Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

baszuidwijk

Inderdaad een hele mooie set. Het is dat ik 'm niet nodig heb, anders zou ik 'm zelf kopen. Dat blauw is werkelijk fantastisch. 8)

BasH

Dank voor de feedback! Er is een afspraak gemaakt om de Yamaha-set te bezichtigen.

Groet,
Bas

heinvlieshout

Heb een hele vette Gretsch renown maple op het oog. Huidige eigenaar zegt dat het een US versie is. Maar t kan ook zomaar een Aziatische Gretsch zijn.

Weet iemand hoe en of dat te checken is?

Harre

Heb een hele vette Gretsch renown maple op het oog. Huidige eigenaar zegt dat het een US versie is. Maar t kan ook zomaar een Aziatische Gretsch zijn.

Weet iemand hoe en of dat te checken is?
Check even de antwoorden op dezelfde vraag in een ander topic ;)

http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=325.msg67623;topicseen#msg67623
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Maverickje

Kort maar krachtig....
Kosten zijn het zelfde

gretsch new classic VS. tama superstar hyperdrive met Zildjian a custom 14 hihats en avedis rode

Ik kom er niet uit....

Technobeat

gretsch new classic VS. tama superstar hyperdrive met Zildjian a custom 14 hihats en avedis rode

Ik kom er niet uit....
En heb je al achter beide sets '' in het echt '' gezeten en er op gespeeld ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Maverickje

En heb je al achter beide sets '' in het echt '' gezeten en er op gespeeld ?
Nee beide niet, helaas is er geen winkel in de buurt waar je deze twee sets kunt uitproberen. En ze zijn beiden te koop aan een andere kant van Nederland.

De gretsch is Maple en de Tama birch.

Nijlpaard

Heb je zowieso een idee wat je wilt ? Of ga je voor de looks.

Maple en Birch verschillen nogal namelijk
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Maverickje

Dit is mijn eerste echte drumstel. Looks zijn net het belangrijkste. Klank wel. Ik zowel zelf pop/rock. Nu weet ik dat de tama aparte maten toms hebben.

Iedereen die de Gretsch bespeeld heeft is lyrisch erover. Daarom neig ik vooral naar deze toe.

Harre

Dit is mijn eerste echte drumstel. Looks zijn net het belangrijkste. Klank wel. Ik zowel zelf pop/rock. Nu weet ik dat de tama aparte maten toms hebben.

Iedereen die de Gretsch bespeeld heeft is lyrisch erover. Daarom neig ik vooral naar deze toe.
Of iedereen over merk X lyrisch is doet er niet zoveel toe, jij bent immers degene die op de kit gaat spelen.

Als je de pop/rock richting in wilt en de klank belangrijk voor je is zou ik voor een esdoorn set gaan. Een berken set klinkt veel harder/directer/feller om het zo maar te omschrijven, terwijl een esdoorn set warmer is van toon.

Aan beide sets kun je jezelf overigens geen buil vallen, maar als je écht zit te twijfelen zou ik als advies geven toch de sets in een winkel op te zoeken en de klank en feel te ervaren. Het kost wat tijd, maar zie dat als een investering. Niet alleen in de set die je uiteindelijk koopt, maar ook in je kennis en ervaring.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drfill

#1085
jul 05, 2015, 17:26 Last Edit: jul 05, 2015, 17:47 by drfill
idd..   Tama hyperdrive ketels (en tevens birch) zal ook sustain schelen met de Gretsch toms..
als je veel gaat investeren zou ik toch gaan vergelijken..   ergens..   kan je geld schelen..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

berreal

Ik heb een vraag.
momenteel speel ik alleen thuis op een uitgebreide roland TD-11 e-drum set.
Ga binnenkort meespelen met een band en wil eigenlijk niet steeds mijn e-drum verplaatsen.
de studio/oefenruimte heeft momenteel wel een a-kit staan, maar ik denk eraan een eigen a-kit te kopen om te kunnen oefenen.

ik heb een bescheiden budget liggen van +/- 250,- en als ik op marktplaats kijk zie ik daar veel voor te koop staan.
nu ben ik alleen niet erg goed thuis binnen de a-kit merken.

wat ik graag wil weten van jullie welke merken/kit nu wel en welke jullie niet voor zouden gaan.

