Ketels Lakken

Gestart door Jenslathouwers, jul 22, 2013, 20:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jenslathouwers

Dit lijkt mij een mooi en nuttig topic voor heel wat drummers en creatievelingen die af en toe eens een drum een nieuw jasje geven.

Je kan hier je eigen ervaringen delen, nuttige filmpjes, goede en minder goede soorten lak voor bepaalde situaties, ed.

Deze reeks filmpjes gaan over het zelf maken van een cajon, de laatste gaan over het lakken.

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Jenslathouwers

Een van de vragen waar ik zelf momenteel mee zit:

Als je een ketel wil lakken (en dus mooi doen blinken) moet de gekleurde lak dan al mooi effen zijn of is het goed genoeg als je de transparante lak die erover komt zo glad mogelijk maakt en dan te lijf gaat met de wax?

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Paintpro

Hoe netter je basis, des te netter het eindresultaat.
Verf gaat er op in dunne laagjes, dus oneffenheden zie je snel.
Als je er dan een "dikke" laag transparant overheen zet, zie je nog steeds de mindere ondergrond.

Dries


Hoe netter je basis, des te netter het eindresultaat.
Verf gaat er op in dunne laagjes, dus oneffenheden zie je snel.
Als je er dan een "dikke" laag transparant overheen zet, zie je nog steeds de mindere ondergrond.


Je doet je forumnaam wel eer aan  :Y
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Jenslathouwers


Hoe netter je basis, des te netter het eindresultaat.
Verf gaat er op in dunne laagjes, dus oneffenheden zie je snel.
Als je er dan een "dikke" laag transparant overheen zet, zie je nog steeds de mindere ondergrond.


ik probeer het zo netjes mogelijk te houden  :+ ik schuur de lak tussen elke laag met 600 grid (geloof ik). maar na elke laag krijg ik dus weer oneffenheden, ook de nerven van het hout zijn nog lichtjes zichtbaar. ( niet echt de nerf maar eerder het relief ervan). Ik vermoed dat ik met de transparante lak kan beginnen als de lijnen van de nerven niet meer zichtbaar zijn door de lak, kan dat kloppen ?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Paintpro


Je doet je forumnaam wel eer aan  :Y


En dan te bedenken dat die naam niets met verf te maken heeft  8)7

@ Jenslathouwers: Correct.

Jenslathouwers

Ik ben nu zover dat de eerste kleur die ik wou ongeveer goed zit. Nu wil ik op deze kleur nog 2 strepen schilderen in een andere kleur. Kan ik gewoon met schilderstape de contouren afplakken? Ik heb namelijk het gevoel dat de kans bestaat dat ik dan de onderliggende lak los trek als ik de tape weer verwijder... En dat zou ik graag voorkomen :)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

paQ

Daar heb je speciale tape voor.  Dunne blauwe tape.  Bij de betere verfhandel te koop.

Technobeat


En natuurlijk de onderliggende lak eerst echt heel goed laten uitharden .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

ppm5261

Heb je de randen (edges) nog voor het lakken bewerkt, hoe, en hoe bescherm je die bij het lakken ?

Jenslathouwers


Heb je de randen (edges) nog voor het lakken bewerkt, hoe, en hoe bescherm je die bij het lakken ?


Ik plak de randen af met schilderstape, werkt perfect :)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

ppm5261

Je bedoelt die gele tape, ook gebruikt op ramen?  En had je de randen (edges) nog voorbewerkt?

Jenslathouwers

Ja die gele :) wat bedoel je precies met voorbewerken?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Omhoog