Drum-forum op Tapatalk APP

Gestart door paQ, okt 20, 2011, 15:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

Geen problemen hier (Sony Xperia), bij Reageren en Quick Reply.

paQ

Bij Tapatalk kan ik wel zien wat ik typ. Bij de mobiele versie verdwijnt het tekstvlak bij het typen, zowel in horizontale als in verticale stand (iPhone 4s) :'(
Anno 2015 is een iphone4 scherm ook denk ik wel zowat het kleinste scherm dat je nog ergens zal vinden.
Maar je kan in portrait toch heel even scrollen zodat het scherm (wel) in beeld is? :)
roeien / riemen

Geen problemen hier (Sony Xperia), bij Reageren en Quick Reply.
iphone 6 ook niet, en 5 ook nog steeds goed te doen.
Samsung Galaxy (geen idee welke) werkt ook prima de bima

musiqman

#27
apr 02, 2015, 20:37 Last Edit: apr 02, 2015, 20:38 by musiqman
Dus ik moet maar een grotere telefoon kopen? Wat een rare opmerking.

Scrollen gaat wel, maar zodra ik typ schiet ie weer boven het tekstvlak. Helaas niets roeien en riemen hier. Als ik dat niet had geprobeert zou ik het niet zeggen toch?

paQ

#28
apr 02, 2015, 20:43 Last Edit: apr 02, 2015, 20:44 by paQ
Het is geen rare opmerking, en waar zie je me schrijven dat je een grotere telefoon moet kopen?
Dingen veranderen, en ontwikkelingen gaan door. Op den duur gaan de ontwikkelingen door tot een punt waarbij je niet meer met alle (oudere) technieken rekening kunt houden.

Ik kan er niet meer van maken voor je helaas. Zo lang Tapatalk zijn ondersteuningen niet in orde heeft, en meer energie steekt in het binnenharken van advertentiegelden ipv webmasters tevreden stellen (en houden!) dan houdt het op.

We doen hier meer dan ons best om het voor zoveel mogelijk users in hapklare brokken op een mobiele telefoon aan te leveren.  Ik heb hier een iphone 4 uit de kast getrokken waar het op werkt zoals ik het in mijn vorige post beschreef. Meer kan ik er niet van maken.

Robert-Jan

Even getest..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Ik snap best dat techniek achterhaalt raakt, maar je kan in ieder geval klachten/opmerkingen serieus nemen of dan iig normaal op reageren en niet alle klachten af doen als het zal wel aan de gebruiker liggen. Zelfs al ben ik de enige gebruiker die er last van heeft.

Het is jammer dat je geen bijlage's kan toevoegen dan kon ik met een video laten zien dat het verspringt naar het geldeelte zonder de invoerbalk. Je kan dan wel naar naar het invoer gedeelte scrollen, maar zodra je begint te typen schiet dee weer terug. Zodat je dus niet kan zien wat je typt.

Robert-Jan

Ik snap best dat techniek achterhaalt raakt, maar je kan in ieder geval klachten/opmerkingen serieus nemen of dan iig normaal op reageren en niet alle klachten af doen als het zal wel aan de gebruiker liggen.

Je klachten en opmerkingen worden serieus genomen en je krijgt een normale reactie, jij leest er alleen wat anders in.

Ik heb dus een screenie gepost en daar zie dat ik zie wat ik typ en er verspringt niks.
Zet je iphone een keer aan en uit, misschien helpt dat.

Citaat
Zelfs al ben ik de enige gebruiker die er last van heeft.
Als dat zo is dan ligt het bij jou..dan mag jij niet verwachten dat wij allerlei toeren gaan uithalen om dat op te lossen voor je...dit is gewoon een gratis forum hè.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Allemensen wat een minachting en arrogantie. Echt. Top hoor mannen!

NathanR

#33
apr 02, 2015, 22:42 Last Edit: apr 02, 2015, 22:43 by NathanR
@musiqman

In mijn ogen is je reactie nogal overdreven. Wellicht zorgt het gebrek aan non-verbale communicatie voor verkeerde interpretaties, maar ik ben er van overtuigt dat @paQ en @Robert-Jan hier beide op een hele normale manier reageren en zeker niet 'minachtig' en 'arrogant'.

