Zildjian topic

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 21:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welke Serie van Zildjian speel jij?

A Custom
33 (20.6%)
A Zildjian
15 (9.4%)
K Custom
20 (12.5%)
K Zildjian
27 (16.9%)
Z3
0 (0%)
ZHT
2 (1.3%)
ZXT
0 (0%)
ZBT
5 (3.1%)
Zildjian fx
3 (1.9%)
Avedis Zildjian
16 (10%)
K Constantinopel
5 (3.1%)
K Custom Hybrid
11 (6.9%)
Armand Zildjian
4 (2.5%)
A Zildjian & Cie
1 (0.6%)
Re-Mix
2 (1.3%)
Custom K
4 (2.5%)
Z Custom
4 (2.5%)
Avedis Platinum
0 (0%)
Amir/Amir II
0 (0%)
Orietal
8 (5%)

Totaal aantal stemmen: 72

Omlaag

groovemaker

Had in het Zildjian topic al eens gevraagd of we (net als het mooie Paiste topic) ook zo'n leuke poll konden neerzetten. Ben wel beniewd naar de verschillende series waar iedereen op speelt......

Misschien dat de mods dit kunnen samenvoegen met het Zildjian topic? Feel free to change!

Succes, ik ben benieuwd.....
If it's too Loud you're too old!

paQ

als het goed is kun je (als topic starter???) een poll toevoegen aan een bestaand topic.
Helemaal onder aan de pagina boven het quickreply veld staat een button.  Probeer dat aub eerst even


mlommers

is Avedis Zildjian en A Zildjian niet hetzelfde?

musiqman

#78
nov 06, 2012, 11:56 Last Edit: nov 06, 2012, 12:07 by musiqman
Ik mis er nog een paar.

K Constantinople
K Custom Hybrid
Armand Zildjian

En de oudere series.

A Zildjian & Cie
Re-Mix
Custom K (voorloper van de K Custom)
Z Custom
Avedis Platinum
Amir/Amir II

En eigenlijk zou Oriental (en in mindere mate Azuka) ook een eigen vakje moeten krijgen ook al vallen ze onder de FX series.

De EFX cymbals kan je scharen onder K, A Custom en Re-Mix.


A Zildjian is inderdaad Avedis Zildjian.

Robert-Jan

Custom K ?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Ja, deze:
http://link.marktplaats.nl/608351132

http://muziek.marktplaats.nl/percussie/604844100-zildjian-k-custom-hihat-bottom.html


Voorloper/begin van de K custom. Iets andere hamering/afwerking dan een reguliere K en dezelfde block letters. Qua hats en rides ook een stuk dikker dan voorgenoemde.

Robert-Jan

Zover ik weet werden die ook al als K custom in de markt gezet..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

#82
nov 06, 2012, 12:55 Last Edit: nov 06, 2012, 12:56 by musiqman
ik dacht echt dat ze CUSTOM K heette (omdat K Custom in een zin word geschreven met hoofdletters en de hier de block letters in capital los staan van het K logo)

Weer iets geleerd :D

Paintpro

Armand, K, K Custom, A Custom, en Oriental. Die laatste kon ik echter niet in de poll invoeren. De max schijnt 4 keuze's te zijn :P

Boudewijnow

Zildjian Scimitar (bronze) ?

Fibesman

Maar waarom deze poll, je kunt series toch prima door elkaar gebruiken?

groovemaker

#86
nov 06, 2012, 16:01 Last Edit: nov 06, 2012, 16:05 by groovemaker
Natuurlijk kan dat! Maar je kunt ook net zo goed je fav. Zildjian Serie aangeven.....
Ik zal de andere series even toevoegen. In de Poll staan alleen de series die ook op de website staan.

If it's too Loud you're too old!

groovemaker

Zo ff opnieuw dan, met de nieuwe series.....
If it's too Loud you're too old!

groovemaker

Ik heb idd per ongeluk (!) 4 Opties ingevoerd zie ik.....
Kan ik dat ook nog veranderen???



Helemaal onder aan de pagina boven het quickreply veld staat een button.  Probeer dat aub eerst even



Ik kan het niet vinden hoor
If it's too Loud you're too old!

Joris

Orietal......

harmen 18

Wat te doen als je meer dan 4 series hebt?  :D


Owja, en constant rijdt Tino in een opel?

Paul

#91
nov 06, 2012, 22:32 Last Edit: nov 06, 2012, 22:34 by Paul

Ik kan het niet vinden hoor

Klopt, dat kan alleen de topicstarter (Anserini) of de mods. Ik ga ff proberen het overzichtelijk bij elkaar te voegen.

Edit: Gelukt! Je kan nu tot 8 opties aanklikken (lijkt me voldoende) en ook de mogelijkheid om je keuze te wijzigen. ;)
(grote kans dat jij nu poll niet meer kan bewerken, Groovemaker. Dat moeten wij dan maar doen).

Hammar

Impulse

harmen 18

Ik had hem nog niet ingevuld, dus nu alsnog gedaan.  :)

Hans


Maar waarom deze poll, je kunt series toch prima door elkaar gebruiken?

Inderdaad, ik smijt ALLES door elkaar. Mijn K constantinopel crash heeft een Diril A/D ride als buurman een een Sabian Hhx splash aan de andere kant. Gewoon omdat het lekker klinkt.

groovemaker


Klopt, dat kan alleen de topicstarter (Anserini) of de mods. Ik ga ff proberen het overzichtelijk bij elkaar te voegen.

Edit: Gelukt! Je kan nu tot 8 opties aanklikken (lijkt me voldoende) en ook de mogelijkheid om je keuze te wijzigen. ;)
(grote kans dat jij nu poll niet meer kan bewerken, Groovemaker. Dat moeten wij dan maar doen).


Ben blij dat dit gelukt is...Ik denk dat je em niet meer hoeft te veranderen. Hij is goed zo, en anders moeten jullie het inderdaad doen.




ik smijt ALLES door elkaar. Gewoon omdat het lekker klinkt.


Heb ik ook lange tijd gedaan, is niks mis mee. Voor studio klussen doe ik het nog steeds.
If it's too Loud you're too old!

harmen 18

Dus je wil eigenlijk zeggen dat je je sound inruilt voor looks........  :X


Ik gebruik wel vanalles. Maar wel allemaal zidjian. Je bindt je toch wel met een merk op de een of andere (vage) manier.

groovemaker


Dus je wil eigenlijk zeggen dat je je sound inruilt voor looks........  :X


Nee tuurlijk niet......Voor sommige muziekstijlen zijn sommige bekkens gewoon minder geschikt, maar wat je zegt: Ik bind me ook altijd op een of andere vage manier aan merken.....Tis gewoon wat voor jouw werkt en wat niet denk ik.....

If it's too Loud you're too old!

NathanR

Ik vroeg mij af, gaat de K Custom Dark series maar tot de 18'' bij crashes??

Ik ben namelijk op zoek naar een vervangende crash voor mijn 19'' A Custom, alleen ik ga er liever qua maat niet op achteruit. (qua kwaliteit ook niet..)

Maar als de K Custom Dark serie niet verder gaat dan 18'', weet iemand anders dan nog een tof bekken wat er bij past?

(Jammer dat er zo weinig K Custom wordt aangeboden op marktplaats :( )

Rick

Ik vind eigenlijk alleen de Zildjian K light hats en light crash wel wat hebben. Alleen jammer dat Zildjian niks meer met de hand hamert. Toch zonde voor zo'n bedrijf met zo'n reputatie om zo in kwaliteit achteruit te gaat t.o.v. wat ze 10 jaar geleden produceerden.

Omhoog