Gretsch drums

Gestart door 82keiko, okt 16, 2011, 12:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

zildjianboy

ja dat is super kit en je hebt een speciale kit ! die niet iedreen heeft


gr jense ( speelt ook gretsch)


tRow




Kan aan dit filmpje liggen, maar die set klinkt daar toch perfect?

Word vervolgt  :)

Fibesman

Hmm, die blauwe vind ik helemaal niet mooi klinken. Zeker die Evans clear G2 vellen.. Heb ik een hekel aan lol

Technobeat


Die bass ............... BOEMMMMMM . 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dezain

Ik vind anders die gretsch full range snare hier ook zeker heel tof!
Experience is the name people give to their mistakes.

purgie

Weet iemand of dit een goede deal is voor 180 euro ?
Ik kan dit type bijna nergens vinden op internet..

alvast bedankt

http://link.marktplaats.nl/711239852

willem4130

#56
nov 06, 2013, 12:05 Last Edit: nov 06, 2013, 12:32 by willem4130
Hup, even een schopje.

In mijn zoektocht naar een nieuwe shellset heb ik het teruggebracht naar twee (tweedehands) Gretsch kits:
-Renown Purewood Cherry in 22x18, 14x6,5, 10x7, 12x8, 14x12 en 16x14
plaatje van internet:


-New Classic in 22x18, 14x6,5, 10x8, 12x9, 14x14 en 16x16

daadwerkelijke set:


De Renown Purewood Cherry kan ik krijgen voor rond de 1200 euro, wat betekent dat ik hem per direct zou kunnen aanschaffen.

De New Classic staat te koop voor 1750 euro, wat betekent dat ik eigenlijk nog een maand zou moeten wachten (met het risico dat de kit al verkocht is tegen die tijd).

Wat zouden jullie doen?

De NC klikt iets droger en ik vind de ophanging mooier en beter.
De Renown is uniek (zijn er maar 100 van gemaakt) en de tommaten zijn precies waar ik naar op zoek ben. Cherry zit qua geluid overigens een beetje tussen maple en birch in.

Feedback is meer dan welkom!
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

animal

Het zal je niet verbazen dat mijn 1ste voorkeur de Gretsch New Classic is, omdat ik weet dat die prima klinken. Maar het prijsverschil is nogal groot vind ik en de Renown bezit, schrijf je, de favoriete maten.
Maar de klank blijft natuurlijk prio 1, dus ..... welke vind je qua sound de beste??

willem4130

Die vraag ging natuurlijk komen, en terecht.

Qua sound heb ik het voornamelijk van Youtube filmpjes en overige opnames moeten hebben. Ik kan ze nooit naast elkaar testen, helaas.

Beide klinken gewoon erg goed maar anders.

De Renown purewood klinkt in mijn ogen wat moderner en heeft wat meer power en sustain en is daarmee misschien wat meer allround mee dan de New Classic. De maten vind ik vooral fijn qua positionering (10x7 en 12x8).

Echter heeft de NC proportioneel dikker wordende shells en een betere (en mooiere) ophanging, wat beide toch wel fraaie specs zijn.

Laat ik mijn vraag anders stellen; normaal gesproken zou je denken dat een 'normale' Renown (een maple variant) lager is ingeschaald dan een New Classic (puur afgaand op de prijs, ophanging en variërende shell diktes). Geldt dit naar jullie mening ook voor de Purewood varianten? De Renown die ik op het oog heb is gemaakt uit kersenhout in een oplage van slechts 100 kits. Dat maakt hem uniek maar maakt hem dat kwalitatief gezien ook hoogstaander dan een Renown Maple?

Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Nijlpaard

Geen idee over de klank maar man wat ziet die Cherry er goed uit  8)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

willem4130

Ik vind ze er allebei wel fraai uitzien  :Y

Ik ga in ieder geval toch even het onvermijdelijke doen. Ik rijd zo naar Vriese, waar een aantal New Classics staan, en ga ze uitproberen. Koop als dank daarvoor wel wat stokken en vellen. Ik zal wel even wat foto'tjes en filmpjes schieten.

Dan ga ik proberen zaterdag, als ik toch in die regio ben, die Renown Purewood uitproberen.

Hopelijk word ik daar wat wijzer van.

In de tussentijd, blijf vooral jullie meningen verkondigen.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Animal baars

Oeh! Die renown zit ik ook al een maand naar te kijken op Marktplaats... Lijkt me een hele mooie set! De New Classic heb ik al eens bespeeld en dat klinkt wel heel fraai. De Cherry ben ik erg benieuwd naar, nooit gehoord.

