en ga ik verder kijken en zo kwam ik bij Triggera terecht .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

die wronka's zijn wel handig met die 'verschuif' mogelijkheid van trigger..  maar goed..  niemand thuis dus..
jobeky heeft ook nog interne triggers..  ietsje goedkoper..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#4
feb 12, 2017, 14:47 Last Edit: feb 12, 2017, 16:00 by Technobeat
De plannen zijn een beetje veranderd , voor de snares wilde ik twee Jobeky's Adjustable Internal triggers nemen .

http://www.jobekydrums.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=90&products_id=421

Die zijn voor het ' preciezere werk ' wat geschikter dan de Triggera Intrigg triggers denk ik .
Komt bij dat de toms 5 lugs hebben en dus de Jobeky adjustable internal trigger-balk niet recht tegen over twee elkaar zittende lugs in de toms kunnen komen .
De snares hebben er 6 dus dat is geen probleem , dus voor als nog lijkt mij de eventuele aankoop van 3 Triggera triggers en twee Jobeky internal triggers de beste optie .

Het Jobeky broertje van de Triggera Intrigg ziet er wat minder stevig uit , vandaar dat ik voor de Triggera versie zou gaan .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

#5
feb 14, 2017, 22:11 Last Edit: feb 14, 2017, 22:14 by Technobeat
Vanavond de beide type triggers besteld : 2 Jobeky Adjustable Internal triggers , en een 4-pack Triggera Intrigg V2 ( één reserve , altijd makkelijk ) .

Dus , ik denk volgende week , de spullen in huis en kan de ' grote ' ombouwklus beginnen ;) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

ook handig.. die adjustable triggers.. je kunt altijd iets vinden wat werkt..  center en anders ook nog als side trigger
te gebruiken..  ok.. het kost iets,  maar nog altijd stukken goedkoper als een roland pad..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#7
feb 17, 2017, 19:43 Last Edit: feb 17, 2017, 19:45 by Technobeat
De totaalprijs van de triggers vind ik nog best meevallen , en komt bij dat je het vele jaren kunt gebruiken :)  .

Roland is met alles overpriced maar brengt ook altijd weer een leuke prijs op bij verkoop .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Ik persoonlijk was erg gecharmeerd van de DDrum triggers jaren geleden. Echt superaccuraat! Het enige nadeel vond ik die MEGA XLR aansluiting..
Qua prijs is het zelfs nog iets goedkoper als de Jobeky's..
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat

#9
mrt 07, 2017, 22:53 Last Edit: mrt 07, 2017, 23:04 by Technobeat
Hierbij een aantal foto`s van de trigger ombouw :



Gaatje gesmolten met bovenkant van een slotboutje in resovel voor 6.3mm jackplug doorvoer .




Na de kabel doorvoer ' gedicht ' met wit stickertje .




Bovenaanzicht open ketels met gemonteerde triggers .




Snare brugtrigger .




Aanzicht triggers vanaf voorkant .




Bovenaanzicht met echte vellen .




Aquarian Texture Coated logo .




En omdat het kan :


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Had die kabel niet door een venthole gekunt dan?
en waarom gewone vellen?

animal

Ziet er wel clean uit :Y . Vraag me idd ook af of het spelen met/op reguliere vellen je gaat bevallen.
Het 'eigen' geluid wat de drumkit gaat produceren zal m.i. nog aanzienlijk zijn en 'soundwise' niet echt geweldig omdat je het reso-vel aanzienlijk dempt.

Otje

#12
mrt 08, 2017, 15:09 Last Edit: mrt 08, 2017, 15:11 by Otje
Ja, waarom geen 'silent stroke' Tech ? In combinatie met de Gens ideaal, kan je zowel acoustisch als elektronisch spelen.

drum1964

Anders horen de buren hem niet.
Netjes Tech.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Technobeat

