Zildjian topic

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 21:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welke Serie van Zildjian speel jij?

A Custom
33 (20.6%)
A Zildjian
15 (9.4%)
K Custom
20 (12.5%)
K Zildjian
27 (16.9%)
Z3
0 (0%)
ZHT
2 (1.3%)
ZXT
0 (0%)
ZBT
5 (3.1%)
Zildjian fx
3 (1.9%)
Avedis Zildjian
16 (10%)
K Constantinopel
5 (3.1%)
K Custom Hybrid
11 (6.9%)
Armand Zildjian
4 (2.5%)
A Zildjian & Cie
1 (0.6%)
Re-Mix
2 (1.3%)
Custom K
4 (2.5%)
Z Custom
4 (2.5%)
Avedis Platinum
0 (0%)
Amir/Amir II
0 (0%)
Orietal
8 (5%)

Totaal aantal stemmen: 72

Omlaag

NathanR

Hey ja ik zie het Joris, bedankt!
Is niet de  K Custom serie, maar deze serie was ik vergeten.. Eens even kijken naar deze serie of dit wat is.

Bedankt! :)

Rick

Ik mis nog de optie "ik speel geen zildjian"

NathanR

In hét Zildjian topic lijkt me die vrij overbodig.

Rick


In hét Zildjian topic lijkt me die vrij overbodig.


Klopt aan een kant wel, maar je ziet gelijk hoeveel mensen er wel of geen zildjian spelen!

NathanR

Daar zou je een algemeen 'bekken-topic' voor kunnen maken.  :Y

Rick


Daar zou je een algemeen 'bekken-topic' voor kunnen maken.  :Y


Kan ook ;)

Leon

Deze valt denk ik niet onder een scheur in de groef mee of wel?

Wouters

Wel zuur zeg, zo net buiten de garantie  ;)

Technobeat


Deze valt denk ik niet onder een scheur in de groef mee of wel?




Voor een deel loopt hij wel met de groef mee , en als je nog garantie hebt zou ik het zeker proberen .
Nee heb je en Ja kun je ( misschien ) krijgen , niet geschoten is altijd mis .

Succes !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Leon

Gewoon naar hoshino mailen denk ik dan he?

Technobeat


Nou , het beste is afgeven ( met aankoopbon ) bij de zaak waar je hem gekocht hebt .
En ZIJ moeten zorg dragen voor de verdere afwikkeling .

Zo heb ik dat een paar weken geleden ook gedaan toen mijn Gen-16 hihat-top gescheurd was .
En na 3 weken kreeg ik een nieuw exemplaar , de gescheurde was pas 1,5 jaar oud en viel dus nog ruim in de garantie .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Drum@ict

Vraagje:

Ik heb onlangs een schitterende china gekocht voor een (denk ik) schitterend prijsje. Nu kan ik echter nagenoeg niks vinden op internet over dit bekken. Wie kan mij meer info over dit bekken verschaffen? Wat is ongeveer de waarde? Waarom is er zo weinig over deze bekkens bekend?

Het bekken is:

Zildjian Avedis China Low 20" Brilliant finish

steef224

Is het niet stiekem een high?  :P Daarvan weet ik zeker dat die een paar jaar terug uit productie is gehaald bij Zildjian. Sws staat Zildjian (gelukkig) niet bekend om ze china's, dus als een model uit productie word gehaald is er meestal nooit echt veel info over omdat het cymbal nooit echt baanbrekend is geweest.. Ik denk dat het wel een eurootje of 200 waard is.




Vraagje:

Ik heb onlangs een schitterende china gekocht voor een (denk ik) schitterend prijsje. Nu kan ik echter nagenoeg niks vinden op internet over dit bekken. Wie kan mij meer info over dit bekken verschaffen? Wat is ongeveer de waarde? Waarom is er zo weinig over deze bekkens bekend?

Het bekken is:

Zildjian Avedis China Low 20" Brilliant finish

Drum@ict


Machiel

Lijkt qua vorm wel een beetje op mijn fast china van Zildjian.
Neem mij vooral niet te serieus.

musiqman

Vergis je niet in de populariteit van Zildjian china's. Natuurlijk de Oriental serie maar ook zeker de A Swish Knocker en High en Low china's zijn in menig setup terug te vinden.

Drum@ict

Dank voor jullie reacties!

Ik blijf het toch raar vinden dat er niks over deze china te vinden is op internet... Google maar eens op Zildjian china low 20" brilliant finish. Zelfs bij de afbeeldingen staat er maar eentje, da's diegene die ik gekocht heb...

steef224

Ik denk dat de vorige eigenaar dat cymbal flink heeft gepolished. Het is niet onmogelijk om een traditional finish er brilliant uit te laten zien.



Dank voor jullie reacties!

Ik blijf het toch raar vinden dat er niks over deze china te vinden is op internet... Google maar eens op Zildjian china low 20" brilliant finish. Zelfs bij de afbeeldingen staat er maar eentje, da's diegene die ik gekocht heb...

Drum@ict



Ik denk dat de vorige eigenaar dat cymbal flink heeft gepolished. Het is niet onmogelijk om een traditional finish er brilliant uit te laten zien.


Staat ook 'brilliant' bij het logo vermeld, is op de eerste foto goed te zien.

5150

Ik zoek een 22 Zildjian Medium Dark ride....maar die zijn gebruikt niet veel te vinden. Nu zag ik een 22 K Custom Dark Ride te koop maar ik kan niet goed de verschillen vinden anders dan dat de K Custom wat dunner is. Weet iemand of die K Dark Custom genoeg ping/bell heeft voor ook wat luidere settings if moek dan toch echt de K Medium Dark hebben...
***...in-between-drums...***

willem4130

Ik heb een 22" K custom dark gehad en wel eens op een 22" K medium gespeeld. Beide zijn echt te gek en heb ook de K custom dark wel in luidere settings gebruikt maar in mijn beleving heeft de K medium wel behoorlijk wat meer definitie/ping.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Fibesman

Ik heb een 22 K medium dark ride gehad. Ze varieren nogal. Die van mij had alleen wat ping in de cup en was erg trashy. Smaken, smaken..

5150

#123
dec 17, 2013, 21:40 Last Edit: dec 17, 2013, 21:42 by 5150
Ik heb wel een 22 K Custom Medium ride gehad, heel mooi maar bleef niet genoeg overeind qua ping in n bandje....voor mij dan...ik dacht dat die K Medium Dark idd wat meer definitie had. Nu heb ik een 21 K Custom Hybrid...heel mooi en veelzijdig maar kwil een iets andere sound.

Die K Custom Dark Ride is dunner dan de K Medium Dark volgens mij...
***...in-between-drums...***

5150

...is een gewone K Ride nu zwaarder (heeft ie meer ping) dan een K Dark Medium Ride ? (Ik heb zelfs de heavy versie beluisterd op youtube en zelfs die is ook nog goed crashbaar lijkt me...).

Die Dark Medium weeknie idd voor in een luider bandje...
***...in-between-drums...***

Omhoog