Robert-Jan

Wat misschien goed is om te weten is dat de renown in 2013 een facelift heeft ondergaan..
Geen cherry of andere limited kits,maar wel een andere ophanging die meer richting nc op gaat.

http://www.musicradar.com/news/drums/gretsch-renown-maple-2013-580323
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

willem4130

Ik zag het inderdaad. Vind die ophanging wel een stuk fraaier en lijkt me ook beter.
Aan de andere kant is het dan wel weer een standaard maple kit terwijl die cherry wat unieker is. Ben ik toch ook wel gevoelig voor.

Ik ga zo eens uitgebreid een New Classic uitproberen om eens te kijken hoe dat bevalt.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Cas

Hey,

Wat zijn jullie ervaringen met de Gretsch Catalina Club Jazz/Classic, t lijken me de wat populairdere kleine setjes. In mijn zoektocht naar een betaalbaar setje met 20" bass kom ik er toch vaak op terug. Ik heb er echter nooit op kunnen spelen, dus ben benieuwd naar jullie menigen/ervaringen  :)
Weten jullie eventuele andere setjes met 18 of 20" bassdrum die in de buurt komen?

drumlarsos

Ik heb een club Jazz 18'', en ik vind hem geweldig!
En dan nog niet eens met de toevoeging ''voor dat geld''... ;)
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Cas

Mag ik vragen voor welke stijlen/settings je hem vooral gebruikt, en wat voor vellen je erop hebt zitten?  :)

Technobeat


De Renown Purewood Cherry ziet er echt chique uit Willem , de New Classic is dan weer moderner qua aanzien .
Mocht je eens de lotto winnen koop je ze gewoon alle twee  *) , de New classic als '' werk kit '' en de Cherry voor optredens .

Maar hoe het ook zij , je kunt met beide kits uitstekend voor de dag komen . *D
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drumlarsos


Mag ik vragen voor welke stijlen/settings je hem vooral gebruikt, en wat voor vellen je erop hebt zitten?  :)


Jazz (voornamelijk)& funk. En gewoon als studie-kitje uiteraard, dus eigenlijk alles, behalve double-bass en dat soort dingen ;)
Bass heb ik fiberskyn 3, en voor de rest gewoon ambassador coated, en clear onder( behalve op de 12'' daar ligt ook een coated onder.

Enige (min-)puntje is dat de snare niet zo'n heel breed stembereik heeft ( kan uiteraard ook aan mijne liggen)
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

willem4130

Ik heb eigenlijk al een besluit genomen. Ik ga voor de Renown Purewood (zaterdag nog uitgebreid testen).
Dan bestel ik later dit jaar een 20x16 voor mijn N&C en heb ik twee shellkits:

-Renown Purewood cherry in 22x18, 10x7, 12x8, 14x12, 16x14 en 14x6,5 snare.
-N&C cd maple in 20x16, 8x7, 10x8, 12x9 en 14x12 (moet nog een snare bij dus  ;))

Die Renown en de N&C liggen wat verder uit elkaar qua karakteristieken dan de New Classic en de N&C. Volgens mij kan ik dan in alle settings aardig uit de voeten.

Volgende maand dan even de hardware aanvullen (hihat stand, kick pedal, stuk of drie boomstands) en dan ziet het er weer zonnig uit.

Ik zat overigens te denken n.a.v. de post van RJ; zou het niet mogelijk zijn op het oude type Renown twee lugs te vervangen door het nieuwe type:



Als de lugs dezelfde afmetingen hebben (qua positionering van boor gaatjes in de ketel) dan zou dit moeten kunnen toch? Iemand enig idee of dit het geval is?
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Cas

Dankje Drumlarsos  :) Ik ben zelf (ook) van plan er funk mee te gaan spelen. Denk je echter dat het slim is (in mijn geval) om toch voor de 20" bass te gaan, aangezien het wss mn enige kit wordt? Dat lijkt mij wel veelzijdiger, ook voor pop, soul, blues en dergelijke.

willem4130

Met een 20" kan je m.i. alle kanten op. Een 18" en een 22" zijn wat dat betreft toch beperkter.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Cas

Dat is in mijn situatie wel handig  :Y

Robert-Jan



Als de lugs dezelfde afmetingen hebben (qua positionering van boor gaatjes in de ketel) dan zou dit moeten kunnen toch? Iemand enig idee of dit het geval is?


Het lijkt dezelfde lug te zijn..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drumlarsos


Dat is in mijn situatie wel handig  :Y


klopt, politiek correct gezien is de 20'' ''veelzijdiger'' inderdaad.
Al hou ik gewoon ontzettend van de klank van een (al dan niet laag gestemde) 18''. Ook in Pop, dit vergt echter wel meer van én je stemkwaliteiten én van je techniek.

Klinkt cliché maar ik zou  gewoon echt allebei(18'' én 20'') ergens proberen, en dan kiezen wat jij lekker vind spelen/goed vind klinken, en dan beslissen... En niet bij voorbaat al op basis van het genre wat je voornamelijk zal gaan spelen :Y

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Omhoog