Advies over bekkens

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

20 inch ride
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

67Deadman

20 inch ride
Vergeef mij onwetendheid maar zie ik maar 1 bekken van de hi-hat?

Nijlpaard

Nee hoor, het is een complete set :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

FreeFloater

Filmpjes op youtube gekeken, geven geen verkeerd geluid. Is dit een beetje redelijke prijs om mee te beginnen ?

De PST3 zijn hoofdzakelijk bedoeld als beginnerset. Het zijn brass bekkens (messing) en dat is nou eenmaal niet het mooiste geluid. Als je er verder niet mee gaat optreden of opnemen, het voor het oefenen gaat gebruiken en je niet te veel stoort aan het geluid, dan is het opzich een prima setje.

Er zijn (rond de 300 euro) ook wel alternatieven zoals de Paiste PST5 (van B8 brons gemaakt) of de al eerder genoemde Masterwork Troy set (hoor je ook goede verhalen over).
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

67Deadman

Merci, het is meer om te oefenen maar geluid wilt ook wel wat. Ben nog een beetje aan het rondneuzen/luisteren.

Loper Boh

Hallo allemaal,

Onderstaand mijn huidige lijstje met bekkens:

Stagg SH 10" briljant splash
Paiste Alpha power hi-hatt 14"
Paiste Alpha power crash 16"
Wuhan 16" China crash
Paiste Sound Formula 16" power crash
Paiste Sound Formula 14" reflector thin crash
Paiste Sound Formula 18" power crash
Paiste Sound Formula 20"  dry ride

Bijna alle hebben een flinke sustain en ik ben eigenlijk op zoek naar een bijpassende korte crash (misschien met uitzondering van de Reflector).
Natuurlijk moet dat naar mijn smaak zijn , maar ik vraag van jullie niet meer dan een zoekrichting c.q. suggestie.
Er zijn zó gruwelijk veel bekkens verkrijgbaar dat zoeken best wel een opgaaf is.
Bronze is beautiful...

dunDaan

Voor een korte sustain zou ik op zoek gaan naar een dunne kleine crash (14" / 16"), zoiets als de 14" die je reeds hebt. Tsja, en dan heb je inderdaad legio mogelijkheden.
Ook nu weer is het beste advies: ga naar een drumzaak, neem (een aantal van) je eigen bekkens mee en zoek de crash uit die het beste past bij wat je zoekt.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

FreeFloater

Het blijft inderdaad een kwestie van smaak en uitproberen. Wat voor de een goed werkt, kan voor de ander minder goed werken. Ook afhankelijk van de muziek die je speelt.

Er zijn overigens ook grotere bekkens die korter klinken en minder sustain hebben. Zo heb ik goede ervaringen met de Paiste 2002 Big Beats (black label). Over het algemeen grote bekkens minder niet veel sustain en die goed gecontroleerd bespeelbaar zijn.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

Omhoog