Andere cymbalstandaard dan Roland mogelijk voor Rolancymbal?

Gestart door Bert, aug 08, 2014, 19:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Bert

Hallo,

Ik wil binnenkort de Roland Cymbal CY-13R kopen en daarbij heb ik een standaard/boom arm voor nodig.
Ik vind de originele Roland standaards wel erg duur en vroeg me af of de CY-13R ook bijvoorbeeld op een Millenium of Pearl boom arm past? (Pearl BC-830 bv.)
Of hebben alle cymbals een andere maat voor die stoffen ringetjes en die schroefgrootte etc.?

Ik hoor het graag,

Mvg Bert
Roland TD-11K met CY-13

Technobeat

#1
aug 08, 2014, 20:20 Last Edit: aug 08, 2014, 20:22 by Technobeat
Volgens mij kun je elke cymbal stand / boomarm gebruiken die je wilt .
Gewoon 1 viltje onder en 1 viltje boven , vleugelmoer paar slagen aandraaien en gaan :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Bert, gebruik je de CY-13 als 3 de cymbaal?  Je heb maar 1 trigger over hè, op de TD-11 daar waar je voor deze uitbreiding er eigenlijk 2 nodig hebt. Je kan natuurlijk éen van de cy-8's verwijderen; hebbie 2 triggers vrij.  (  *) en géen xtra cymbaalstand nodig)

Bert

Bedankt voor de antwoorden.
Otje, volgens mij kan ik hem wel als 3e cymbaal gebruiken, want er zit al een losse extra stekker bij de TD-11.
Als het niet kan, kan ik dan een extra stekker toevoegen? Kun je die los kopen of zit die daar al bij?
Roland TD-11K met CY-13

Bert

Btw, er zit in mn module zelf wel een extra output voor een extra crash.
Roland TD-11K met CY-13

Otje

#5
aug 09, 2014, 08:36 Last Edit: aug 09, 2014, 08:45 by Otje
Bert, voor de CY-13 hebbie 2 stekkers nodig om de bow/bell/edge , te kunnen gebruiken.
NB. Ik heb je eerdere post nog is doorgelezen over de vergelijking tussen de CY-8 & 13.  (De eerste heeft 2 zone's:  Bow + edge.) Ik gebruik overigens beide bekkens ook en vind de signaal-triggering van de CY-8 beter doorkomen dan van de '13'. En als je de CY-8 'bow' als 'Bell'gebruikt vind ik h'm beter als de 'Bell'van de CY-13.

O,ja; Extra stekker toevoegen? Nee, dat gaat niet lukken. Of je moet een stereo-plug splitten in 2 mono stekkers, maar dat doet de werking -bow/bell-edge weer teniet.. .

Bert

Damn dat wist ik niet... :(
Roland TD-11K met CY-13

Bert

Ik heb even foto's gemaakt en ik heb dus een extra crash output en er zat ook nog een losse stekker bij. Dus ik kan dan toch die 2 stekkers in de CY-13 doen, en een extra kabeltje kopen om de CY-8 in de extra crash output?
Roland TD-11K met CY-13

Bert

(Hoe voeg je trouwens foto's toe?) 8)7
Roland TD-11K met CY-13

Bert

Heb t al gevonden :p
Maar dit bedoel ik dus; er zit dus nog een extra kabel bij en een extra crash output. Dan zou ik toch drie bekkens kunnen monteren, waarvan 1tje een triple-zone bekken is?
(De andere 2 zijn dual zone)



Roland TD-11K met CY-13

Otje

Klopt.., maar je heb wel 2 stekkers nodig..

Hier de CY13 dubbele stekker aansluiting

Technobeat

#11
aug 09, 2014, 16:59 Last Edit: aug 09, 2014, 17:02 by Technobeat
Ja idd , Otje heeft gelijk , met slechts 1 stekker werkt het één of het ander niet .



Otje , nog gefeliciteerd met je '' Hero Memberschap '' :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Bert

Was het dan wel zo dat sommige mensen er een goedkope module bijkopen, zodat ze dan op die andere module die extra pads kunnen aansluiten?
Want dan kan ik misschien op MP een module van een td-6 ofzo kopen en daar dan allemaal cymbals etc. aanhang.
Maar ja, ik wist niet dat het niet met drie cymbals tegelijk kon, want dat wilde ik eigenlijk wel heel graag, zodat ik dan ook 2 crashes had... :'( ;( :(
Roland TD-11K met CY-13

Otje

Bert; Ik heb het nogmaals is doorgenomen, ook de gebruiksaanwijzing. Is het inderdaad zo dat aan de zgn 'cablesnake' een extra 'RideBell' stekker zit en daarnaast óok nog is een extra trigger-input in de module, dan is het dus zo dat je de 'RB' stekker icm met een stekker uit een crash gebruikt voor de CY-13. De xtra input in de module gebruik je dan voor de 2de crash! En dan is het inderdaad zo dat je alleen nog een losse stekker cq plug nodig heb om h'm aan te sluiten.
..ennuh excuses voor de verwarring.

