Medeli DD514 drumpad na 4 maand defect

Gestart door Drumbo, mei 25, 2015, 17:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Drumbo

Hallo ik ben nieuw hier en drum sinds begin februari 2015. Ik heb een Medeli DD514 en 1 drumpad is nu al defect  :N. Hij geeft geen geluid behalve op 1 kleine stukje. Het wisselen van de pad van tom4 naar snare doet de snare aansluting weer werken en de tom4 werkt dan niet. Dus het ligt aan de pad. Is het normaal dat een pad nu al kapot is. Ik speel plm. 7 uur per week. Zo is goedkoop wel duurkoop. Graag reacties.

Groeten,
Harrie

Technobeat

#1
mei 25, 2015, 19:40 Last Edit: mei 25, 2015, 19:47 by Technobeat
Hoi Harrie .


Welkom op het Drum-Forum .
Erg jammer dat er nu al iets defect aan je drumkit , dat zou niet moeten kunnen na pas vier maanden lijkt het mij een gevalletje garantie .
Dus je kunt je het beste melden bij de muziekwinkel waar je de set gekocht hebt en leg hen het probleem voor .
Ook als je hem bij Bax of Thomann hebt aangeschaft blijft de garantie van kracht .

Succes !

BTW , voor elektronische drumsets en alles wat daar mee samen hangt hebben wij een prachtig eigen topic waaronder deze : http://www.drum-forum.nl/index.php?board=10.0
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#2
mei 25, 2015, 20:01 Last Edit: mei 25, 2015, 20:09 by Otje
..drumpad is nu al defect  :N. Hij geeft geen geluid behalve op 1 kleine stukje.
Heel vreemd! Zou de trigger misschien los kunnen zitten. Ik weet niet hoe deze gemonteerd zit, zou kunnen dat ie niet goed vast zit en door het drummen verschoven of verbogen is.  Het drumstel klinkt overigens vebazingwekkend goed en moet zo te zien tegen een stootje kunnen..


   
BTW , voor elektronische drumsets en alles wat daar mee samen hangt hebben wij een prachtig eigen topic waaronder deze : http://www.drum-forum.nl/index.php?board=10.0
*) ..zou dit topic daar naar toe overgezet kunnen worden..


* Thanx!

Drumbo

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er morgen mee naar de leverancier. De hihat pad is inmiddels ook defect. Die heb ik nu gewisseld met de crash 1 en dan werkt de hihat ook weer goed. Ik heb de stekker in de drummodule ook al een keer los gehad en weer bevestigd. Geen effect. Het wisselen van de pads lost het probleem direct op, dus ik denk dat het daar aan ligt. Maar als die dingen na 4 maand al defect gaan... Ik speel nog maar net en dan natuurlijk het meest op de hihat en de snare.

Groeten,
Harrie

Technobeat

#4
mei 25, 2015, 20:40 Last Edit: mei 25, 2015, 21:09 by Technobeat
Het drumstel klinkt overigens vebazingwekkend goed en moet zo te zien tegen een stootje kunnen..
Mee eens Otje , maar nu zei Harrie dat nu ook de hihat al de geest had gegeven.......


Misschien een maandagmorgen product en kan hij de complete set omruilen voor een goede versie van de DD514 :Y  .


Trouwens ze hebben ook een hele mooie DD518DX in het assortiment zitten , of die ook hier in Nederland leverbaar is weet ik niet , maar hij ziet er super chique uit :


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Drumbo

Mee eens Otje , maar nu zei Harrie dat nu ook de hihat al de geest had gegeven.......


Misschien een maandagmorgen product en kan hij de complete set omruilen voor een goede versie van de DD514 :Y  .


Trouwens ze hebben ook een hele mooie DD518DX in het assortiment zitten , of die ook hier in Nederland leverbaar is weet ik niet , maar hij ziet er super chique uit :



Bedankt. Voor zover ik weet is de DD518X hier niet leverbaar. Dat filmpje op YouTube van de DD514 had ik ook gezien en op zich klinkt de set niet echt verkeerd. Ik laat weten hoe het afloopt. Ik hoor wel dat Medeli pads vaker defect gaan en dat sommige handelaren er daarom mee stoppen.

Groeten,
Harrie


Technobeat


Heb je de set direct van de importeur of een muziekwinkel ?

