Gretsch drums

Gestart door 82keiko, okt 16, 2011, 12:36

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

82keiko

Volgens de topic 'wie speelt op welk merk' zijn er op het forum toch enkele bezitters van een Gretsch drum. Heb al eens op een Catalina jazzkit gespeeld en was er aangenaam verrast door voor het spelen van diverse lichtere stijlen. Wat zijn de ervaringen van de Gretsch drums-bezitters/spelers?

zildjianboy

#1
okt 16, 2011, 12:47 Last Edit: okt 16, 2011, 12:53 by zildjianboy
ik speel op een 5delig Gretsch Renown maple ! met Gretsch 10 ply maple snare

Mijn ervaringen ja verliefd geworden op het geluid en afwerking.
goede kits, maar er zijn heel veel mooie kits!
Ook Sonor maakt goede kits en Yamaha zeker niet te
vergeten.

gr

animal

Met nadruk op puur persoonlijk, maar de Gretsches die jullie noemen vind ik net zoveel met de "echte" Gretsch te maken te hebben dan welke andere kwalitatief prima drumstel uit Azië.
Een aziatische Gretsch klinkt ook anders dan één uit Amerika. In Musiqmaker of Slagwerkkrant heeft ooit eens een test/vergelijk gestaan van twee Gretsch snares, qua specs identiek, de één gemaakt in Taiwan de andere door Gretsch zelf (US). De conclusie van de "tester" was toen, de snare uit Taiwan was beter afgewerkt (zorgvuldiger), die uit de US klonk net iets beter (eigener?).
Persoonlijk sluit ik overigens niet uit dat "emotie" bij de tester ook een rol speelde.

zildjianboy


Met nadruk op puur persoonlijk, maar de Gretsches die jullie noemen vind ik net zoveel met de "echte" Gretsch te maken te hebben dan welke andere kwalitatief prima drumstel uit Azië.
Een aziatische Gretsch klinkt ook anders dan één uit Amerika. In Musiqmaker of Slagwerkkrant heeft ooit eens een test/vergelijk gestaan van twee Gretsch snares, qua specs identiek, de één gemaakt in Taiwan de andere door Gretsch zelf (US). De conclusie van de "tester" was toen, de snare uit Taiwan was beter afgewerkt (zorgvuldiger), die uit de US klonk net iets beter (eigener?).
Persoonlijk sluit ik overigens niet uit dat "emotie" bij de tester ook een rol speelde.



Ben ik niet met je eens het. Het klopt dat veel kits in Azië worden gemaakt( ook de top lijn van yamaha)Maar ik vind  de Rretsch renown maple toch echt een ander geluid hebben dan Tama Superstar Hyperdrive bijvoorbeeld, terwijl het in de zelfde prijs categorie zit….
Maar dat is mijn mening ik zeg altijd slechte kits bestaan niet ,wel slechte drummers en verschillende smaken ;)

animal

#4
okt 16, 2011, 15:28 Last Edit: okt 16, 2011, 15:50 by animal
Je bent het natuurlijk wel met me eens  :+ . Ik zeg namelijk niet dat ze niet anders klinken dan andere Aziaten, maar kennelijk niet hetzelfde als "That great Gretsch sound", wat dat dan ook moge zijn.

drum1964

Birch (superstar) en maple (renown) moet je ook niet met elkaar vergelijken, ook al zitten ze in dezelfde prijsklasse.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

animal

verkeerde knop, sorry. 8)7

Ruud



Ben ik niet met je eens het. Het klopt dat veel kits in Azië worden gemaakt( ook de top lijn van yamaha)Maar ik vind  de Rretsch renown maple toch echt een ander geluid hebben dan Tama Superstar Hyperdrive bijvoorbeeld, terwijl het in de zelfde prijs categorie zit….
Maar dat is mijn mening ik zeg altijd slechte kits bestaan niet ,wel slechte drummers en verschillende smaken ;)


Hyperdrive kan je eerder vergelijken met de Catalina maple sets, een klasse lager dan de Renowns.
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

zildjianboy


Hyperdrive kan je eerder vergelijken met de Catalina maple sets, een klasse lager dan de Renowns.


ze zijn alleen allebij wel van maple gemaakt!
Ag, het gaat er om dat een kit goed klinkt. en dat de drummer er bij mee is en niet anderen drummers  :Y

zildjianboy


ze zijn alleen allebij wel van maple gemaakt!
Ag, het gaat er om dat een kit goed klinkt. en dat de drummer er bij mee is en niet anderen drummers  :Y



sprak gisteren nog drummer die was pas begonnen, en die vertelde me dat hij van zijn drumleraar perse een Sonor drumstel moest kopen.
Dan denk ik echt waarom........ 
kijkt wat  je zelf mooi vindt , het is jou kit niet die van je drumleraar hahah!!!!! 8)7

Harre

Die man heeft zeker belangen in de enige winkel in de buurt die Sonor verkoopt? Nou ja, hoe dan ook belachelijk dat je als leraar een merk gaat eisen bij je leerlingen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

zildjianboy


Die man heeft zeker belangen in de enige winkel in de buurt die Sonor verkoopt? Nou ja, hoe dan ook belachelijk dat je als leraar een merk gaat eisen bij je leerlingen.


Idd, maar dat vind ik met muziek ook !
Mijn drumleraar hoeft echt niet met metal aan te komen dat speel ik toch niet hahha :Y

82keiko


Idd, maar dat vind ik met muziek ook !
Mijn drumleraar hoeft echt niet met metal aan te komen dat speel ik toch niet hahha :Y


Groooooooooooooooooooooooot gelijk  :).

5150

Die renowns hebben echt een heel eigen sound: vet en groooooots....love them or hate them ist meestal. Verder kloppen ze wel qua hardware etc. , hele degelijke sets en redelijk betaalbaar...ik hou dr wel van !    *D ...maar ik ben sowiezo een liefhebber van diverse sets/merken want heel veel merken hebben gewoon goeie sets met elk hun eigen geluid.
***...in-between-drums...***

Hoefnix

#14
dec 20, 2011, 20:56 Last Edit: dec 20, 2011, 20:57 by Hoefnix
Ik zoek nog een 13 inch snare, nou lijkt de gretsch full range brass me wel wat.
Alleen zou ik deze ook wel eens willen bespelen (en kopen)

Welke zaak heeft veel Gretsch op voorraad?


Fibesman

Hangt er van af wat voor sound je mooi vind maar met een messing snare kun je bijna niet fout. Een heel all-round geluid en de full range snaredrums hebben een erg goede prijs-kwaliteitsverhouding.

Black Page

Keith Carlock is onlangs overgestapt van Yammi naar Gretsch ....

http://www.gretschdrums.com/?fa=news_article&art=1622&showArtists=showArtists&type=8

en sommige Pearl endorsers houden ook van Gretsch. Bekijk deze stand-up comedy act van Chad Smith:




musiqman

Wow  die zag ik niet aankomen. Yamaha is altijd goed voor hem geweest, had altijd wereldwijde support (daar doet men het ook met bame voor op dat level) en speelde op de imo mooiste productie set die er op dit moment te krijgen is.

Benieuwd naar de reden.

Hammar

Wat dacht je van keiharde PEGELS! of dacht jij dat het bij endorsements nog steeds om de liefde voor het merk gaat??

musiqman

Het schijnt dat Gretsch ook (net als Yamaha) niet aan betalen doet.  Zou ook niet rendabel zijn. Het gerucht gaat dat het enerzijds het vertrek van Joe Testa bij Yamaha (er zijn er daarom meer vertrokken) en anderszijds de free ware (dat krijg je dan wel) zou zijn

Robert-Jan

Nou ja als het dan niet om geld gaat...dan vindt hij gretsch blijkbaar toffer..
Ook niet raar want de brooklyn bijv is heel wat anders dan een phx..misschien wel een custom keith kit..
En vergeet niet..het is een amerikaan en gretsch is amerikaans.. Dat telt daar nog steeds zwaar..

Maar gaat er maar vanuit dat de € of dollar ook gewoon meespeelt op de een of andere manier..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Black Page

De overstap is ook in de buitenlandse / amerikaanse forum(s) uitgebreid besproken. Dat Gretsch haar endorsers niet betaald (zelfs Vinnie Colaiuta) wordt daar ook uitgesproken. Over Yammie, wat dat betreft, zijn de meningen verdeeld. Het schijnt dat Weckl en Gadd als enige wel worden betaald. Het zal me eerlijk gezegd jeuken....

Het schijnt dat Carlock in zijn begin jaren al op Gretsch speelde en dat hij nu terug is op het oude honk. Wat ook schijnt mee te spelen is de verminderde ondersteuning van het merk bij optredens / tours en dat is wel weer indirect te relateren aan geld. Desalniettemin heeft Yammie aardig wat grote endorsers zien vertrekken de afgelopen jaren. Recentelijk Jimmy Chamberlin nog..... naar DW.


Christian

Ik speel nu voor een aantal jaren op een Gretsch Catalina Ash..
En ik denk dat ik niet snel naar een ander merk zou gaan. Wat klinkt dat "cheap ass" setje goed voor die prijs!

zildjianboy

Ik heb ook een Gretsch en wil niks anders meer ....!!!   
Pearl is erg mooi vond ik vroeger
maar Gretsch vind ik beter voor mijzelf *D

Gr

Christian

En dit is dus waarom ik van Gretsch hou:
http://gretschdrums.com/?fa=drums&sid=714#features

Heerlijk oude klassiekers opnieuw in de markt brengen!

Omhoog