Soultone Cymbals

Gestart door 5150, nov 01, 2011, 23:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

5150

www.soultonecymbals.nl

Khad er wel eerder van gehoord maar kwam ze nu weer tegen op youtube...mooie bekkens hoor ! Nu zijn er veel meer te gekke turkse dekselkloppers maar wat ik zo geinig vind aan Soultone is dat ze ook een fraaie fxs series hebben. Veel andere kleinere namen leveren dat type bekken eigenlijk niet. Iemand ervaring met dit merk ?
***...in-between-drums...***

Stokmans

Yep, heel veel van ons zonder dat  ze het weten.

Soultone is namelijk Masterwork!

Nlz

#2
nov 02, 2011, 09:01 Last Edit: nov 02, 2011, 09:08 by Nlz
Hoho, even wat nuance: Soultone is een dochterbedrijf van Masterwork. Dat wil niet zeggen dat het hetzelfde is.

Anders zou de stelling "Skoda is namelijk Lamborghini" ook kloppen. Beide merken behoren tenslotte tot de Volkswagen Group, het moederbedrijf. Ze zijn echter niet hetzelfde (daar zullen we het allemaal over eens zijn) dus klakkeloos aannemen dat Soultone en Masterwork hetzelfde zijn is eveneens wel heel kort door de bocht.

Heb er overigens zelf geen ervaring mee.  ;)

Edit: Soultone is één van de merken van Orient cymbals, een onderneming van Masterwork.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cymbal_manufacturers#Masterwork_Cymbals
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Stokmans

Me bad, dacht dat het iets verder ging dan alleen het moederbedrijf.

Geischa

Soultone is een merk wat door een Amerikaan Iki Levy op de markt wordt gebracht, hij laat de bekkens met zijn specificaties maken bij Masterwork.

5150


Soultone is een merk wat door een Amerikaan Iki Levy op de markt wordt gebracht, hij laat de bekkens met zijn specificaties maken bij Masterwork.


Ok...niet zo verwonderlijk dat ze zo te gek klinken dus  8) Zijn er winkels in Nederland die ze hebben hangen / beetje keuze hebben hierin ?
***...in-between-drums...***

Robert-Jan

hij laat de bekkens met zijn specificaties maken bij Masterwork.


"ik wil het logo graag iets groter"

;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Geischa


Ok...niet zo verwonderlijk dat ze zo te gek klinken dus  8) Zijn er winkels in Nederland die ze hebben hangen / beetje keuze hebben hierin ?

Ik heb de importeur over de vloer gehad en hij heeft me een aantal series laten horen/testen, wat ik het nadeel vond, is dat de importeur niet echt voorraad houd, dus wil je een bekken, dan wordt ie besteld, en kan je dus niet uitkiezen uit meerdere bekkens, wat ik bij dit soort bekkens een nadeel vind, er zijn wel wat onderlingen verschillen, ondanks gelijke maat/serie enz.
Gewicht en hammering kan net even anders zijn.
Wat ik heb gehoord was niet slecht, héél veel karakter, dat wel.
Niet elke serie heeft me kunnen overtuigen...

Omhoog