Ze hebben daarnaast ook gewoon een punt. paQ (en leeqnl) verhuizen in hun vrije tijd het forum naar een nieuw systeem, verbouwen het een en ander zodat het voor zoveel mogelijk gebruikers goed werkt en verdienen er geen rooie cent aan. Wanneer in dit geval bij de meeste het forum op een iPhone 4(s) goed draait en er geen mankementen zijn, maar bij jou wel, dan is dat gewoon een gevalletje; 'niks aan te doen'.

Ik denk dat we blij mogen zijn met een forum wat zo goed werkt, responsive is en er zo strak uit ziet. En dat voor niks. -of naja, 5 euro straks.- Daar kan menig forum stikjaloers op zijn.

Nlz

#34
apr 02, 2015, 22:59 Last Edit: apr 02, 2015, 23:00 by Nlz
Allemensen wat een minachting en arrogantie. Echt. Top hoor mannen!
Het moet niet gekker worden! Als het antwoord wat je krijgt je niet bevalt is er maar gelijk sprake van minachting en arrogantie?! Ik heb sterk de neiging om te zeggen "zoals de waard is..."
Ook ik lees niets geks in de reacties van de mods. Die gasten stoppen een hoop van hun eigen tijd en knaken in dit forum, en dan vind je het nodig om op een dergelijke manier te reageren? Over arrogantie en minachting gesproken. Als het je zo stoort, dan kom je toch niet meer?  Dat zal ze leren!
Als je denkt het beter te kunnen, vooral doen!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

jozwf

Wat Nlz en Nathan al zeggen... de enige die hier minachtend overkomt is Wessel.

Het is een gratis forum dus dan moet je niet miepen als het op oude meuk niet goed werkt.

stefan

Mannen, laten we deze discussie nu niet volledig uit de spreekwoordelijke klauwen laten lopen.
Laten we het erop houden dat er nog genoeg ruimte is voor verbetering hier en daar.

Verder @musicman, weet je zeker dat je telefoon up-to-date is vwb iOS? Probeer anders even met Chrome, dat werkt wat beter.
Probeer anders ook even de WYSIWYG-reactie velden uit te zetten.
Voor @paQ, mss een rare vraag, maar waarom heb je voor SMF als forum gekozen? Het staat bekend om de problemen die sommigen van ons hier ondervinden. En geen tapatalk ondersteuning is -hoe je ook tegen de app aankijkt - best een gemis. Daarbij is het een beta, waarvan je kunt verwachten dat er fouten in zitten.
Daarnaast zijn er legio alternatieven, met betere crossbrowser functies en uitgebreidere ondersteuning. Ik begrijp je keuze denk ik wel, maar wellicht is er net iets te weinig naar geboden ondersteuning gekeken.
Eea wil noet zeggen dat ik niet alsnog even wil gaan kijken in de Stylesheets en kijken of we eea kunnen verbeteren. Alleen ja... Als ik nou eens een paar uurtjes tijd had he? :-(
Overigens is dit geen aanval, enkel serieuze vragen en zoektocht naar constructieve oplossingen waar we hopelijk allemaal wat aan hebben.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Paul

Het is van tevoren duidelijk aangekondigd dat Tapatalk niet meer ondersteund zou worden. Volgens mij is de reden daarvan inmiddels duidelijk: Tapatalk kost paQ veel teveel tijd, moeite en kopzorgen (aan de beheerderskant that is). Aan de gebruikerskant missen functionaliteiten, en voor zover wij hebben getest biedt het qua gebruiksvriendelijkheid voor de gebruiker onvoldoende meerwaarde ten opzichte van de mobiele browser ondersteuning die in de forumsoftware zit, om al die moeite te gaan doen.
Tot nu toe hebben 2 (of 3, als je dsjka meetelt) mensen opmerkingen hierover gehad die overkomelijk zijn.

@musiqman
Je kan nog steeds filmpjes en foto's hier plaatsen zoals voorheen (extern hosten en linken).
Over je probleem: het is op twee gelijke telefoons geprobeerd te reproduceren, en daarop werkte alles wel. Check dan op z'n minst even of van jou kant alles op orde is (reboot, software up-to-date etc.), want blijkbaar ben je de enige met dit probleem. Een reactie zoals nu vind ik op z'n zachtst gezegd ongepast.

