CY-13R mogelijk met Roland TD-11K?

Gestart door Bert, jun 20, 2014, 17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Bert

Hallo,

Zoals de titel al zegt, is de cymbal CY-13R mogelijk op een Roland TD-11K? Ik wil namelijk een nieuwe cymbal aanschaffen, maar omdat deze triple-zone is wist ik niet zeker of hij op de TD-11 kon.

Alvast bedankt,

Bert
Roland TD-11K met CY-13

Geischa

Dat kan!

(extra stekker voor de bel zit al aan de kabelboom, even het pad type aanpassen in de module en gaan!!)

djska

Ik zou voor de grotere CY-15R gaan.

Otje

#3
jun 20, 2014, 21:45 Last Edit: jun 20, 2014, 21:58 by Otje

Ik zou voor de grotere CY-15R gaan.

Is CY-15 werkelijk beter dan de '13'? Deze laatste bezit ik namelijk. Ik vind de 'bell' tegenvallen. Het geluid is nauwelijks te onderscheiden. Zo ook voor de CY-15 als ik onderstaande filmpje moet geloven. Herkent éen van jullie dit? Of ligt het wellicht ook aan de instellingen op de module?

Roland Cy-15R bell repair

*) http://www.v-drumtips.com/#!howto/cjg9

Technobeat


Erg handige How To Do V-Drum Tips :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Groot risico op het slopen van je dure pad. Leg dat maar eens uit bij de drumzaak :/
Ik loste het gewoon op door niet met de punt maar hals van mijn stok op de bell te slaan. Als je daar eenmaal aan gewend bent werkt dat prima
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

djska

Die fix heb ik ooit ook bij mijn CY-12R/C gedaan, bell was daarna een stuk gevoeliger. Ingreep is redelijk simpel (extra ringetje folie zodat iets eerder/harder tegen de sensor wordt gedrukt).
Bij de CY-15 is de bell al gevoeliger en vind ik de fix (nog) niet zo nodig.

baszuidwijk


Groot risico op het slopen van je dure pad. Leg dat maar eens uit bij de drumzaak :/
Ik loste het gewoon op door niet met de punt maar hals van mijn stok op de bell te slaan. Als je daar eenmaal aan gewend bent werkt dat prima


Ik ga mee met de oplossing van Nijlpaard. Gebruik zelf ook de CY-13R op een TD-11. Hals op bell ipv tip op bell geeft prima geluid.

Bert

Oke, bedankt voor de antwoorden iedereen!
Roland TD-11K met CY-13

Omhoog