Direct output base drum TD30 koppelen aan stageblinder

Gestart door Drumbo, aug 28, 2016, 11:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Drumbo

Hallo,

Ik wil vanaf mij Roland TD30 (wellicht met de direct output van de base drum) regelen dat een stageblinder alleen reageert op de base drum. Heeft iemand enig idee hoe dit te realiseren? Ik kwam op het idee bij een U2 concert van vorig jaar. Larry Mullen speelde daar het begin van een nummer waarbij de blinders precies met de kicks op de base drum werden aangestuurd. Dat kan natuurlijk bij akoestisch eenvoudig door een mic op de base te gebruiken, maar als ik bij de TD30 een mic voor de base leg, heeft dat niet zoveel effect natuurlijk. Suggesties?

Groeten,
Harrie

baszuidwijk

Wellicht biedt de 'Visual Control' functie een mogelijkheid?
Check pagina 147 van de manual.

Joris

Is het dan niet handiger om van midi naar dmx te gaan. Je kan trouwens wel gewoon een microfoon als trigger gebruiken.

Het lijkt me sowieso handiger om het even op een lichtforum te vragen, of gewoon even naar een plaatselijk lichtbedrijf gaan, weet je meteen alles.

Drumbo

Wellicht biedt de 'Visual Control' functie een mogelijkheid?
Check pagina 147 van de manual.
Bedankt. Zal ik doen. Ik heb echter geen kennis van midi.

Drumbo

Is het dan niet handiger om van midi naar dmx te gaan. Je kan trouwens wel gewoon een microfoon als trigger gebruiken.

Het lijkt me sowieso handiger om het even op een lichtforum te vragen, of gewoon even naar een plaatselijk lichtbedrijf gaan, weet je meteen alles.
Bedankt voor je reactie. Ik zal me eens verdiepen in midi. Ik heb daar geen kennis van. Hoe bedoel je dat precies met een microfoon? Bedoel je dan om de impact van de slagen direct af te vangen?

Joris

Oh laat maar zitten met die microfoon je hebt een E kit, ik bedoelde meer dat je bij een akoestische bassdrum ipv een trigger ook een microfoon zou kunnen gebruiken, maar dat is bij jou niet van toepassing.

Maar aangezien je al met een E kit speelt is waarschijnlijk via midi naar dmx de beste optie, maar er zijn ook lichttafels die al een midi ingang hebben.

Kan je niet gewoon een lichtman nemen trouwens?  ;)

Omhoog