@ Technobeat; ThnX !  *O*


Bert

Ohhhhh das wel echt heel fijn! *O* Ik dacht al, want er zat een extra crash output in idd.
Kan ik voor die kabel een gewone jackkabel gebruiken, of moet dat een speciale zijn, en zoja, waar kan ik die dan bestellen?
Roland TD-11K met CY-13

Otje

#15
aug 09, 2014, 19:49 Last Edit: aug 09, 2014, 20:01 by Otje
Yess, een gewone  stereo-jackkabel .
     Iedere elektronica zaak heeft ze... .


Was het dan wel zo dat sommige mensen er een goedkope module bijkopen, zodat ze dan op die andere module die extra pads kunnen aansluiten?


Zeg dat wel(Zie m'n foto's);  ik begon ook met een standaard TD-4tje.
                                                                                                                   :z

Bert

Ik zoek nu voor een haakse stereo jack van 6.3mm, maar vind alleen maar monokabels :(
Weet iemand misschien waar ik een haakse stereo kabel van 6.3mm kan vinden?
Ik ben namelijk al anderhalf uur aan het zoeken en heb nog steeds niet die specifieke kabel gevonden...
Roland TD-11K met CY-13


Technobeat

#18
aug 10, 2014, 15:19 Last Edit: aug 10, 2014, 15:40 by Technobeat
Nou , die haakse 6.3 mm male-male kabels zijn écht niet makkelijk te vinden :/ .
ik ben er destijds een hele poos naar op zoek geweest toen ik van mijn originele TD9KX naar de omgebouwde A-kit ging met de TD9 pads IN de ketels verwerkt .
Toen heb ik een tijdje gespeeld met losse haakse 6.3 mm pluggen ( male - female ) , nadeel daarvan is dat de ingestoken rechte 6.3 mm jack die in de 6.3 mm female plug zit er na enig tijd uit-trilt , dus dat betekende regelmatig alles losmaken en weer vast zetten , niet echt praktisch .....
Bij de aankoop van de Tru-Trac Heads zaten er wél 5 originele haakse 6.3 mm stereo kabels van 3 meter lang bij , dus nu nergens problemen meer mee .
Waar Pearl die kabels vandaan heeft weet ik niet .

Maar nu even een oplossing voor het probleem van Bert , misschien is dit wel een mooie , het is een Haakse stereo 6.3 mm kabel met 2x female plug , eigenlijk 1 female plug te veel , maar beter MEE verlegen dan OM verlegen .

http://www.bax-shop.nl/jack-jack/procab-cla720-jack-male-stereo-2x-jack-female-stereo-1m/product-details.html


Of deze ( al weet ik niet of de kabel stereo is ) :


http://www.bax-shop.nl/jack-kabels/procab-cla650-instrumentkabel-jack-haaks-jack-3m/product-details.html

 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Bert

#19
aug 10, 2014, 16:40 Last Edit: aug 10, 2014, 16:42 by Bert
Bedankt, maar dat is eigenlijk niet echt wat ik zoek (eerste moet ik toch nog meer kabels voor kopen, en de tweede is een monokabel).
Ze hebben wel haakse jack's maar die zijn allemaal mono :(
Wat raar dat er niet één winkel is die gewoon een normale stereo haakse jackkabel heeft...
Ik had al gekeken naar losse haakse koppelstukken, maar die moet je allemaal nog solderen aan een kabel, je kun er niet gewoon ééntje inpluggen. Ik heb al een mailtje naar Bax-shop gestuurd of ze toevallig de kabel hebben die ik zoek, maar ze hebben tot zover nog niet geantwoord. Wss omdat het zondag is...
Maar goed, dit vind ik wel een beetje jammer... Kan ik niet ergens van die originele drumkabels bestellen?Die zijn namelijk altijd haaks, maar heb die ook tot zover niet gevonden...
Roland TD-11K met CY-13

Technobeat

Kan ik niet ergens van die originele drumkabels bestellen?Die zijn namelijk altijd haaks, maar heb die ook tot zover niet gevonden...




Probeer eens een mailtje naar de importeur van Pearl .
Want zoals gezegd zitten er bij de Pearl Tru Trac Heads pakketten altijd 5 haakse kabels van 3 meter lang (  aan 1 kant haaks aan de andere kant recht ) .
Misschien kan de importeur je meer vertellen waar zij de kabels kopen en wellicht kun je via via aan een juiste kabel komen .
Het is een beetje omslachtig misschien , en het is idd vreemd dat er in de muziekwereld geen stereo haakse 6.3 mm jack kabels gewoon bij elke muziekzaak verkrijgbaar zijn :/ .
Het zal een kwestie zijn van te weinig vraag er naar , en dat voorraad geld kost en dat soort redenen .

Succes ! 
   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje


Technobeat


*O* , goed zoek werk Otje , 3,5 meter voor slechts 8 euro , binnen Duitsland zonder verzendkosten , misschien nog wel een paar euro voor richting Nederland maar dan heb je wel de kabel die je zoekt .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Bert

Ah bedankt Otje!
Ik ha ook al een mailtje naar Thomann en Bax-shop gestuurd, maar deze zijn perfect!
Bedankt voor jullie hulp allemaal, hopelijk is dan nu echt alles in orde ;p
Roland TD-11K met CY-13

Bert

Woehoee, de cymbal+standaard zijn binnen hoor  :)
Ik mag ze alleen pas donderdag openmaken, omdat ik ze voor mn verjaardag krijg, maar moest mn ouders een beetje helpen met de dingen die ik nodig had 8)7
Roland TD-11K met CY-13

Omhoog