Advies over bekkens

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Odery

Okee bedankt;) lijkt me wel verstandig om regelmatig dat rubbere buisje te checken
koning

marnixkwd

Ik ben opzoek naar een sound maar kan hem niet vinden...

Ik ben opzoek naar een chrash bekken wat een beetje crispy klinkt. Ik zat te denken aan een 0-zone. Deze heb ik geprobeerd maar is het niet geworden. Later heb ik gekeken naar een 18'' Meinl Byzance extra dry thin crash. Dit lijkt me net iets te donker. Ik heb een 18'' Zildjian K custom crash. Deze is vrij helder met een donker randje. Iemand een suggestie wat voor bekken ik zou kunnen proberen?  *)

Alvast bedankt

Rick

#77
dec 20, 2011, 00:13 Last Edit: dec 20, 2011, 00:15 by Rick

Ik ben opzoek naar een sound maar kan hem niet vinden...

Ik ben opzoek naar een chrash bekken wat een beetje crispy klinkt. Ik zat te denken aan een 0-zone. Deze heb ik geprobeerd maar is het niet geworden. Later heb ik gekeken naar een 18'' Meinl Byzance extra dry thin crash. Dit lijkt me net iets te donker. Ik heb een 18'' Zildjian K custom crash. Deze is vrij helder met een donker randje. Iemand een suggestie wat voor bekken ik zou kunnen proberen?  *)

Alvast bedankt


Ik heb een beetje in het zelfde schuitje gezeten. Kijk eens naar de Meinl Byzance Jazz 18" Medium Thin Crash, daar ben ik uiteindelijk op uitgekomen.

En voor iets vuilers kun je nog kijken naar de Thrash Crashes uit de byzance range, of de 20" extra hammered extra thin crash.

Fibesman

Sabian HHX Legacy, tikje trashy maar niet schel. Heel mooie crashes.

outsidr


Ik ben opzoek naar een sound maar kan hem niet vinden...

Ik ben opzoek naar een chrash bekken wat een beetje crispy klinkt. Ik zat te denken aan een 0-zone. Deze heb ik geprobeerd maar is het niet geworden. Later heb ik gekeken naar een 18'' Meinl Byzance extra dry thin crash. Dit lijkt me net iets te donker. Ik heb een 18'' Zildjian K custom crash. Deze is vrij helder met een donker randje. Iemand een suggestie wat voor bekken ik zou kunnen proberen?  *)

Alvast bedankt


Je zou eventueel op zoek kunnen gaan naar de Sabian Fierce Crash, is een van de series mede ontwikkeld door Jojo Mayer.
Staat er toevallig 1 op MP aangeboden, http://link.marktplaats.nl/505749578

marnixkwd

Super bedankt! Die Sabian HHX bevalt me wel... eens een keer in het echt gaan luisteren!

Tuur

Hallo,
mijn eerste post hier!
(Ik heb niet veel zin om het hele topic door te lezen, vandaar stel ik gewoon mijn vraag, excuses als hij al eens gesteld is...)

Ik ben dringend toe aan een nieuwe set bekkens.
Budget: 300 euro voor: Hi-Hat+Ride+Crash (eventueel op te trekken tot 400)
Stijl: Blues, Blues-rock
Ik weet dat je altijd zelf moet geen testen enzo, maar aangezien ze in de lokale muziekwinkel niet echt veel keus hebben (zeker niet binnen mijn budget) ben ik van plan het een en ander bij musicstore te bestellen.
Nu vroeg ik mij dus af:
1) Koop ik best een set, of koop ik ze best alle drie apart? Voordelen/nadelen van het een of het ander?
2) Suggesties? Er zullen vast wel een paar standaard, degelijke prijs/kwaliteit modellen binnen mijn budget passen. Ik drum nog niet lang genoeg om al echt te weten wat voor sound ik wil, dus als ze gewoon bij mijn stijl passen en als er "algemeen" wordt aangenomen dat ze van goede kwaliteit zijn zou ik het graag horen :-)
Alvast bedankt!
Tuur

Stokmans

Mijn advies voor nieuwe bekkens: Masterwork Troy. Voor 325 euro bij Thomann heb je dan een hele goede 'instapper' (14"hh, 16"c., 20"r.).

Past prima bij rock!

http://www.thomann.de/nl/masterwork_troy_beckensatz.htm

drummermaarheeze

#83
jan 04, 2012, 22:03 Last Edit: jan 04, 2012, 22:04 by drummermaarheeze
Dit setje valt precier binnen je budget:
http://www.thomann.de/nl/sabian_xs20_performance_beckenset.htm

Wij hebben bekkens van deze serie bij onze muziekvereniging, en ik vind ze verbazend goed klinken voor dit geld. En met een medium ride, medium thin crash en regular hats kun je eigenlijk alle kanten uit.
Ik ben er persoonlijk echter niet zo'n voorstander van bekkens online te bestellen. Bekkens kunnen anders klinken als op een youtube-filmpje en het zou jammer zijn als het in het echt tegen valt. Uit welke prijsklasse je ook bekkens koopt, ze zijn altijd te duur als je er niet tevreden over bent.

Verspuy bijvoorbeeld verkoopt dezelfde set:
http://www.peterverspuy.nl/bekken-packs/sabian/xs20-performance-pack-6305.html

Paar tientjes duurder, maar je kan dan wel naar een winkel om ze uit te proberen.

Rick

Zoals al gezegd: Masterwork Troy

Handgehamerde B20 bekkens á la Zildjian A Custom, voor net boven de 300 euro, incl tas. Daar kun je je echt geen buil aan vallen!

