Gretsch drums

Gestart door 82keiko, okt 16, 2011, 12:36

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

stefan

Ik heb de 20x16 bass en dat is al een feest.. Wat heerlijk laag en grommend! :-)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

zildjianboy

ik speel ook op een renown
en ja ik wil niks anders meer bass is vet !!!! de toms dik en alles met die cast hoops  :6



stefan

Zildjianboy: zijn dat coated Emperors op de toms? Heb je geen last van overtones dan?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Harre

#103
aug 09, 2014, 17:27 Last Edit: aug 09, 2014, 17:29 by Harre
Hier ook altijd nog een tevreden mensch met m'n Renown, al had deze mix van een drumless track een stuk lekkerder kunnen zijn.

www.youtube.com/watch?v=merKMYVBMEc&feature=player_embedded

- Bassdrum 24 x 16 (Powerstroke 3)
- Rack tom 13 x 9 (Clear Emperor)
- Floor tom 16" x 16 (Clear Emperor)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat


Lekker gespeeld Harre , je hebt ook mooi overzichtelijk / laag de cymbals hangen .
Heb je ze altijd zo recht gepositioneerd of alleen voor deze videoclip ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Leon

Wauw! Lekker gespeeld Zildjianboy! Ook heel lekker geluid Harre! Ik hoop mijne woensdag of donderdag te ontvangen *O*

Harre

#106
aug 09, 2014, 21:34 Last Edit: aug 09, 2014, 21:42 by Harre

Lekker gespeeld Harre , je hebt ook mooi overzichtelijk / laag de cymbals hangen .
Heb je ze altijd zo recht gepositioneerd of alleen voor deze videoclip ?

Alles hangt zoals het normaal ook hangt, alleen gebruik ik vaker een 14" thin crash op de plaats waar nu de china hangt. Overigens is het wel een bewuste keuze om alles recht te hebben, want dat vind ik bij zo'n setje gewoon mooier staan. Het vereist alleen wat puzzelwerk omdat speelcomfort toch voorop staat  :)

Een beetje dit idee (een andere foto kon ik zo snel niet vinden):

Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

zildjianboy


Zildjianboy: zijn dat coated Emperors op de toms? Heb je geen last van overtones dan?


vintage emperors!! clear

stefan

En reso?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

zildjianboy


En reso?


de standaard vellen van gretsch geen idee 8)7 haha

Wouter

Heeft iemand ervaring met een Gretsch Silver Series ash snare? Of iets uit de silver series?
Ze vielen me eigenlijk op door de prijs, en vind deze erg goed klinken op dit filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=k7jgOYmMQCA

Thijs

Een nieuwe oude serie:

http://www.gretschdrums.com/usabroadkaster/

Broertje (of zusje?) van de Brooklyn serie?

Paul

Zien er tof uit zeg! Benieuwd hoe dat klinkt.

Robert-Jan

Dus je hebt de standard build en vintage build en dan zie je ook nog wek eens die oudere met die donkere hoops...beetje verwarrrend is het wel.

Die vintage build is wel heel cool.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

heel erg mooi idd :D


Thijs

Alleen die basdrum pootjes, of ik dat aan durf...

Technobeat


Het zal er best wel op berekend zijn , maar ze zien er wat fragiel uit idd .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Na ja..daar hebben ze dus aan gedacht.. *)

Voila de 'standard build' versie

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Mijn kit komt uit 67 en heeftdezelfde pootjes.  Niks aan het handje. Enige wat je merkt is vaker verschuiven van de kick. Daar hebben ze van die handige ankers voor.

En anders idd de standard build optie erop.

drfill


renown 10x7 en 12x8 toms, (211 euro p/stuk!) silver oyster wrap eraf.. natural gebeitst
(ik speel nu op Gronor drums ..nee, ik zit niet in een band vanwege drum de la tourette)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Nice *D .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Altan

#121
jan 28, 2015, 22:27 Last Edit: jan 28, 2015, 22:32 by Altan
Hoi,

Na enkele jaren digitale drumstel gespeeld te hebben heb ik er eigenlijk nu genoeg van 8)7. Aangezien ik mijn garage omgebouwd heb in een repetitieruimte kan ik nu een akoestische drum aanschaffen. Na een lange zoektocht heb ik besloten om een Gretsch te kopen maar welke? Een beginnersset met alles erbij of iets kwalitatiever?

Gretsch Drums GE2-E605TK-WR GE2 Energy drumstel Wine Red 629 € of
Gretsch Drums CT1-J484-SWG Catalina Club 555 €.

By the way, ik heb al een set Zildjan cymbalen als cado gekregen die nog in zijn verpakking is!
Ik weet dat er een groot verschil is tussen die twee maar toch...

Alle advies is welkom!

MatiZ

Dat heeft er mee te maken wat je verder verwacht van het drumstel. Speel je in een bandje of puur voor jezelf.. of wil je misschien in een bandje gaan spelen, dat alles bepaald welke set past.

Ik heb beide sets in het echt gezien, van de Energy was ik niet echt onder de indruk, je zag aan alles dat het een instap set was, tom ophanging zit aan de ketel vast, ietwat goedkope afwerking. De Catalina Club darentegen zag er voor het geld prima uit, het geluid is ook erg goed en zit tussen een berken en esdoorn set in. Geïsoleerde ophanging, mooie tomrozet. Dat maakt het voor de toekomst ook een goed inzetbare set.

Imho is de Catalina Club de beste en meest veelzijdige keuze (zeker ook als je al een set cymbalen bezit)

Eventueel kun je ook voor de Catalina maple kiezen, daarbij heb je twee toms en een floor voor een fractie meer dan de Club.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Altan

#123
jan 31, 2015, 19:50 Last Edit: jan 31, 2015, 19:50 by Altan
Dank je wel voor je antwoord MatiZ.

MatiZ


Dank je wel voor je antwoord MatiZ.


Graag gedaan en hopelijk heb je er wat aan :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Omhoog