Hulp bij DIY Snare

Gestart door Rashid, aug 31, 2013, 13:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rashid

Hoi Allemaal,

Ik heb een paar vragen waar jullie mij wellicht bij kunnen helpen.
Ik wil een nieuw DIY project starten en dan wel een DIY Snare drum maken..

Nu vind ik wel het een en ander online (voornamelijk stave snares), maar ik zoek ook goede uitleg om Ply snares te maken.

Wie van jullie kan me helpen bij het verschaffen van goede uitleg/info (zowel ply/stave)... als het kan ook met foto's zodat ik ideeën kan opdoen en kan kijken hoe anderen een snare maken...

graag hoor ik van jullie...

thnx
Rashid

Robert-Jan

Wil je zelf een ply ketel maken ?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Een ply ketel maken zou ik nu nog afraden. Keller verkoopt goede ketels.
Alleen al een goede mal voor ply maken is al een giga klus.


Rashid

jah, ik zit te denken of een ply of een stave of allebei...

Waarom zouden jullie het afraden?

Zijn er sites waar doe het zelfers zijn die ook een ply snare maken??

Ik hoor graag van jullie

Robert-Jan

Om een ply shell te maken heb je veel meer tools (zoals een mal) nodig om het te maken.
De kans is groot dat je nooit de kwaliteit haalt die je vindt in een keller ketel van een paar tientjes.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Een stavedrum maken is met minder gereedschap te doen. Maar je moet super nauwkeurige hoeken kunnen zagen anders krijg je geen ronde ketel of kierende naden. Als het je eerste diy snare is... koop een keller ketel en hardware bij STdrums.de en maak precies wat je wel!

koko

Rashid,

het maken van een ply ketel is zo ongeveer het moeilijkste wat ik ooit gebouwd heb. Maar het kan wel.

Alleen zou ik het je niet aanraden. Het is echt een vak en om het echt goed te laten worden/klinken moet je wel een beetje doorzetten.

Maar goed, als je toch perse wil doorzetten: kies voor de female mal methode, gebruik een interne pers, (denk aan een opblaasbare gymbal), pak vliegtuigtriplex van Berkenhout in 1,5mm dikte. Stuk makkelijker dan fineer gebruiken. Kijk eens op Drumtown, daar doet iemand redelijk uitgebreid verslag van zijn struggle.
Groeten, Koko

Omhoog