Advies over bekkens

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Rick

Dan kun je het beste gewoon een muziekwinkel in gaan en even op alle china's tikken.

De China's van Meinl uit de Byzance en Mb20 series zijn heel goed, de Oriental China Trash china's van Zildjian zijn ook heel populair, maar waar het vooral om gaat is wat JIJ het mooiste vind klinken, en wat het beste bij jouw setup past.

Voor een 18"  china van een a-merk zit je rond de 300,- meestal. Voor de goedkopere turkste merken kun je makkelijk voor onder de 200,- klaar zijn, en voor een wuhan china zit je met 70,- wel goed.

Joris

Met een Zildjian Oriental china trash kan je sowieso niet fout gaan.

check ook eens Paiste 2002 novo china's, dat is zo'n china waarvan de cup normaal zit ipv op de kop.

Minty


check ook eens Paiste 2002 novo china's, dat is zo'n china waarvan de cup normaal zit ipv op de kop.
Da's een 'inverted china'. De 'bow' is omgekeerd. Hier zit juist de cup 'verkeerd' i.p.v. normaal. De meesten spelen een china verkeerd om ;)

Joris

Als je van een crash/ride/hihat/splash bekken uitgaat zit de cup van een novo normaal, net hoe je het bekijkt natuurlijk  ;)

Ringo

Hoi mede slagwerkers,

Ik heb bij mijn setje PST3 hi-hat.
Op zichzelf goed, maar kan het binnen een beperkt budget beter?
Zag in een winkel in Dordt 14" SabianS8 en Pro8 (resp. 89 en 129 euro)
Klonk goed, maar kan daar niet vergelijken met wat ik zelf heb.

Tot, zeg maar 150 euro, iemand suggesties (behalve dat ik zelf moet luisteren natuurlijk)
We spelen voornamelijk pop muziek, meestal Beatles, Eagles
I hit you with my Rhythm Stick

paQ


Jenslathouwers

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

paQ

Dichter bij huis (R'dam) vind je ze trouwens ook hoor, kun je meteen mooi luisteren.... Metro om de hoek...

Rick


Dichter bij huis (R'dam) vind je ze trouwens ook hoor, kun je meteen mooi luisteren.... Metro om de hoek...


Tussen Oostplein en Blaak toevallig?

Eagle

Hallo,

Ik had op pagina 10 om een advies gevraagd voor een goedkope bekkenset.
Mijn excuses dat ik er nu pas op reageer, ik ben er even tussenuit geweest.

Mijn budget lag tot 150 euro, maar ik heb begrepen uit jullie reacties dat ik beter kan doorsparen voor een duurdere set. Dit ben ik dan ook aan het doen. Ik zie de troy serie van Masterwork toch naar voren komen hier.
Ik zal zelf wel naar een winkel gaan om e.e.a. te beluisteren als dat mogelijk is.

Om nog 2 vragen te beantwoorden:
Mochten we ooit live spelen dan zal ik op een akoestisch drumstel gaan spelen. Maar dat duurt nog wel even...  :')
En ik ben inderdaad op zoek naar een hele set... het liefst zelfs met 2 crashes... maar ik zit te kijken op de site van Thomann en zie dat er in zo'n troy set bijvoorbeeld maar 1 Crash zit.. hebben jullie hier advies voor?

Ik woon in de omgeving van Den Haag, weten jullie misschien een winkel waar je verschillende bekkensets kan beluisteren?

Alvast bedankt!

Animal baars

In de buurt van Den Haag heb je Rotterdam Drumdepartment waar Troy te beluisteren is. Je kan altijd nog uitbreiden met een extra crashbekken. Ze zijn gewoon los te koop.

Ik zie net dat Rock Palace in Den Haag ook een MW Troy set heeft (€399,-).

djska

Als je weinig budget hebt, ga dan alleen voor 2e hands, b20, professionele bekkens, zou ik zeggen. Die ontgroei je niet, je smaak en muziekstijl kunnen natuurlijk veranderen, maar dan kun je ze voor dezelfde prijs weer van de hand doen.

Rick


Als je weinig budget hebt, ga dan alleen voor 2e hands, b20, professionele bekkens, zou ik zeggen. Die ontgroei je niet, je smaak en muziekstijl kunnen natuurlijk veranderen, maar dan kun je ze voor dezelfde prijs weer van de hand doen.


Dan nog, voor een 2e hand ride van een a-merk ga je a snel richting de 200 euro.

Animal baars

Masterwork Troy = B20 ;)

Maar je zou inderdaad ook op marktplaats kunnen gaan kijken. Nadeel is alleen wel dat je geluk moet hebben om te vinden wat bij je past en je voor pro-bekkens toch al gauw meer kwijt bent in totaal dan voor een nieuwe Troy set. Zeker als je reiskosten mee gaat rekenen...

Laat je vooral een keer voorlichten in een winkel die veel heeft hangen in verschillende prijsklassen. En staar je vooral niet blind op de 'gevestigde' merken als Sabian, Zildjian, Paiste en Meinl.

Rick


Sabian, Zildjian, Paiste en Meinl.


Leuk dat Meinl nu ook in je rijtje staat. 12 jaar geleden werd Meinl nog als "goedkope meuk" gezien, terwijl ze nu echt waanzinnige producten maken.

Eagle

Bedankt voor jullie reacties.

Even een stomme vraag nog misschien (weet er nog niet zoveel van ;) )
Als er een tweede crashbekken wordt gebruikt is deze dan altijd anders dan het eerste crashbekken?

drummermaarheeze

Stomme vragen zijn er niet, alleen stomme antwoorden...

Als je twee dezelfde bekkens neerhangt, is dat denk ik een beetje zonde van je geld. Je kan dan net zo goed twee keer op hetzelfde bekken slaan.
Meestal worden dus twee verschillende bekkens gebruikt. Je hebt dan twee verschillende tonen. Wel even goed bij elkaar uitzoeken zodat de klanken elkaar mooi aanvullen, dat ze samen mooi klinken zeg maar.

druMees

tenzij je handmade cymbals koopt! die klinken vaak toch net wat anders.

maar beter stop je je geld in het zelfde bekken maar dan 1 inch kleiner bijv. Is iets goedkoper + een andere klank.

Eagle

Oke bedankt!

Monuments

Alleen even een kort vraagje: weet iemand of de Amedia Vigor Rock serie B20 is?
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Headshrinker


Alleen even een kort vraagje: weet iemand of de Amedia Vigor Rock serie B20 is?


Volgens deze site wel:

Citaat
Amedia© behoort tot de absolute top van bekkenproducenten en levert 100% handgehamerde bekkens, vervaardigd uit het elitaire B20.

MatiZ

#271
mrt 21, 2013, 14:15 Last Edit: mrt 21, 2013, 14:19 by MatiZ
Mede drummers,
Ik ben voornemens een nieuwe set bekkens aan te schaffen echter zit ik me rot te twijfelen tussen de Zildjian ZHT medium crashes (waarvan ik nu reeds en 13" mastersound HH en een 10" splash heb) of over te gaan naar de nieuwe Paiste PST8 serie.

De laastse vind ik qua finish erg goed en ze worden ook in slagwerkkrant erg goed gereviewd (bijna zo goed als de Alpha series).

Heef iemand hier op het forum uberhaupt ervaring met een van bovenstaande bekkens en kan hier iets over zeggen??

By the way, graag niet bashen, ik zoek een goede betaalbare set waar ik nog even mee vooruit kan. Ik speel in een pop/rock coverband dus qua geluid denk ik dat de Paiste's goed aansluiten...
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Hammar


Mede drummers,
Ik ben voornemens een nieuwe set bekkens aan te schaffen echter zit ik me rot te twijfelen tussen de Zildjian ZHT medium crashes (waarvan ik nu reeds en 13" mastersound HH en een 10" splash heb) of over te gaan naar de nieuwe Paiste PST8 serie.

De laastse vind ik qua finish erg goed en ze worden ook in slagwerkkrant erg goed gereviewd (bijna zo goed als de Alpha series).

Heef iemand hier op het forum uberhaupt ervaring met een van bovenstaande bekkens en kan hier iets over zeggen??

By the way, graag niet bashen, ik zoek een goede betaalbare set waar ik nog even mee vooruit kan. Ik speel in een pop/rock coverband dus qua geluid denk ik dat de Paiste's goed aansluiten...


Kijk eens naar Masterwork Troy, goedkope maar GOED klinkende bekkens!

Stokmans

Die Troy is zeker een goede tip!

Mijn persoonlijke mening: Paiste en Zildjian gaan slecht samen qua geluid. Maar je zal moeten gaan luisteren.

De setprijzen van Paiste, Zildjian en Masterwork ontlopen elkaar niet zo gek veel, dus ga vooral luisteren en laat je niet sturen door recensies. Niks zo persoonlijk als smaak. En de finish, tsja.... Je gaat er op slaan, geen modeshow mee lopen, toch? ;)

Joris



Mijn persoonlijke mening: Paiste en Zildjian gaan slecht samen qua geluid.


Oneens, hangt er eerder vanaf welke series en modellen je gebruikt. Bij mij gaat het al jaren prima samen.

Omhoog