Gatenkaas snaredrum

Gestart door harmen 18, nov 18, 2012, 21:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

harmen 18

Het kostte wat (zeg maar gerust veel) moeite, maar het is dan uiteindlijk toch gelukt en het was het toch echt wel waard  :)





En ja, er komen natuurlijk nog nieuwe vellen op, maar die zijn er helaas nog niet.

Dries

#26
dec 12, 2012, 20:00 Last Edit: dec 12, 2012, 20:01 by Dries
Ziet er wel leuk uit. Gaten zitten er erg netjes in aan de foto te zien.
Waarom zo weinig lugs eigenlijk?
Zit dat plexiglas een beetje stevig?
Ik zou het zelf niet kopen/maken als ik eerlijk moet zijn.
Wat huisvlijt kan ik echter altijd wel waarderen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

harmen 18

Waarom zo weinig luggs:

Het was een 13inch Pearl blx tom, deze heeft 6 luggs. Maar de snares zijn prima te stemmen, dus ik heb er geen problemen mee.

Plexiglas:

Het plexiglas is een ramp....

Eerst gewoon plexiglas gehaald, gebogen met hitte van een fohn. Daardoor werd het bros. toen ik het er eerst in lijmde en de lijmklemmen losmaakte knapte het op een aantal plekken kapot. dus er zo snel mogelijk (een beetje boos.......) uitgetrokken.

Teruggegaan naar de winkel/timmerman waar het vandaan kwam. Hij dacht dat het door de hitte dus bros werd en niets meer kon hebben. vervolgens een stuk acrylglas gehaald. Dit was zonder hitte al in de goede vorm te buigen.

Dat er vandaag in gemaakt. leek helemaal goed te gaan. uiteindlijk kwam er alsnog een barst in over de hele breedte. vervolgens kwam er ook nog is een scheurtje bij 1 van de schroefjes. Erg jammer, maar het viel niet enorm op dus laat ik het maar zo.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik was persoonlijk ook niet voor de kleur oranje gegaan. Maar degene voor wie ik het maakte wilde dit graag. Uiteindelijk vind ik het er toch wel erg gaaf uitzien.

Jenslathouwers

ondanks die ongemakjes is het resultaat fantastische harmen !!  *O*
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Hammar

Plexiglas en Acrylglas zijn hetzelfde, de eerste is een merknaam meen ik.
De reden dat de eerste brak kan ouderdom geweest zijn. Een oud stuk Acryl breekt eerder, is minder flexibel. De weekmakers in het kunststof worden langzaam afgebroken door u.v.

Maar nogmaals gezegd, Acryl is een zeer moeilijk te bewerken materiaal.

FoREVer

mooi gedaan, netjes ook!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Hellwin

Ik vind 'm super sexy, mooi hoor. Cheddar gatenkaas :)
Hoe klinkt tie? Heb gemerkt dat bij mij er flink wat tom geluid nog inzit en k de snaren flink slap moet draaien om ze te laten buzzen. Misschien dat ik mijn snarebed wat verder in moet schuren
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

harmen 18

#32
dec 13, 2012, 12:23 Last Edit: dec 13, 2012, 12:28 by harmen 18
Dank jullie

Het geluid is op het eerste oog (of oor) verrassend goed. Hij klinkt vrij open.
Ik heb hem nog niet heel lang kunnen testen, maar heb hem op een paar manieren kunnen stemmen, dat beviel opzich allemaal wel goed.

Technobeat


Dus al met al een leerzaam project Harmen . :)
Veel ergenis gehad met het plexiglas , en toch door gezet .
Het resultaat is erg netjes  *D , en als er nieuwe vellen op zitten is hij helemaal af .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

"hij klinkt vrij open".....lol :+

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

willem4130

Als ik jouw vaardigheden had gehad dan had ik denk ik geen gaten snare gemaakt (smaakkwestie) maar desalniettemin, complimenten! Mooi gedaan. Ik zie het mezelf nog niet doen.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Paul


Als ik jouw vaardigheden had gehad dan had ik denk ik geen gaten snare gemaakt (smaakkwestie) maar desalniettemin, complimenten! Mooi gedaan. Ik zie het mezelf nog niet doen.

Hij heeft ook nog een "normale" snare voor zichzelf gemaakt ;)

@Harmen
Ziet er erg netjes uit hoor! Ben benieuwd naar een geluidsfragment. (?)

Polle

Heel knap gedaan!!Stuk huisvlijt mag altijd aangemoedigd worden!Ook al is't niet echt iets voor jezelf.
Al een geluk,anders hadden we geen forum nodig!
Diegenen die 't beter kunne,laat maar zien hier!?

JOE PILAR,let's rock your party!!

Nlz

Ziet er zeker netjes uit!
En daarnaast is het (in mijn ogen) naast spelen het leukst om te doen, een beetje 'aankloten' met spullen die je 'over' hebt!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

harmen 18

Technobeat: klopt ja, eens wat anders.  :) De nieuwe vellen zijn er inmiddels, dus kunnen er zo snel mogelijk op.

Hammar: grappemakert  :) zo had ik het nog niet eens gezien, al ben ik wel van de slechte woordgrapjes en woordspelingen.

Robbert-Jan: ehm, japs  8)

Willem: Achja, het was zomaar een ideetje van internet geplukt. degene voor wie hij is is wel van toch wat bijzondere dingen, dus leek me leuk voor hem. En zoals Paul al aangaf heb ik een "normale" voor mij zelf gemaakt. Die hier ook ergens in een van de topics rondzwerft (opknappen........ geloof ik)

Paul: Idd ja.
dank u, geluidsfragment kan ik helaas nog even niet aanleveren, maar dat komt nog wel als het spul eindelijk is voor elkaar is.

Polle:
Dankjewel!
Vind ik ook! Wie durft het aan?!

Nlz: dank je!
Ja, zeker leuk om te doen, 2 hobby's combineren.

Jenslathouwers


Heel knap gedaan!!Stuk huisvlijt mag altijd aangemoedigd worden!Ook al is't niet echt iets voor jezelf.
Al een geluk,anders hadden we geen forum nodig!
Diegenen die 't beter kunne,laat maar zien hier!?


Ik ga zeker niet beweren dat ik het beter kan, maar ik heb nog wel wat tommetjes liggen, misschien dat ik mij er wel eens aan waag als ik nog eens wat tijd over heb  *O*  hoe dik is trouwens de plexi die je gebruikt hebt harmen?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

harmen 18

Zoek (of heb) wel een goede ketel. Anders is het zo jammer van al het werk wat je er voor gedaan hebt. Deze peal blx tom werkt prima. mooie berken ketel en de verf gaat er redelijk af.
Denk er wel aan dat je bij een 13" meestal maar 6 luggs kan gebruiken.

Het plexiglas was 1.8 mm dik dacht ik. Maar iig iets in die geest.

Kn@pestaart

Citaat van: harmen 18

Denk er wel aan dat je bij een 13" meestal maar 6 luggs kan gebruiken.

Hoezo dat?

harmen 18

Het lijkt mij het handigste de oude gaten weer te gebruiken en de meeste 13" toms hebben er 6. Dus

Polle

Goed gezien Harmen!
Iedereen denkt direkt aan hoops met 8 gaten en vergeet dat er in een gebruikte ketel al gaten zitten!
Of je kan met je kaasgaten nog wat spelen dat je met 8 lugs nog weg kan!!
JOE PILAR,let's rock your party!!

Omhoog