Keyhole

Gestart door Danzel, mei 13, 2016, 16:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Danzel

Hallo,
Ik heb een vraaje. Hoe voorkom je het beschadigen van je cymbaal bij het er op zetten en afhalen van de cymbal van de cymbal stand? De schroefdraad van de cymbal stand heeft mijn nieuwe cymbaal namenlijk een beetje beschadigd. Kan dat? Ik probeer mn cymbalen er altijd heel voorzichtig af te halen maar had r nu ff niet op gelet. Het is niet echt een keyhole, maar als je goed kijkt zie je dat het koper heel licht afgeschraapt is. Het is echt maar minimaal. Is er iets om verdere beschadiging te verkomen of moet je gwn altijd voorzichtig zijn? Of ben ik misschien de enige die daar echt op let hahah

Harre

Beschadigingen aan het gat ontstaan tijdens het spelen en in mijn beleving niet tijdens het ophangen of afhalen van je bekkens. Kijk dus even of hij goed in het rubber hangt en nergens direct de schroefdraad raakt tijdens het spelen. Mocht je onderaan geen rubbertje of wat dan ook hebben zitten wat de bekkens beschermd, zet die er dan zeker op!
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat


Ook een hele goede bescherming voor je cymbals is een sleeve .
Kosten niet veel en je bent overal van af , qua mogelijke keyhole-vorming .
Bij elke zichzelf respecterende drumzaak te koop of te bestellen bij Bax en consorten .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Danzel

Hallo,
Ik maak gebruik van rubberen buisjes  om de schroefdraad, dus daar kan het niet aan liggen. Maar je kunt nooit de hele schroefdraad bedekken. Waneer je je cymbaal dus van de stand af haalt en je de pin niet goed in het midden hebt, kan de schroefdraad langs de cymbaal schuren. Dit was wat ik bedoelde met de mogenlijke beschadiging. Of kan het hier zowieso niet door komen?

Danzel

https://youtu.be/UzuoBSDPLJg

Kijk op 2:30 je ziet en hoort het schuren van de schroefdraad tegen het gat wat ik bedoel 8)

Technobeat


Mmm , ik kijk en luister op 2.30 maar zie niet de cymbalhole schuren tegen het schroefdraad .
Overigens gaat de hole DAAR niet van '' slijten '' , maar zoals Harre al poste een keyhole krijg je alleen als je de cymbal zonder enige bescherming op de draad van je stand monteert , de cymbal gaat elke keer wiebelen bij aanslaan en dáár door krijg je keyhole .
Dus in jou situatie met de rubberen buisjes en een rubberen '' grondplaatje '' is keyhole-vorming onmogelijk .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Danzel

Okey thx voor het antwoord ! :)

Walter RS

Ik denk dat je bezorgdheid in dit geval ietswat overdreven is  :P  Als je rubbers of sleeves gebruikt kan er op zich niet heel veel meer mis gaan. Ik haal zelf iedere week 1 of 2 keer alle cymbals eraf en erop en heb nog nooit last gehad van een keyhole.

Omhoog