Animal baars

Er moet alleen wel bij gezegd worden dat de MW Troy serie klinkt zoals bekkens moeten klinken en een nieuwe A Custom set klinkt veel 'blikkeriger'.

Gisteren bij Rotterdam Drum Department ook even op wat DIRIL bekkens getikt. Klinkt onwijs lekker! En die prijzen zijn ook zeer goed.

Maar je zegt het zelf ook al, ga gewoon naar een drumzaak waar ze veel bekkens hebben en (misschien wel vooral) van de onbekendere Turkse merken. Daar kun je echt pareltjes van bekkens vinden.

Stokmans


Er moet alleen wel bij gezegd worden dat de MW Troy serie klinkt zoals bekkens moeten klinken en een nieuwe A Custom set klinkt veel 'blikkeriger'.


Correct, dat is het voornaamste grote pluspunt aan die MW 'instapserie'. Maarreh, blikkerige A-Custom? Haal je niet 2 series door elkaar?

Animal baars

Nee, een kennis van mij heeft een nieuwe set A Customs hangen en die ride is (naar mijn smaak hè ;) ) super blikkerig. Waarschijnlijk is dat 100% mijn smaak...

Stokmans

Oke, A-Custom rides heb ik ook nog nooit mooi gevonden. Crashes/hihats wel daarentegen. Anyway, smaken verschillen :)

Animal baars

De A Custom Fast Crashes van hem klinken wel vrij lekker. De hihat klinkt ook wel aardig, maar ik vind de Troy nog altijd meer als 'bekken' klinken :)

Gelukkig verschillen smaken ja, al is die van mij wel erg goed :X

Stokmans


Gelukkig verschillen smaken ja, al is die van mij wel erg goed :X


Bewijs, aub  :+

harmen 18


Zoals al gezegd: Masterwork Troy

Handgehamerde B20 bekkens á la Zildjian A Custom, voor net boven de 300 euro, incl tas. Daar kun je je echt geen buil aan vallen!


Voor weinig geld inderdaad erg mooi, beetje jammer van die tas......

Wel vrij hard??? Maar veel mensen vinden dat niet zo erg.....

Animal baars

#92
jan 05, 2012, 13:39 Last Edit: jan 05, 2012, 13:58 by Animal baars

Bewijs, aub  :+


[spoiler][/spoiler]

Masterwork is zooooo smaakvol *O*

dunDaan

Nou, dit setje is anders ook helemaal niet misselijk (maar wel in een andere prijsklasse, datdanweerwel)
Maar inderdaad, mooie set hoor Animal Baars  :Y
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Air Piet

http://www.thomann.de/nl/paiste_pst5_set18_crash.htm

Hier een setje degelijke, goed klinkende bekkens. Nog geen € 300 euro voor een hihat, 2 crashes, en een ride.

NathanR

Dan zou ik toch voor de Troy gaan, of de XS20

Stokmans

Maar die is dan ook echt wel een heel stuk minder dan de Troy. Ik heb iets tegen Paiste (vind er weinig klank in zitten), en deze bekkens vind ik echt niet om aan te horen. Gezien de voorkeur voor 14"hh, 16"c en 20"r zou ik niet kiezen voor meer bekkens maar het geld zo goed mogelijk uitgeven.

Maar ga het vooral zelf even proberen als dat lukt, tenslotte ben jij degene die er mee moet spelen

Air Piet


Maar die is dan ook echt wel een heel stuk minder dan de Troy. Ik heb iets tegen Paiste (vind er weinig klank in zitten), en deze bekkens vind ik echt niet om aan te horen. Gezien de voorkeur voor 14"hh, 16"c en 20"r zou ik niet kiezen voor meer bekkens maar het geld zo goed mogelijk uitgeven.

Maar ga het vooral zelf even proberen als dat lukt, tenslotte ben jij degene die er mee moet spelen


Ach, dat de pst5's het ideale geluid zijn wil ik ook niet zeggen. Ik zeg alleen dat je voor die prijs relatief goede bekkens koop. Je weet wat je koopt.

En dat jij wat tegen paiste hebt is te relativeren, wie ben jij om te zeggen dat er weinig klank in zit. Het is en blijft een subjectief onderwerp, bekkens.  Ikzelf heb ook een paiste pst5 hihat, crash en ride, hetzij omdat ik geen geld heb voor een betere(duurdere) reeks, maar ze bevallen mij uitstekend voor het geld.

Stokmans

Ik schrijf alleen maar wat ik vind, ik zal niet beweren dat het daadwerkelijk ook zo is :)

Animal baars


En dat jij wat tegen paiste hebt is te relativeren, wie ben jij om te zeggen dat er weinig klank in zit. Het is en blijft een subjectief onderwerp, bekkens.


En daarom is het meest gehoorde advies op dit forum: Ga luisteren. Alleen dan kun je een eigen mening vormen. Je kan je geld maar 1x uitgeven en dan is het zonde om een miskoop te doen.

Maar als ik zou mogen kiezen tussen een Paiste PST5 of een MW Troy set, was mijn keuze heel erg simpel en ging ik voor het hand gehamerde B20 van de Troy serie. Dan heb je karakter en een set waar je het een hele tijd mee uit kan zingen.

Maar kijk vooral naar andere merken, series, prijsklassen etc. Als je iets hoort wat eigenlijk buiten je budget is, kan je beter door sparen. Uiteindelijk wil je toch die ene hebben die toen ook al zo vet klonk  8)7

Omhoog