lakschade herstellen

Gestart door Drum@ict, feb 17, 2013, 23:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Drum@ict

Beste drummers,

Ik heb vrijdag bij een gig een krasje opgelopen op mijn 12" tom. Het krasje is dusdanig oppervlakkig dat ik me afvraag of deze niet op de een of andere manier weg te poetsen is. Iemand hier ervaring mee?

Harre

Als het om een gelakte set gaat kun je een poging doen met autowas en op die manier proberen het krasje eruit te poetsen. Als het om een diepe kras gaat wordt het een kwestie van schuren en overspuiten, of het krasje nemen zoals het is. Het kan mega irritant zijn als je datzelfde ding elke keer ziet, maar je zou er eventueel voor kunnen kiezen om de tom zo op te hangen dat het krasje voor het publiek in ieder geval niet zichtbaar is.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

paQ

autoglym polish?

stick tight

het klinkt gek maar een drumkit is een gebruiksvoorwerp dus krasjes horen erbij. Ik vind het ergens ook wel cool, ieder krasje heeft zijn verhaal.

Drum@ict

Bedankt voor jullie reacties.

Uiteraard  is een drumstel een gebruiksvoorwerp, het is ook ook niet zo dat ik ontroostbaar ben ofzo Ik ben ook niet van plan 'm opnieuw te laten spuiten. Kon misschien zijn dat iemand een grootmoeders' paardenmiddeltje wist. Niet geschoten...

Cornelis

Maak een 2e kras, dan doet de eerste minder pijn ;)

Drum@ict


Technobeat


Idd wat PaQ opperde , een polijstmiddel waarmee je de kras er (deels) uit kunt krijgen .
En dan daarna voor de finishing touch de ketel , of de complete shellset , in de autowax zetten .

Het is even wat werk , maar het resultaat mag er dan ook zijn . *D
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

koko

Is het een gelakte ketel?

Dan rondom de kras afplakken,  commandant op een lapje, even rustig poetsen, na behandelen met wax.

Technobeat


Dat zeg ik . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Drum@ict

Het is een gelakte ketel. Is dat commandant niet iets te rigoreus!? Ben bang dat ik zo'n doffe plek ga krijgen...

Harre

Vandaar ook 'rondom de kras afplakken' waarschijnlijk.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Hammar

Let goed op, commandant is er in verschillende grofheden. Neem de fijne polijstpasta.

ppm5261

In de automaterialenzaken kun je een lakstift kopen in de kleur van je set. Rondom de kras afplakken en de kras vullen met de lak. Een half uurtje laten drogen, daarna met was het oppervlak gelijk poetsen. Succes!

Omhoog