Met Harre eens, ga alleen zelf wat verzinnen als je van te voren weet dat je het met je zanginstallatie in een kleine kroeg moet doen (maar ook dan is veelal geen versterking nodig)
Als ik naar een band kijk, vind ik het het meest normaal als de drummer gewoon het publiek in kijkt. Dat doe ik normaal gesproken dus ook (kun je meteen ff kijken of er nog wat lekkers rondloopt ). Op die manier laat je ook meteen zien dat je een band wil opbouwen met het publiek, wat uiteindelijk de sfeer weer ten goede komt. Gekke is wel dat als je toevallig oogcontact met iemand maakt, die persoon meestal meteen weer wegkijkt, alsof het gek is dat iemand naar je kijkt.
Ben het eens met wat Rick zegt en je je kunt afvragen of het echt een probleem is. Zeker als je nog niet zoveel ervaring hebt met optreden zul je je waarschijnlijk nog redelijk moeten concentreren op je spel, dan heb je helemaal geen tijd om over dit soort dingen na te denken.
De diepte van ketels wordt gemeten zonder hoops, dus jouw BD is 18". De maten van hoezen wordt ook aangeduid op deze manier van meten, dus als je een hoes aanschaft voor een BD van 18" is de hoes zelf vaak een paar inch groter.
Dat je snare niet bij een bepaalde set past kan inderdaad prima, is toch een beetje een afzonderlijk ding binnen je drumstel. Maar om nou een bestaande set toms uit te breiden met toms uit een andere serie ..... zou 'k niet doen. Los van dat de klank hoogstwaarschijnlijk anders is lijken ze natuurlijk niet op elkaar, en da's toch zonde van een nieuwe set. Wat betreft bassdrum: je kunt ook een kijken voor vellen met ingebouwde demping (Evans Emad bv).
Zucht ........... Waar zijn de foto's?? En wat is jouw vraagprijs (dus niet "tussen de 2000 en 2500") Oh, en by the way, ik heb mijn 7-delige performer destijds voor royaal onder de 1000 euro verkocht, meer kreeg ik er gewoon niet voor.
De 7A's zijn wel lichter dan de Bolero SD2's maar hebben wel een dikkere tip, dus of je daar uiteindelijk veel mee op schiet .... Je zou ook de Vic Firth Peter Erskine's eens kunnen proberen; dun en met een dunne tip. Uiteindelijk haal je daar niet het volume mee dat je met de SD2's zou halen, maar dat hoefde toch ook niet .........?
De stokken zijn IMHO wel erg dik om subtiel te kunnen spelen, ondanks dat ze een kleine top hebben. Je zou kunnen proberen eens een lichtere stok te pakken met een kleine tip. Daarnaast kun je variëren met waar je op de ride speelt. In het begin iets dichter bij de cup, en naarmate je harder mag spelen wat meer naar buiten.
Ik weet eigenlijk maar twee oorzaken van scheurende bekkens, ten eerste door er gewoon te hard op te slaan. De tweede (en nu spreek ik uit ervaring); schroef je bekkens(vooral de crashes en splashes) niet te vast tussen de viltjes ! als die bekkens te stijf zijn opgehangen kunnen ze niet genoeg " golven " en is de kans groter dat ze kapotgaan.
Nog een reden: er verkeerd op slaan. Je moet als het ware zwaaiend op een bekken slaan en nooit recht erop. Je kunt gerust hard slaan, maar alleen met de goed techniek blijven je bekkens gespaard.
Om Simon Phillips nog een keer aan te halen: die heeft de hi-hat inderdaad op dezelfde hoogte staan als zijn snare. Dat maakt het wel lastig om met rechts te spelen. Het enige wat ik echter heb aangepast is de hi-hat ietsie lager gezet, zodanig dat ik er ook met rechts nog goed bij kan wanneer ik op de side snare speel. Het dubbelpedaal staat "gewoon" rechts van de hi-hat. (Maar eigenlijk is juist dat geen probleem. Doordat je (hoofdzakelijk) met links op de hi-hat speelt kan die gerust wat verder weg van de snare staan als dat zou moeten.)
Ik speel nu een jaar of 28 drums en ben na ongeveer 10 jaar met open-handed drummen begonnen nadat ik meneer Phillips bij Toto zag spelen. Ik heb het niet echt ervaren als opnieuw beginnen aangezien je als "gewone" drummer een belangrijk gedeelte al onder de knie hebt: onafhankelijkheid. Dat je in het begint zwaar zit te modderen doordat je de grooves in je handen moet omdraaien (en dat je linker hand vaak minder ontwikkeld is dan je rechter waardoor je die kl*te 16-en en shuffle er niet goed uit krijgt) is uiteraard zo, maar toch viel me het wel mee hoe snel je dat onder de knie hebt. Om uiteindelijk op een zelfde manier te kunnen grooven, ja, daar gaat wel wat tijd overheen, maar nog steeds minder dan toen je van 0 moest beginnen. Dus mijn advies voor iedereen die twijfelt: give it a go !! Het opent heel wat mogelijkheden
Juist niet. Doordat ze allebei in hetzelfde stopcontact zitten vermijdt je dat er een aardlus ontstaat. Zoals je het had is in principe prima, of je moet wel een heel slechte laptop voeding hebben die enorm veel stoort op het aardsignaal, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Helaas merk ik bij onze Behringer mixer ook dat hij heel veel last heeft van ruis, dus het kan toch zijn dat het aan het apparaat zelf ligt. Wat je zou kunnen proberen is een plasticje tussen de stekker en de aard-contacten te houden zodat de aarde tijdelijk even wordt uitgeschakeld, dat zou de ruis kunnen verminderen. Let wel dat dit niet echt een hele veilige oplossing is, maar dan heb je in ieder geval een idee waar het probleem zit. Succes!!
Ik kan nu ook zeggen dat ik een Mapex speel Na 4 jaar lang alleen maar E-drum te hebben gespeeld heb ik toch maar een echt drumstel gekocht voor de band. En het is een Mapex Pro M geworden! Voor een heel mooi prijsje van Marktplaats gehaald. Vanavond even foto's maken, dan komen die hier ook te staan.
Meteen ook nog een vraagje, dempen jullie de bassdrum? En zo ja, wat gebruiken jullie? Ik kom namelijk erg verschillende verhalen tegen. De ene dempt niet, de ander gooit de bass vol met kussens en ga zo maar door...
Toch geinig om te lezen dat je nu naast een e-kit nu ook een "echt" drumstel hebt gekocht
Qua demping zijn er ook vellen waar ringen opgeplakt zitten waar je dan schuimrubber ringen in kunt stoppen die de boel dempen, zoals de Evans Emad of de Remo Powerstroke Pro. De schuimrubber ringen worden meegeleverd, vaak ook in verschillende groottes. Dat werkt erg makkelijk, en dempt vaak meer dan voldoende. Ik gebruik zelf als slagvel een Evans Emad, en op het reso-vel zit geen demping.
Hoewel ik de stap naar tama star wel begrijp, dat is echt een brute set.
Dat maakt in dat segment toch weinig meer uit, daar is de kwaliteit bij elke set uitermate goed. Dat 'ie dan overstapt omdat 'ie gewoon eens wat anders wilt snap ik, maar dan moettie niet aankomen met dat slappe geblabla van dat het zoveel beter is dan andere merken. Anders ja, beter nee.
Zeker voor de dubbelpedaal spelers is het toch wel handig dat je je pedaal horizontaal tov de bassdrum kunt verschuiven, zodat beide kloppers even ver uit het midden staan.