Stagg DH 18" china kapot

Gestart door ArieSchram, aug 29, 2014, 19:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ArieSchram

Ik heb nu 6 dagen een Stagg DH 18" china maar er zitnu al een scheurtje in. Hij was niet strak aangedraaid en ik heb er nog bijna geen/nauwelijks breakdowns enzo op gespeeld. Nu zit het scheurtje ook nog eens zo'n 10 cm naast de plek waar ik sla. Weet iemand of ik in dit geval met de garantie een nieuwe kan krijgen?

Dries

Met de groef mee, of er tegenin?
In het eerste geval is het veelal een garantiegeval, in het tweede geval meestal niet.
Even terug naar de winkel dus.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Technobeat

#2
aug 30, 2014, 16:13 Last Edit: aug 30, 2014, 16:14 by Technobeat
Met de groef mee of niet , het lijkt mij erg sterk dan men een negatieve reactie gaat geven op een nieuw bekken van 6 dagen oud .

In ieder geval zo snel mogelijk melden bij de winkel :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

dunDaan


het lijkt mij erg sterk dan men een negatieve reactie gaat geven op een nieuw bekken van 6 dagen oud .

Echt wel. Als de scheur haaks op de groef is dan moet jij maar eens proberen uit te leggen dat het NIET door misbruik komt
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

paQ

Naja.  Dan is het aan de winkelier dat te bewijzen.   Maar stok + meppen = scheur is geen hele moeilijke. 

Technobeat


Kortom , Arie kan fluiten naar zijn 147,= euro als ik het goed begrijp :/ ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Als die scheur van de rand naar binnen loopt is het inderdaad zuur, maar wordt het vrees ik fluiten ja..
Punt is dat één keer een flinke 'breakdown' al genoeg kan zijn bij dit soort bekkens..er zijn er die doen er jaren mee..anderen een kwartier.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

Er zal weinig / wellicht geen enkele jurisprudentie zijn rondom dit soort gevallen.
Een product dat kapot gaat door er herhaaldelijk op te gaan slaan is vragen om problemen.  Maar wat als het product nou juist is gemaakt om op geslagen te worden?
Maarja... als je een fietsband te ver oppompt, knalt ie ook...

ArieSchram

Bedankt voor de reacties! De winkel zegt dat ik hem kan opsturen en dat ik nog wel een kans op gerantie heb. Ik snap dat deze klein is en verwacht er ook niet te veel van. Had alleen niet verwacht dat het zo snel zou scheuren. Sla al 2 jaar op een meinl classics custom crash en die ziet er nog uit als nieuw.

professorroel

Het spijt me dat ik het zeg, maar Stagg moet je überhaupt niet aan willen beginnen! 8)7

ArieSchram

Ik heb tot nu toe alleen meinl bekkens gehad maar las erg veel positieve dingen over deze china. In de winkel klonk hij ook echt geweldig, Alleen de zildjan oriental vond ik even goed klinken. Hij was niet duur dus ik wilde wel een keer een stagg proberen. Hij klonk perfect alleen jammer genoeg al zo snel stuk. Als hij niet kapot was zou ik nooit spijt hebben dat ik geen Sabian, Zildjan of meinl had gekozen.

Cas

#11
sep 02, 2014, 17:45 Last Edit: sep 02, 2014, 17:45 by Cas
@professorroel; Ik weet niet, ik heb nooit Stagg gehad, en ik denk dat ik t ook niet snel zal kopen, maar als t goed klinkt (in jouw oren) dan klinkt t goed. Desnoods haal je de logo's eraf, mocht het idee van het merk je niet aanstaan.
Of zo'n snel kapot exemplaar dan iets zegt over Stagg (en dus ook over 'echte' bekkens als Zildjian, Sabian etc.) weet ik niet, want ik heb vrij weinig ervaring met Stagg en ik heb er verder ook niet veel over gelezen, maar smaak blijft smaak  :)

ArieSchram

Ik heb hem opgestuurd, Ik laat wel weten hoe het afloopt!

ArieSchram

Ik heb gewoon een nieuwe teruggekregen! Nu maar hopen dat deze het iets langer uithoud :)

Technobeat


Netjes Arie , veel en lang plezier er mee :Y .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dribbel

nice!
hakniegedacht...
Yamaha recording & sabian

Omhoog