Het 'eigen' geluid wat de drumkit gaat produceren zal m.i. nog aanzienlijk zijn en 'soundwise' niet echt geweldig omdat je het reso-vel aanzienlijk dempt.
Klopt Animal , je hoort de eigen sound van de kit boven de sound van de module uit met de hoofdtelefoon op :/  .
Als ik de demping er uit zou halen kan ik normaal akoestisch spelen :6  , maar dat is niet de bedoeling ,want mijn vriendin kan mij nu al ( met demping ) beneden horen .
Dus ik denk dat de echte vellen op deze set geen lang leven beschoren zijn dus ga ik kijken naar iets anders , wél spierwit natuurlijk , 3ply , Duits .... je weet wel wat ik bedoel he ?
Maar eerst moet ik de triggering goed op orde zien te krijgen , en wellicht gaat dat met meshheads wat makkelijker dan met echte vellen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Klopt Animal , je hoort de eigen sound van de kit boven de sound van de module uit met de hoofdtelefoon op :/  .
Als ik de demping er uit zou halen kan ik normaal akoestisch spelen :6  , maar dat is niet de bedoeling ,want mijn vriendin kan mij nu al ( met demping ) beneden horen .
Dus ik denk dat de echte vellen op deze set geen lang leven beschoren zijn dus ga ik kijken naar iets anders , wél spierwit natuurlijk , 3ply , Duits .... je weet wel wat ik bedoel he ?
Maar eerst moet ik de triggering goed op orde zien te krijgen , en wellicht gaat dat met meshheads wat makkelijker dan met echte vellen ?

Die triple ply's zijn geweldig qua speelgevoel..  ik begreep dat Jobeky ook 3-laags mesh vellen heeft, maar daar heb ik geen ervaring mee. De Drum-tec 3-laags (real feel) en de 2-laags (design) zijn beide erg goed vind ik, maar de 2-laags zijn iets stiller..
Daarbij klinkt het logisch dat je met normale vellen meer last zou hebben van dubbele triggering omdat het vel langer blijft resoneren. De mesh-heads laten lucht door, waardoor de slingering/resonantie sneller "uit het vel" is.
Toch zou het met beide mogelijk moeten zijn een goede triggering in te stellen, echter zal het behoorlijk klooien zijn..
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat

Had die kabel niet door een venthole gekunt dan?
en waarom gewone vellen?
De Kabels zijn uit één stuk , 6.3mm jack-male aan de ene kant ( voor aansluiting triggers ) en de andere kant 6.3mm jack-female , en passen niet door de venthole .

De echte vellen had ik nog als  set liggen ( 12-13-14-16 ) en om te proberen er op gelegd , maar denk er sterk over om op meshheads over te stappen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drum1964

Niet twijfelen Techno ivm meshvellen, en dan pas beginnen met je trigger instellingen.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Technobeat


Dat zal dan hopelijk makkelijker gaan dan nu , zoals Stefan al posten ben ik dan af van de lange na-trilling-tijden van de Aquarian vellen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

#19
mrt 11, 2017, 16:28 Last Edit: mrt 11, 2017, 16:36 by Technobeat
Omdat forumlid Animal zéér tevreden is over de Drum-Tec Real Feel meshheads en deze zelfs het beste noemt wat er op de markt is , en forumlid Stefan er ook erg over te spreken is , heb ik een setje bij de Duitse leverancier in bestelling staan .
Dus als het goed is krijg ik ze maandag of dinsdag binnen :)  . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Oeps, en nou idd maar hopen dat ze jou net zo goed bevallen als mij  :)

stefan

@Technobeat: daar ga je echt geen spijt van krijgen... Heerlijk om te bespelen, maar iets luider dan de "normale" 1/2-laags meshvellen. Maar dat is logisch omdat de lucht ingesloten (is dat een woord?) blijft door de hogere dichtheid van het vel tgv de 3-lagen.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat

De 3ply real-feels mogen wel wát geluid produceren maar niet het niveau van de koptelefoon overstijgen zoals de echte vellen wél doen .
Maar daar hoef ik niet bang voor te zijn neem ik aan .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Nee, dat doen ze niet, vandaag nog geprobeerd.
Focal koptelefoon aangesloten op een behringer P16-M, klonk prima, gaasvellen niet gehoord (zonder dat het geluid snoei hard stond natuurlijk ;) )

(De Focal spirit professional is een gesloten koptelefoon)


Technobeat

 
Top :)  , en dat ga ik morgenavond ook zelf controleren a.d.v. mijn eigen Real-Feels want die zijn vandaag binnen gekomen ( zie het Ganz Geile aankopen topic ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog