Millennium mps-850 icm superior drummer3

Gestart door Drummerboy27, dec 30, 2020, 15:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Drummerboy27

Ik heb een vraagje.
Ik heb een millennium mps-850 en die heb ik verbonden met midi (in en out) naar een audio interface op de computer . Maar ook gewoon de audio kabel ( Line out naar line in ),
Nu heb ik het programma superior drummer3 en als ik de audio kabel loshaal doet de midi het wel .dus dan gaat het geluid welmvia het programma en dus kan ik de drumstelgeluiden wel regelen
 Maar met audio ( dan is het geluid veel beter doet het programma het niet).
Wat doe ik fout?

animal

#1
dec 30, 2020, 15:56 Last Edit: dec 30, 2020, 16:00 by animal
Welke audio interface gebruik je, merk/type?

Je schrijft:"de audio kabel ( Line out naar line in ), " welke line-out bedoel je? Van je drummodule of de audio interface?
Dezelfde vraag voor de line-in, welke bedoel je, Van je drummodule of de audio interface?

Waar heb je je koptelefoon op aangesloten?

Drummerboy27

Ik het de Scarlet 4:4 interface
En de Line out uit de mps850 naar een mengpaneel die ik ertussen heb.( De Berhinger Q1002) Was ik even nog vergeten) het mengpaneel zit tussen de interface en mijn stereo installatie.
 mijn koptelefoon zit in de audio interface.

Drummerboy27

Ik las het nog een keer maar ik heb het verkeerd opgeschreven.

De drummodule zit met audio aan het mengpaneel en met de midi in de audiointerface .
koptelefoon in audiointerface .
vanaf mengpaneel met audiokabel naar audiointerface en vanuit daar met line out naar de stereo



animal

#4
dec 31, 2020, 12:36 Last Edit: dec 31, 2020, 12:39 by animal
Het staat er nog steeds een beetje vreemd.

Maar oké, here we go .................. ;)

Maak van de mixer het 'verzamelpunt', dus waar alle signalen bij elkaar komen, daar is een mixer voor bedoeld.

De koptelefoon in de koptelefoon uitgang (PHONES) van de mixer.

De line-out (stereo) van de audio interface naar de stero ingang (3/4) van de mixer .

De line-out of master-out (stereo) van de drummodule naar de stereo ingang (5/6) van de mixer .

De midi-kabel vanuit de midi-out van dedrummodule naar de midi-in van de audio interface .


KLAAR!!!

Drummerboy27

Dank je. Dat heeft mij wel geholpen
 Nu doet hij het . Gitaar moest wel in de interface want anders pakt mijn gitaar programma hem niet .
Maar volgend probleempje ,hoe neem ik het geluid van superior drummer3 op?, Want ik wil die sound opnemen. Maar als ik programma OBS  gebruik pakt hij alleen de muziek van YouTube oid van de computer en niet van de drums.

animal

#6
dec 31, 2020, 16:52 Last Edit: dec 31, 2020, 20:40 by animal
Hiervoor zijn verschillende oplossingen te bedenken.

1) De drums opnemen in SD3 zelf (als midi bestand), in principe alléén weer af te spelen in SD3 zelf of andere goede VST-drum software.
zie ook https://www.sweetwater.com/sweetcare/articles/getting-started-with-superior-drummer-3/

2) Digitaal opnemen vanaf de mixer, sluit hiervoor de USB uitgang van de mixer aan op een USB ingang op de pc.
Download en installeer de driver ASIO4all op je pc http://www.asio4all.org/
Download en installeer het gratis programma Audacity https://www.audacityteam.org/

Let op dat je zojuist geïnstalleerde ASIO4all driver selecteert in Audacity (Midden-boven in scherm)

3) Analoog opnemen door de 2-track out - uitgang de koppelen aan een extern opname apparaat (terug je Scarlet interface gaat niet, omdat je dan een loop creëert en daarmee feedback realiseert = een hoge pieptoon )

Drummerboy27

Dank je . Ik ga het proberen.

Omhoog