- Pearl (rhythm traveler / export)
- Sonor
- ludwig Accent
- Premier
- Tama
- Dynamic
- Mapex

Ik hoor graag wat jullie aanbevelingen zijn.
(hoeft geen top of the bill te zijn, gaat nu voornamelijk nog om wat te kunnen oefenen, upgrade kan daarna altijd nog)
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

baszuidwijk

Ik heb een vraag.
momenteel speel ik alleen thuis op een uitgebreide roland TD-11 e-drum set.
Ga binnenkort meespelen met een band en wil eigenlijk niet steeds mijn e-drum verplaatsen.
de studio/oefenruimte heeft momenteel wel een a-kit staan, maar ik denk eraan een eigen a-kit te kopen om te kunnen oefenen.

ik heb een bescheiden budget liggen van +/- 250,- en als ik op marktplaats kijk zie ik daar veel voor te koop staan.
nu ben ik alleen niet erg goed thuis binnen de a-kit merken.

wat ik graag wil weten van jullie welke merken/kit nu wel en welke jullie niet voor zouden gaan.

- Pearl (rhythm traveler / export)
- Sonor
- ludwig Accent
- Premier
- Tama
- Dynamic
- Mapex

Ik hoor graag wat jullie aanbevelingen zijn.
(hoeft geen top of the bill te zijn, gaat nu voornamelijk nog om wat te kunnen oefenen, upgrade kan daarna altijd nog)
Ik begrijp niet zo goed waarom je niet gewoon op de A-kit speelt die in de studio staat en thuis oefent op je Roland. Ik doe dat zelf ook en dat bevalt me prima. Kun je die 250 piek mooi in je zak houden.

Mocht je toch per se je eigen ketels willen ... Als het puur om te oefenen is, dan zou ik me vooral druk maken over de prijs. Aan de Pearl Export heb ik hele fijne herinneringen (jaren 80). Ik heb ook wel eens op een Ludwig Accent gespeeld en die biedt mijns inziens ook wel een 'good bang for your buck'. Van de andere merken noem je geen series, maar ik heb sowieso geen ervaring met de goedkopere series hiervan. Mapex en Dynamic heb ik nog nooit op gespeeld.

berreal

Bas. Sorry. Nog niet duidelijk geweest.
De a kit in oefenruimte moeten we steeds huren.
Ook locatie verschilt nog wel eens.
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

MatiZ

Ik heb een vraag.
momenteel speel ik alleen thuis op een uitgebreide roland TD-11 e-drum set.
Ga binnenkort meespelen met een band en wil eigenlijk niet steeds mijn e-drum verplaatsen.
de studio/oefenruimte heeft momenteel wel een a-kit staan, maar ik denk eraan een eigen a-kit te kopen om te kunnen oefenen.

ik heb een bescheiden budget liggen van +/- 250,- en als ik op marktplaats kijk zie ik daar veel voor te koop staan.
nu ben ik alleen niet erg goed thuis binnen de a-kit merken.

wat ik graag wil weten van jullie welke merken/kit nu wel en welke jullie niet voor zouden gaan.

- Pearl (rhythm traveler / export)
- Sonor
- ludwig Accent
- Premier
- Tama
- Dynamic
- Mapex

Ik hoor graag wat jullie aanbevelingen zijn.
(hoeft geen top of the bill te zijn, gaat nu voornamelijk nog om wat te kunnen oefenen, upgrade kan daarna altijd nog)
In feite zijn alle kit's van deze merken wel goed, als 'sound' niet echt een issue is. Duurdere kits kenmerken zich vooral in betere kwaliteit, afwerking en een betere sound door gebruik te maken van andere houtsoorten/materialen.

Zoals Bas al aangeeft is een Pearl Export altijd een goede keus maar de instapsets van de overige merken zijn ook prima.

Overigens heb ik binnenkort een leuke Pearl Rhythm Traveller in de aanbieding voor weinig. Wellicht voor jou een goede oefenkit.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

berreal

Wellicht een leuke (en handige) set. Waar ben je woonachtig matiz? Stuur anders even een pb
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

MatiZ

Wellicht een leuke (en handige) set. Waar ben je woonachtig matiz? Stuur anders even een pb

PB verstuurd :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

berreal

In navolging op bovenstaande vraag.

Is er iemand die ervaring heeft met een Yamaha Rydeen set?
bekkensset is van paiste.

wordt aangeboden voor prijs tussen €200-€250

 

A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

berreal

Keuze gaat nu tussen een;
Sonor force 505 + paiste hihat en ride/crash
(€250)

Of een

Yamaha Rydeen + paiste hihat, ride en losse crash
(€225)

Ben benieuwd waar jullie voorkeur naar uit gaat.
Vooralsnog denk ik dan de sonor een betere keuze is.
Maar misschien heb ik het helemaal mis.

A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Technobeat

Het gaat er niet om wat WIJ vinden ...

De uiteindelijke keuze is toch aan jou zelf , dus als de aanbieders niet al te ver weg wonen is het aan te raden om zelf langs te gaan , te kijken naar de algehele staat van de sets en NOG belangrijker ...... er zelf op te spelen en te luisteren of het de sound is die jij zoekt .
Houd ook rekening met eventueel te vervangen vellen en dergelijke ( dus niet meteen de vraagprijs betalen )
Trouwens .... afdingen is ook een leuke sport :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Op papier zou ik de yamaha kiezen..die heeft in de instapseries onbetwist de beste hardware..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

berreal

Uiteraard zal ik zelf de beslissing nemen over de koop. Maar vraag aan jullie eventueel ervaring met deze sets (met name dan op hardware etc.) Ik begrijp dat sound juist iets persoonlijks is.
Zal ze iig beiden gaan bespelen.

A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

dunDaan

In deze prijsklasse is de kwaliteit van de kit zelf niet de doorslaggevende factor, maar gaat het vooral om de duurzaamheid; de kwaliteit van de kits onderling zal niet zo veel verschillen.
Ik zou het advies van RJ aannemen en voor de Yammie gaan. Zou toch zonde zijn als je nu een kit koopt, maar vervolgens binnen no time een kapitaal moet uitgeven aan vervanging van het een en ander. Met goede kwaliteit hardware kun je m ook weer een keer zonder problemen verkopen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

drfill

ik zou ze naast elkaar willen horen..    6 ply mahonie ketels tov. meestal 9 ply ? goedkoper sonor
is best een verschil in volume en sound..     (ik zou voor 6 ply gaan dan) hardware is ook belangrijk natuurlijk..
ik weet niet welke 'eisen' jij stelt aan sound..   
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

berreal

ik zou ze naast elkaar willen horen..    6 ply mahonie ketels tov. meestal 9 ply ? goedkoper sonor
is best een verschil in volume en sound..     (ik zou voor 6 ply gaan dan) hardware is ook belangrijk natuurlijk..
ik weet niet welke 'eisen' jij stelt aan sound..   
Wat wij spelen is zijn veelal wat rustiger/alternative covers- o.a. Tori Amos, Kovacs, Ani Difranco. (speel dit vaak met rods). maar zitten ook wat luidere nummers tussen - o.a. Starsailor, Travis
Dus qua sound zoek ik iets wat beiden goed aan kan.
Maar lees uit bovenstaande dat de Yamaha Rydeen qua hardware en opbouw ketels een betere versie is dus.

A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Omhoog