test 1... 2.... 3...

Gestart door paQ, mrt 28, 2015, 21:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Na ja..dr staat dat dat dan niet bij apple (osx) ligt..
 :P
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Echt wel ;)

Citaat
Hoewel voor OS X en Mac OS geformatteerde schijven spaties in bestandsnamen ondersteunen, herkennen bepaalde verwerkende scripts en programma's deze tekens mogelijk niet of behandelen deze de bestanden op een andere manier dan verwacht. Overweeg een spatie te vervangen door een underscore (_) of streepje (-).
Hier staat in gewoon nederlands je kan het op de schijven opslaan, maar apple gebruikt nog oude programma's die niet met deze bestandsnamen overweg kunnen ;p

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

leeqnl

Dat is een beetje achterhaald, toch? Legio bestanden die je overal vandaan haalt met punten en spaties in de bestandsnamen.
Als in ieder geval duidelijk is waar de fout zat.. Voortaan dus de foto's die mijn telefoon maakt eerst hernoemen.
Klopt wat je zegt @Paul, internet kan steeds beter overweg met punten en spaties (je krijgt dan bijvoorbeeld %20 in je url balk in geval van een spatie), maar dat betekend niet dat iedere site er goed met overweg kan. Veel PHP scripts (voor plaatjes) zijn zo gemaakt dat hij controleert wat de bestandsnaam is, en dat doen ze dan door alles tot aan de punt te zien als bestandsnaam en alles achter de punt als extensie. Ik weet niet zeker hoe de software achter dit forum hier mee om gaat, maar het zou me niet verbazen als het zo werkt. Mijn advies blijft om op internet bestandsnamen zonder punten en spaties en quotes te gebruiken.

Nijlpaard

Echt wel ;)

Hier staat in gewoon nederlands je kan het op de schijven opslaan, maar apple gebruikt nog oude programma's die niet met deze bestandsnamen overweg kunnen ;p
Wel even de context respecteren. 
Dit staat in een artikel over platform onafhankelijke bestandsnamen. Als dat je doel is kan je de spaties en speciale tekens idd beter vermijden voor het geval je meerder OS'en gebruikt en daartussen scripts e.d. deelt . OSX kan er prima mee overweg.

Onder water is OSX ook gewoon Unix dus daar zit het probleem niet.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul

Pff, ik heb weer een leuke discussie aangezwengeld hier :p

Klopt wat je zegt @Paul, internet kan steeds beter overweg met punten en spaties (je krijgt dan bijvoorbeeld %20 in je url balk in geval van een spatie), maar dat betekend niet dat iedere site er goed met overweg kan. Veel PHP scripts (voor plaatjes) zijn zo gemaakt dat hij controleert wat de bestandsnaam is, en dat doen ze dan door alles tot aan de punt te zien als bestandsnaam en alles achter de punt als extensie. Ik weet niet zeker hoe de software achter dit forum hier mee om gaat, maar het zou me niet verbazen als het zo werkt. Mijn advies blijft om op internet bestandsnamen zonder punten en spaties en quotes te gebruiken.
Dat snap ik, maar ik vind het achterhaald. ;) Waarschijnlijk is dit probleem al tig keer getackeld en liggen er kant-en-klare scripts voor om het achter de schermen op te lossen om de gebruiksvriendelijkheid te bevorderen. Ik was dus vooral verbaasd dat dit niet standaard in SMF zit ingebouwd ;) (maar er is mee te leven, no worries)
Laat ik het zo zeggen, ik leerde 8 jaar geleden toen ik PHP aan het leren was al, dat bij het controleren op extensie, je achteraan moet beginnen en dan achteruit eerste punt zoeken, om dit soort dingen te voorkomen ;)

Hoefnix

@Nijlpaard: zou je wel denken, maar helaas ik moet je teleurstellen er zitten scripts in OS X die pertinent niet met whitespaces in bestandsnamen om kunnen gaan. In een vorige project was cross-platform unix - windows no problemo, alleen de OS X deed niet mee.

Maar goed de discussie gaat een andere kant op.. ik probeerde uit te leggen dat er een probleem was met filenamen dat op zich opgelost is.

De opmerking was alleen maar bedoeld om de (altijd te) opgetogen reacties (of discussies) over hoe goed dat bij Apple opgelost is te vermijden. Zakelijk gezien heb ik daar al veel te vaak mee te maken. Hele teams consultants, met de meest dunne MacBooks, die ingehuurd worden en dan niet of na veel gedoe bij bestanden of services kunnen. En in plaats van bescheiden te beseffen dat hun computer en software ook niet onfeilbaar is krijgen wij altijd te horen dat het niet aan de superieure spullen van hen kan liggen.........

Nou ik weet wel beter -> het is gewoon net zo'n slechte of goede computer en software als van andere leveranciers. Alleen ziet het er mooi uit en hebben ze een truc gevonden de gebruikers het dubbele te laten betalen (die truc wil ik ook graag leren).

NathanR

"Maar goed de discussie gaat een andere kant op..."

.... gevolgd door nog een boel informatie die de discussie alleen nog maar verder gaat aanwakkeren.


Laten we maar weer ontopic gaan en het hele Apple vs. Windows verhaaltje naast ons neerleggen.

Hoefnix


djska

Mmm, hoewel ik het allemaal een stuk minder praktisch vind werken, mis ik het forum toch wel een beetje. Dus dan maar eerst mijn excuses aan paQ maken, dan hoop ik dat ik toch weer wat mag posten hier.... ;-)

paQ


Otje

Ja zijn we er weer? :D
*)
Binnenkort dus alweer een jaar; dat wordt abonnement verlengen. Effuh 'erg'
in houden!

NB! Aáah, keb herhalend abonnement zie ik op 'Profiel -abonnementen. ' Via Paypal  :?  Ik heb al zolang geen gebruik gemaakt van deze dienst en er staat  geen geld (meer) op. Kan met Paypal ook direct het abonnementsgeld -middels de machtiging, van je bankrekening afgeschreven worden of moet er, op de Paypalrekning geld bij geschreven worden?

Robert-Jan

Zo er ik weet kan je een rekening en/of creditdard aan paypal linken.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

leeqnl

*)
Binnenkort dus alweer een jaar; dat wordt abonnement verlengen. Effuh 'erg'
in houden!

NB! Aáah, keb herhalend abonnement zie ik op 'Profiel -abonnementen. ' Via Paypal  :?  Ik heb al zolang geen gebruik gemaakt van deze dienst en er staat  geen geld (meer) op. Kan met Paypal ook direct het abonnementsgeld -middels de machtiging, van je bankrekening afgeschreven worden of moet er, op de Paypalrekning geld bij geschreven worden?
Wat Robert-Jan al zegt, je kunt in paypal de creditcard of rekening koppelen aan je paypal account. Als er dan niet genoeg geld op je paypal rekening staat, gaat het automatisch van je rekening/creditcard af.

Otje

Ik heb het effuh gecheckt en idd dat is/was gekoppeld,  Bank><Paypal,

Omhoog