Opzoek naar goede Hi-Hat

Gestart door Danzel, mrt 05, 2016, 21:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Danzel

Hallo,
Ik ben opzoek naar een nieuwe Hi-Hat voor mn set. Ik zit in een cover band, dus moet er veel stijlen op kunnen spelen. Pop, rock, Jazz, Soul.... Hij moet lekker klinken bij alle stijlen. Mijn buget is €450 dus daar is zeker iets voor te vinden. Te veel! Darom vraag ik jullie wat is (zijn) de beste Hi-Hat (s) voor mij?
Ik wil iets hebben waar ik de komende 100 jaar mee vooruit kan :/

Joris

Niemand kan jou vertellen wat voor jou de beste hihat is, gewoon naar een winkel gaan en zoveel mogelijk testen.

Heb je nog enige voorkeur voor een bepaald merk ofzo?

Hoefnix

Tsja, de beste hihat bestaat niet. Alleen al omdat je sound steeds verder ontwikkeld of je smaak anders wordt.
Ik heb inmiddels al heel wat bekkens van marktplaats gekocht (voor minder dan 450 euro) waarvan ik sommige nog steeds heb en andere allang weer verkocht.

Door veel te kopen en ook te verkopen heb ik mijn ideale set hihats gevonden (euh 5 hihats... dat dan wel). :)

Jor

Ik sluit me aan bij Hoefnix, ik heb ondertussen de Sabian AAX 14", Sabian Artisan 13" gehad en speel nu Meinl Sand Hats 14". Drie totaal verschillende karakters.

Wat mij heeft geholpen bij de keuze van mijn Hi Hat is door een shortlist te maken aan de hand van goede audio (video) fragmenten. Dit geeft al een aardig beeld van hoe ze klinken en in welke hoek je kan gaan zoeken. Maar ga ze in het echt proberen! Want zoals ze op een audio opname klinken wil niet zeggen dat ze in reallife ook zo klinken. Uitproberen is het toverwoord.


djska

Hallo,
Ik ben opzoek naar een nieuwe Hi-Hat voor mn set. Ik zit in een cover band, dus moet er veel stijlen op kunnen spelen. Pop, rock, Jazz, Soul.... Hij moet lekker klinken bij alle stijlen. Mijn buget is €450 dus daar is zeker iets voor te vinden. Te veel! Darom vraag ik jullie wat is (zijn) de beste Hi-Hat (s) voor mij?
Ik wil iets hebben waar ik de komende 100 jaar mee vooruit kan :/
allround? niets mis met een 14" Zildjian A New Beat voor ca. 150 euro 2e hands

Hoefnix

Die heb ik inderdaad ook liggen :)
Met veel plezier bespeeld, heeft op dit moment even rust.

HHBBXX

Die gebruik ik ook en ik vind het een prima ding.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Danzel

Oke, bedankt voor de tips. Wat is jullie mening over het bespelen van verchillende merken cymbals in 1 setup. Het is natuurlijk puur de sounds die bij elkaar passen of niet maar ik zie bijna nooit een drummer met bv zildjian ride en een sabian hh...

Hoefnix

euh, het gaat om het geluid en niet om het merk.
Ik speel soms op de meest vreemde combi's: Royal snare, Premier Basdrum of een Cajon, Lignum floortom, Paiste hh, zildjian closed hh en een Meinl ride.

Net waar ik zin in heb, soms werkt het en soms niet. De combi's die werken gebruik ik dan.

Laat je niet weerhouden tot een opdruk van inkt op een stuk koperlegering :)

drfill

helemaal mee eens..  ik heb links bv. zware Quick beat bottom (plat) en Ufip rotocast top..  chick, dynamiek, open, half, closed,  hoef nooit iets anders meer..  vroeger, toen de zaken nog veel voorraad hadden, vond je soms ook een 'perfecte' hh door bv een andere bottom te proberen (zelfde merk, serie)  het enige waar dit nog kan.. mi.. is Piet's drumservice, maar ik heb die man nooit zn winkel in kunnen krijgen..  en vaak is een hh paar wel goed gematcht.. maar niet altijd..   de reden dat je zelfde merken cymbalsets 'ziet' zijn endorsements.. imo..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Joris

de reden dat je zelfde merken cymbalsets 'ziet' zijn endorsements.. imo..
Dat denk ik ook.

Ik mix ook altijd merken door elkaar maar ik heb wel vaak matchende crashes en splashes.

djska

Dat denk ik ook.

Ik mix ook altijd merken door elkaar maar ik heb wel vaak matchende crashes en splashes.
Ik mix ook verschillende merken, ook top/bottom hihat afhankelijk van setting, maar verschillende merken / bekkenlijnen / legeringen kunnen wel zo'n verschillende klankkleur hebben dat het niet altijd mooi bij elkaar past in mijn optiek.

drfill

yep.. er is bv. niet 1 paiste cymbal die in mijn zilbian 'set' zou klinken..
meinl byzance, diril, masterwork, zildjian a,c,k, sabian hh, hhx zou weer wel
kunnen, voor mij dan..    vault, artisan, kerope zijn ook te 'eigenzinnig' denk..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog