post je E-Kit;

Gestart door chico, mrt 10, 2014, 20:38

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Nice kits Kaboemba 8)  , ik vind die Sure bekkens nog steeds erg mooi .


Misschien nog een hi-tom erbij voor de kit van je zoontje djiska ?
Heeft hij al echt interesse in het drummen en staat hij telkens bij jou als je thuis bezig bent ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dreamdrummer

Mooie kits Kaboemba! 8)
Ziet er echt netjes uit
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

kaboemba

Markdrum yes toch op MP gezet.
Prima kit maar niet handig in samenwerking met mijn andere modules en ketels.

Voorlopig toch weer de 2box voor live en oefenen, aankomende oefen sessie de 2box met echte bekkens.
Dat vind ik het minste bij de 2box, bekkens en hihats.

djska

die sound database van 2box is al een paar jaar niet ge-update met nieuwe sounds..
is wel jammer, idd..  ik kijk er wel eens op, omdat ik twijfelde om er een te kopen..
@djska, yamaha silicone pad.. zijn best verslavend om op te spelen.. maar werkt dit
goed op roland ? head/rim..
Die Yamaha voelt op zich goed en behoorlijk realistisch en bovendien extreem stil. Maar als je harder slaat, sla je als het ware door het materiaal heen, alsof je stevig schuim op een houten plank hebt. En dat is juist weer minder realistisch dan een mesh-head. Uiteindelijk wel lang als (weliswaar heel dure) practice pad gebruikt.
De laatste tijd speel ik echter niet meer apart op een oefenpad maar speel ik in plaats daarvan veel hihat/snare patronen gewoon op de E-kit (methode 8020 drummer)

Otje

(    )
 (methode 8020 drummer)
Hé die kende  ik nog niet. Dus direkt effuh gekeken: http://www.the8020drummer.com/chapter-previews/

Zou het wat zijn voor me?
 Vijf dollar maar, (=4 euro 'nog wat.)

Aangezien ik de draad weer begin 'op te pakken' na en kleine dip, 't risico wel waard.
Afijn.., laat ik t maar is doen. (wordt vervolgt)

kaboemba

#380
nov 12, 2016, 19:47 Last Edit: nov 12, 2016, 19:55 by kaboemba
Heb net een aanpassing gedaan op de akoestisch omgebouwde kit, trigger verplaatst van midden naar zijkant (2box gaat daar beter mee om).
Wat een fucking groot verschil, morgen de rest en als dat net zo goed uitpakt als deze verandering dan ben ik heel, heel blij.
Ben er vandaag achter gekomen hoe ik het te harde geluid bij dicht doen hihat kan aanpassen.
Kortom de 2box begint steeds meer voor te liggen op de TD12.

Moet nu nog kijken welke Sd kaart het beste is, heb nu een 16gb welke in het mod lijstje stond.
Maar met de nieuwe kits erop lijkt het ding soms de weg kwijt, opeens latency of geluiden door elkaar gooien.
Blijkt een Sd card dingetje te zijn.
Heb gelukkig nog een paart andere liggen dus dat is morgen na het verplaatsen van de triggers aan de beurt.

Heel langzaam heb ik het idee dat ik er kom met de 2box.


Technobeat


Mooi Kaboemba , al doende leert men , dat blijkt maar weer :)  .

Don`t give up the good work :w  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

#382
nov 13, 2016, 20:51 Last Edit: nov 13, 2016, 21:07 by djska
Hé die kende  ik nog niet. Dus direkt effuh gekeken: http://www.the8020drummer.com/chapter-previews/

Zou het wat zijn voor me?
 Vijf dollar maar, (=4 euro 'nog wat.)

Aangezien ik de draad weer begin 'op te pakken' na en kleine dip, 't risico wel waard.
Afijn.., laat ik t maar is doen. (wordt vervolgt)
Nou die $5 is alleen maar een introductie hoor, ik heb $147 voor het DIY-pakket betaald, en dan de Jazz variant, en ben er eind maart mee begonnen. Ik ben er behoorlijk gedisciplineerd mee bezig, in feite doe ik niets anders dan die oefeningen, afgezien van evt. specifieke nrs. die ik voor een band moet oefenen. En ik heb er ook echt lol in. Ben nu op module 6 van de 12 aangeland, dus ik ben er nog wel even mee bezig.
Maar dan zit je bv. een kwartier lang alleen maar 1 oefening te doen. Veel 16en georienteerde hihat/snare (en bass) patronen, omdat ik de Jazz variant doe zitten er ook wat swing in. Het accent ligt volledig op consistent spelen, even, veel strak op de metronoom (on- en offbeat). Simpel swing spelen met de metronoom geplaatst (of eigenlijk gedacht) op de 1-t-N offbeat is nog verrekte lastig.
Gewone drumles heb ik op een laag pitje gezet, ik heb besloten me meer te focussen op 1 ding, en niet elke keer van de hak op de tak te springen, dus nu alleen die 8020-methode.
https://www.youtube.com/watch?v=KW42Sj7X-mA

kaboemba

Ik heb hopelijk binnenkort niet veel meer om op de fot te zetten en hier te posten, ik ben wel klaar met de edrum (althans in de oefen ruimte en op het podium, wat de bedoeling was).
Ik heb veel geprobeerd en het heel serieus als optie genomen maar het werkt gewoon niet.

Je blijft aan het tweaken en je krijgt nooit het gevoel en de dynamiek van een akoestische set.
Het heeft een paar voordelen, minder volume en veelheid geluiden (die in de praktijk niet gebruikt) maar het weegt niet op tegen de nadelen (dynamiek, speelgevoel, tweaken en die klote bedrading waardoor het opzetten een K klus is).

bij mij gaat dus veel er uit:

Een omgebouwde akoestisch sonor kit met 2box module en een jobeky kit met TD12 module.
De markdrum set ga ik thuis bewaren omdat die gewoon heel goed klinkt, iets minder betrouwbaar is maar dat maakt thuis niet uit.
En nu weer lekker op mijn sleishman kitje spelen, god wat ben ik blij dat ik er een streep onder zet.
Overigens wel met de spd sx er naast voor de extra geluidjes.

67Deadman

Snap precies wat je bedoeld. Niet geschoten is altijd mis. Tis altijd lastig om een knoop door te hakken maar nu die doorgehakt is kan je weer verder.
En Otje,  een Jobeky kit. Oelalaaaa

Nijlpaard

Doe mij maar een pb met wat je voor die Jobekey set hebben wil .
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Stekker uit het elektronisch en keihard gaan voor het akoestisch *O* , kon ik dat ook maar ......

Desalniettemin ben ik nog steeds blij met mijn omgebouwde 5-deling A-kit met de Pearl TruTrac pads en Zildjian Gen-16 cymbals .
Voor thuis gebruik prima te doen , al zou ik best eens de kit willen terug bouwen naar het origineel en kijken hoe lang ik geen ( negative ) reactie vanuit de buurt krijg :') :')  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

(    )
En Otje,  een Jobeky kit. Oelalaaaa


Aáaa-jajaj ("'sniff") Shit, 'No money...

Doe mij maar een pb met wat je voor die Jobekey set hebben wil .
Neé Nijl; N ;)  Way.. , "helaas pindakaas"

@ Kaboemba..; Kben binnekort jarig..!
                     BVD!

Technobeat

@ Kaboemba..; Kben binnekort jarig..! BVD!
Dat , en Otje is een erge leuke jongeman dus het cadeau is serieus goed besteed :Y .  
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Stekker uit het elektronisch en keihard gaan voor het akoestisch *O* , kon ik dat ook maar ......
Oh nee, zou mijn e-kit enorm missen. Ben nu voor het Arnhem-West project 'Kunst Met Mekaar' (vraag me niet wie die onzalige titel heeft verzonnen) bezig met het componeren van een dance track. Wordt een optreden met een ballet van robotarmen, streetdancing, DJ en live drums erbij. Met akoestische drums zou dat toch net even wat minder uit de verf komen.

Technobeat


Oké , maar ik bedoel meer : een TIJDJE akoestisch spelen , de elektronische benodigdheden worden netjes in een doos op zolder gezet en worden weer voor de dag gehaald als het aantal klachten dermate grote vormen aan gaat nemen dat het voor iedereen het beste is dat mijn drumspel alleen in mijn oren terug keert .
Want zou het dan dáár aan liggen misschien :+  . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

En ja, wat doe je dan als je ook nog de Roland VH-13 heb die eigenlijk alleen op de TD12/20/TD30 goed blijkt te werken ?
Dan koop je een nieuwe Roland TD11 bij Van Gorp in Roosendaal voor een super prijs en ga je op je gemak eens sparen voor ja, voor wat eigenlijk.  Geen TD 12, 20 2e hands gekocht maar gewoon een lekkere nieuwe module.
Werkt die VH-13 dan op de TD 11 ? Jawel, die werkt wel. Misschien komt die nu niet tot zijn recht maar werkt wel.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als er mensen zijn die zichzelf tegenspreken dan was ik de eerste in de rij denk.
De Roland TD 11 module is goed. Met de Masters 50 kits van V-expressions nog beter maar ik miste toch iets. Die VH 13 op de TD 11 werkt maar toch gaat de schoen ergens wringen. Hij komt niet tot zijn recht. En miste toch ook dat tweaken. Zo snel ? Ja, zo snel.

Zag op marktplaats een Roland TD 12 module staan en die bleek van onze mede forumlid Kaboemba te zijn.
Deal was snel gemaakt en de module heb ik vandaag binnen gekregen en gelijk aangesloten. Had alle kabels nog van de Roland TD 30 dus hoefde niets extra aan te schaffen.

En daar staat die dan weer :



Gaan we weer lekker verder rommelen.





Jazz

Ik heb n vraag over mn snare.
Ik heb n omgebouwde a kit snare, aangesloten op de td15.
hier ben ik heel blij mee alleen de geluidskeuze mogelijkheden hiervoor, daar ben ik niet echt blij mee.
Veel aanbod maar ik doe / kan er niets mee. Ik blijf op 1 keuze hangen en dat zou ik graag n keer willen wisselen met n ander.
Is t uberhaupt mogelijk om wat toe te voegen aan mogelijkheden zonder grote ingreep of grote kosten ?
There is no music without jazz

Technobeat

#393
dec 24, 2016, 18:00 Last Edit: dec 24, 2016, 18:30 by Technobeat
Ik heb n vraag over mn snare , ben ik heel blij mee alleen de geluidskeuze mogelijkheden hiervoor, daar ben ik niet echt blij mee.

Veel aanbod maar ik doe / kan er niets mee. Ik blijf op 1 keuze hangen .
Same here Jazz , ik heb ook een TD-9 module naast de 2Box maar bij de Roland zit ( mijn inziens ) ook maar 1 snare-sound die aardig in de buurt komt van hoe een A-snare zou moeten kunnen klinken en dan NOG heb ik hem behoorlijk gepitched ( + 25 ) .
Dus neem even de tijd en ga tweaken met die ene goede snaresound uit jouw TD-15 module .
Er zijn Roland soundpakketten te koop maar ook daar word gebruik gemaakt van de originele Roland sound die zijn getweaked in de studio .
Maar als het alleen om een leuke snaresound gaat kun je volgens mij wel volstaan met tweaken van de snare sound(s) . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Kun je mij uitleggen wat je met tweaken bedoelt
There is no music without jazz

Technobeat


Met tweaken bedoel ik het naar je eigen inzicht vervolmaken van de instellingen .
Dus bv. de snaresound virtueel ' opspannen ' zodat je een lekkere felle snaresound krijgt .
Daarvoor moet je in de module duiken , en kan ik alleen de volgorde van instellen van mijn TD-9 als voorbeeld geven maar dat zal niet veel verschil maken met de TD-15 .
Echter zitten we vandaag bij mijn moeder i.v.m. kerst en kan ik het dus niet 123 vertellen , maar morgen zijn we bij ons zelf thuis en dan zal ik het wel even uittesten en hier vermelden .
Misschien zijn er ook andere forumleden die je NU al kunnen vertellen hoe dit precies in zijn werk gaat ?
Komt goed !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

@Jazz .


Zoals ik gisteren al zei kom ik vandaag even terug op het tweak gebeuren .
Want ik heb even achter mijn kit plaats genomen en de TD-9 module aangezet en de volgorde is als volgt ( mits de module al aanstaat natuurlijk ) :

- Sla op de snare .
- Druk op knopje F1 ( instellingen )
- Druk nogmaals op F1 ( edit )
- Nu kun je met het wieltje ' headtuning ' uitvoeren ( hoger / lager ) .
- Als je met het pijltje naar beneden gaat kun je meer of minder muffling toepassen.
- Druk op het knopje KIT om weer uit het instellingenmenu te komen .


De door jou net veranderde instellingen worden automatisch opgeslagen .
En je kunt nog meer veranderen aan de snaresound en dat gaat als volgt :


- Sla op de snare .
- Druk op F1 , dan op F3 en dan weer op F1 ( Ambiance type ) .
- Nu kun je achtereenvolgens het volgende veranderen :

  Type
  Size
  Wall
  Mic
  Shape
  Level

Dus rustig luisteren wat deze veranderingen allemaal teweeg brengen aan de snaresound .


Voor wat betreft de juiste volgorde van handelen voor de TD-15 kun in je deze PDF lezen :

http://www.rolandce.com/mediafiles/manuals/TD-15_11_nl.pdf


Als het na de instellingenwijzigingen NOG niet naar je zin is blijft er weinig anders over dan uit te kijken naar een andere module bv. een 2Box , want die heeft wél real (snare)sounds in huis + je kunt zelf nog sounds van internet laden .


Succes met de instellingen !

 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ha,
Het eerste stuk had ik wel gedaan maar samen met t andere geddelte (type-size-wall ed.) kan ik er wel
wat meer uithalen.
Dank je wel voor je uitleg.
Ga denk ik wel n keer kijken naar n andere module maar dat heeft zeker geen haast.
There is no music without jazz

Jazz

Ik heb kontakt opgenomen met roland en zij kwamen met deze oplossing voor 45 dollar
Voor dat ik iets doe zou er iemand naar zou willen kijken of t de moeite is.


Evolution: (ev•o•lu•tion ev-uh-loo-shuh n): a product of such development; something evolved.

For the TD15, these 50 new drum kits are plug and play ready for all experience levels and drum set functionality. 10 kits feature highly expressive cymbal sets, recreating sought after Paiste, Ufip, Zildjian, and Sabian cymbals.

Created for gigging, recording and general use, you'll be able to use these kits as a reference point to create your personal masterpieces.

All kits have been fashioned using the onboard SuperNATURAL sounds of the TD-15.

These are not new samples or added third party material. The TD-15 is not capable of uploading new samples to its wave board. All sounds have been professionally formulated and highly tweaked for your satisfaction. You may notice a difference in the volume of the module versus the stock kits, as well as other enhancements to most of the instrumentation that make up our kits.

Derived from the actual acoustic drum set counterparts, these setups have been detailed for sonic realism and put into standard environments.
There is no music without jazz

jamsmurf

Ik heb kontakt opgenomen met roland en zij kwamen met deze oplossing voor 45 dollar
Voor dat ik iets doe zou er iemand naar zou willen kijken of t de moeite is.


Evolution: (ev•o•lu•tion ev-uh-loo-shuh n): a product of such development; something evolved.

For the TD15, these 50 new drum kits are plug and play ready for all experience levels and drum set functionality. 10 kits feature highly expressive cymbal sets, recreating sought after Paiste, Ufip, Zildjian, and Sabian cymbals.

Created for gigging, recording and general use, you'll be able to use these kits as a reference point to create your personal masterpieces.

All kits have been fashioned using the onboard SuperNATURAL sounds of the TD-15.

These are not new samples or added third party material. The TD-15 is not capable of uploading new samples to its wave board. All sounds have been professionally formulated and highly tweaked for your satisfaction. You may notice a difference in the volume of the module versus the stock kits, as well as other enhancements to most of the instrumentation that make up our kits.

Derived from the actual acoustic drum set counterparts, these setups have been detailed for sonic realism and put into standard environments.
Voor mij is het al een aantal jaar geleden dat ik elektronisch speelde (lang leve de geluidscabine). Als ik dit zo lees vind ik het wat vreemd dat Roland je dus 'betere sounds' uit de module kan toveren zonder dat er extra add-ons zijn? Hadden ze dat dan bij de lancering niet beter kunnen doen?
Ik geloof dat ik eerst zelf aan het tweaken was gegaan. Heb ik indertijd met mn roland td6 en yamaha dtxpress1 ook gedaan. Kwam ik een heel eind mee.

Omhoog