Als dat laatste het geval is kun je misschien de set omruilen , met bijbetaling , voor een Roland of Yamaha kit .
Die zijn , met alle respect , degelijker gebouwd dan een Medeli en behouden ook na een aantal jaren nog een goede restwaarde .
We horen graag hoe dit gaat aflopen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Drumbo

Hm, beetje contactspray in de contacten en hij werkt weer  :) . Maar even aanzien hoe het gaat.

Harrie

Technobeat


 :?  , contactspray op de triggeraansluitingen of op de jackstekkers ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Drumbo

Beide. Maar ook dat helpt al niet meer. De tom4 is nu net weer uitgevallen. Maar weer mee terug. Vreemd genoeg werkten de tom4 pad en hihat pad in de winkel prima.

Drumbo

Hm, nou doet ie het wel weer  :/ . Hij werkt dus soms wel soms niet. Dat schiet ook niet op  :6

Technobeat


Ligt het niet aan de kabels / jackstekkers ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stok

Contactspray is om contacten schoon te maken, maar daarna moet e.e.a. wel gereinigd worden, b.v. met isopropylalkohol. Laat je de contactspray zitten, dan gaat dat invreten (er zitten zuren in om oxides mee op te lossen, maar die lossen nog wat meer op op den duur).
Goede kabels en pluggen, ik stel ze vaak zelf samen, kan bepaalde problemen oplossen. Het lijkt in dit geval inderdaad een contactprobleem, maar dat kan ook aan de chassisdelen liggen. Verder raad ik aan de pluggen niet aan de metalen delen aan te raken.

Succes!

Technobeat


Maar hoe dan ook , dit mag natuurlijk niet gebeuren bij een set van net 4 maanden oud .

Zou zelf niet meer gaan hannessen met contactspray , gewoon garantiewerk : Omruilen die hap :Y  :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Drumbo

Ik krijg twee nieuwe pads  :/ , een Tom en een Hihat. Maar zien hoe lang die het uithouden  :F . Soms doet de Tom het een uur goed en stopt er dan mee  :( . De volgende dag doet het dan weer  8)7  8)7 .

Technobeat


Tja , Medeli heeft een niet zo hele goede reputatie , dan krijg je wel twee nieuwe pads maar wanneer vallen de andere pads uit en WAT is nu eigenlijk de oorzaak van het dan wel en dan weer niet doen , heb je daar ook antwoord op gekregen ?

Misschien een tip voor de volgende keer : Kijk naar Roland - Yamaha of 2 Box als de   portemonnee het toelaat :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Wel enorm irritant zeg.
Ik heb dan niet zo heel veel geduld met dit soort dingen.
There is no music without jazz

Drumbo

Tja , Medeli heeft een niet zo hele goede reputatie , dan krijg je wel twee nieuwe pads maar wanneer vallen de andere pads uit en WAT is nu eigenlijk de oorzaak van het dan wel en dan weer niet doen , heb je daar ook antwoord op gekregen ?

Misschien een tip voor de volgende keer : Kijk naar Roland - Yamaha of 2 Box als de   portemonnee het toelaat :Y  .
Wanneer de rest de geest geeft, is af te wachten. De winkel doet er wel alles aan. Omruilen voor een ander merk gaat daar niet lukken (is het enige merk). Ik ga maar sparen voor een Roland denk ik. De importeur gaan uitzoeken wat er mis is met de pads. De garantie loopt nog wel even. Als er nog meer uitvalt, wil ik een omruil of geld terug.

Drumbo

Wel enorm irritant zeg.
Ik heb dan niet zo heel veel geduld met dit soort dingen.
Ik ook niet, maar ik vind wel dat je een zaak de ruimte moet geven om e.e.a. onder garantie te repareren. Dan had ik direct maar wat beters moeten kopen, blijkt achteraf. Beetje marktonderzoek had geen kwaad gekund.

Technobeat

Als er nog meer uitvalt, wil ik een omruil of geld terug.
Enigste juiste oplossing :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Helemaal mee eens. Geld terug en n ander drumstel kopen.
There is no music without jazz

EE

Niet leuk zoiets.
Ik heb zelf een 512 om thuis te oefenen, en die is tot nu toe probleemloos gelukkig.

Omhoog