Gatenkaas snaredrum

Gestart door harmen 18, nov 18, 2012, 21:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

harmen 18

Ik zag deze snare:



En ben nog bezig met het bouwen van 2 snares. Eentje voor mijzelf (bijna af) en een voor iemand anders (nog nouwelijks aan begonnen)

Nu was ik voor hem nog een beetje aan het googelen naar leuke dingen en kwam ik bovenstaande snare tegen. Hij vond het wel erg gaaf, maar de vraag is natuurlijk "hoe klinkt dit?"

Als het nu goed zou klinken, dan lijkt het mij wel leuk zoiets te maken.

Foto's van de snares volgen natuurlijk nog.

FoREVer

Ik denk zelf dat er totaal geen sustain in die snare zit. lucht is er al uit voor je met je ogen knippert.
qua looks vind ik het ook eerlijk gezegd niet egt tof, geef mij maar een snare met 1 vent hole
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

paQ

maakt bij deze snare ook eigenlijk geen kont uit natuurlijk.
Ding is gewoon vet

Murgen

Zit er geen plexiglas binnenketel in? Ik zie een boutje spiegelen ...
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

harmen 18

Als je het boutje onder de badge bedoeld, volgens mij weerspiegeld deze in het ondervel, maar ik kan het fout hebben.

Wat betreft de looks:

Ik vind het wel gaaf, maar het moet natuurlijk wel goed klinken.

Nlz

Ik dacht eerst ook alleen reflecties in de reso te zien, maar als je door het gat linksboven kijkt zie je daar ook een reflectie, wat duidt op een kunststof laag aan de binnenzijde.
Dus behalve er vet uit zien zou hij ook nog best wel eens lekkâh kunnen klinken!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nijlpaard

#6
nov 18, 2012, 22:21 Last Edit: nov 18, 2012, 22:25 by Nijlpaard
Zijn idd de edgevent series van Spaun. Je kan er volledige kits van krijgen in de mafste kleuren :P






Van de site
Citaat

These extremely unique drums feature a "shell within a shell" design.  The outer shell holds all the parts (lugs, strainer, butt, etc) and also has outside holes which allow the drum to breathe.  The inner shell has no holes and no parts attached, so it resonates independently from the outer shell.  Both top and bottom bearing edges also have vent holes.  These "edgevents" work with the outer shell vents, creating a unique voice that translates into a fat, warm sound with excellent attack and sustain.  These drums have a truly different look and sound that is worthy of the Spaun name.

Ik zou het wel weten :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Ah nee ..ik dacht de hype voorbij was.. -O-
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

harmen 18

#8
nov 18, 2012, 22:43 Last Edit: nov 18, 2012, 22:44 by harmen 18
Dus toch.....  :)

Nouja, hij gaat kijken wat hij wil.

Het lijkt mij wel mogelijk iig.

R-J:

Achja, iets met smaak enzo..... staccato drums zijn ook zon beetje afgeschreven.

Het is toch eens wat anders dan gewoon een naturel trommeltje. (die ik trouwens zelf ook gewoon heb)

Nlz

Die geel-witte snare uit de openingspost vind ik wel vet, maar een hele kit er van met dan ook nog eens een dichte binnenkant ipv een transparante vind ik ook te ver gaan.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nijlpaard


Ah nee ..ik dacht de hype voorbij was.. -O-


-O- 
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

harmen 18

Het komt wel weer goed hoor dames  ;)

Het wordt wel een "gatenkaassnare", dus dat wordt nog een leuke uitdaging  :)

harmen 18

Nou, de eerste stappen zijn gezet (eindelijk)

de ketel is kaal geschuurd. De gaten zijn afgetekend, kleurtje is gekocht, hardware is er.



Als het goed is mag ik de langgatboormachine (horizontale stationaire boormachine) van school gebruiken om de gaten netjes te boren. Deze zwabbert natuurlijk minder en boort altijd rechtdoor.

We gaan het allemaal beleven.........  8)

mlommers

zou je voor wat extra stevigheid niet wat meer ruimte tussen sommige gaten houden?

Stokmans

En een 'binnenketel', ga je die ook nog maken of laat je het zo?

harmen 18

Voor de stevigheid ben ik niet echt bang eigenlijk. Er komen doorlopende tube luggs op en er komt nog een ketel binnen in gelijmd. De gaten zijn touwens afgetekend om de zaag heen, dus de gaten zijn in werkelijkheid wat kleiner.


Er komt een gebogen plexiglazen plaat (zo dun mogelijk) aan de binnenkant verlijmd. Zodat het wel het idee geeft van een snare met echte gaten, maar de klank er niet onder lijdt.

NathanR

Precies dat idee wat je in je laatste 2 zinnen vermeld zat ik ook aan te denken.

Weet iemand wat plexiglas met je geluid doet? Mijn gevoel zegt dat plexiglas het gortdroog maakt.
Ben benieuwd Harmen. :)

harmen 18

We gaan er achter komen.

Mijn gevoel zegt juist van niet eigenlijk, geen idee waarom  :)

Het plexiglas blijft trouwens tot onder de draagrand. Dus de draagrand blijft van hout.

NathanR

Hoe ga je het plexiglas aanbrengen?

Erik

Verlijmd  ;)
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Hammar

hout lijmen op plexiglas........jaja.

harmen 18

De boutjes van de spanblokken gaan natuurlijk ook nog door het plexiglas heen.

Ik zie geen andere manier om dit een beetje luchtdicht te krijgen eindelijk. Eventjes verdiepen in een goede soort lijm/kit voor het werkje, maar het zal lukken, hoe dan ook  :)

Technobeat


Een goede 2-componentenlijm kan een optie zijn , zoals deze fabrikant ze al jaren maakt .

http://www.bison.nl/nl-nl/producten/647-2-componentenlijmen/

De Kombi power of Kombi pro XL lijken m.i. wel geschikt voor jouw project , maar wel altijd het advies en tips van de maker van het product in acht nemen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

Het ziet er aan de binnenkant wel netter uit als de schroefjes ook door het plexiglas gaan denk ik. :)

harmen 18

Dank je techno, ik ga ook nog even op zoek.

Nathan, dat was al de bedoeling hoor. daardoor zit het direct al een beetje vast.

----------------------------------------------------------------------------------------

er zijn inmiddels een paar gaten gemaakt in de trommel. Dit is thuis gebeurd met een goede, nieuwe bosch gatenzaag en een normale klopboormachine. Dit omdat mijn leraar van school altijd alles veel beter weet, en dan doe ik het liever zelf. Bij de winkel gevraagd, en dit zou de beste oplossing zijn. Persoonlijk had ik wat anders gebruikt, maar dit werkt helemaal prima eigenlijk tot mijn verbazing.

Omhoog