Hammar

Niet gaan bashen lui...mods kunnen dit prima zelf afhandelen!

Hoefnix

eens met @Hammar.

@musiqman heeft wel een punt namelijk.

De ondersteuning voor smartphones moet natuurlijk gewoon werken (we leven in 2015 duh). Of dat met tapatalk is of in een browser.
Het probleem dat musiqman noemt is dat het in de browser niet lekker werkt omdat het tekstvenster wegschiet. Op de ipad heb ik datzelfde (in mindere mate) ook, het inlogvenster schiet bij mij onder het toetsenbord.

Volgens mij is er wat meer onderzoek nodig of dat goed werkt.

Laat het standpunt wel/geen tapatalk even varen -> maar kijk wel of de ondersteuning van smartphones en tablets echt goed werkt.

paQ

#40
apr 03, 2015, 10:28 Last Edit: apr 03, 2015, 10:34 by paQ
Ik ben enigszins een beetje verbaasd dat er zo'n enorm punt wordt gemaakt van iets dat ontiegelijk veel moeite kost. Moeite die geheel belangeloos wordt gedaan, door een paar enthousiastelingen. Als er dan telkens (en bijna alleen maar) zaken worden uitgelicht die niet naar het bekkie zijn, dan steekt dat behoorlijk. Alsof je tot verantwoording wordt geroepen waarom je de zaakjes niet op orde hebt, want zo kan ik niet makkelijk genoeg een (gratis) forum gebruiken.

Ik blijf in herhaling vallen, maar blijkbaar sijpelt het nog niet helemaal door:
- Tapatalk is op dit moment een niet voldoende dekkende app die aansluit op deze forum-structuur, hoe goed/makkelijk het posten van een reactie middels die app dan ook mag zijn. (Ik was zelf ook tapatalk gebruiker, voordat er daar discussie over ontstaat
- Er is niet gezegd dat Tapatalk-ondersteuning helemaal niet meer zal terugkeren
- Er wordt nog steeds gewerkt aan verbetering/responsiveness van het forum op allerlei mobiele apparaten, maar dat is VEEL werk. (nog los van de vraag: "hoe ver moet je daarin gaan?")

Dit is een forum; een community. Waar veel gebruikers (gelukkig) gebruik van kunnen maken. Het is een utopie om te denken dat iedereen ten volle tevreden is over een dienst, website, forum, telefoon, computer, kookkunsten van je vrouw. Er zitten limieten aan alles! En wat voor de een een ogenschijnlijk perfecte oplossing is, is dat voor een ander juist niet en vice versa. Dat zal met alles zo zijn en met alles zo blijven.

Alle veranderingen vergen wat gewenning.   Een nieuwe windows, een nieuwe (i)OS, nieuwe verkeersregels, en een nieuw forum ook. Geef het aub eens de kans en zie ook de verbeteringen ipv alleen maar mokken over die paar dingen die het leven dan echt zoveel lastiger maken?

Robert-Jan

#41
apr 03, 2015, 10:51 Last Edit: apr 03, 2015, 10:59 by Robert-Jan
@Hoefnix

Het probleem wat Wessel heeft op z'n iphone 4s is kan ik niet regenereren met een andere iphone 4s. Hier kan ik gewoon posten zonder dat er iets verspringt. Dan is het dus de volgende stap om te kijken of het niet bij die telefoon ligt niet?
We kijken dus ook naar het aangegeven probleem, alleen heeft t wat mij betreft gezien de toon van de reactie even geen prioriteit meer.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

@paQ:
Uit je reactie spreekt een hoop negatieve energie, alle bold gedrukte woorden enzo. Doordat iedereen negatief reageert (ook musiqman) lijkt het alsof het niet goed is.
Bekijk het eens positief: er is dus veel behoefte aan een goede uitvoering op smartphone (e.g. 3 weglopers (vind ik stom) en musiqman die een oplossing zoekt).

Het belangeloos werken aan het forum wordt echt heel erg gewaardeerd. Desnoods bak ik een taart voor je en breng ik die langs als dat je overtuigt :) :) :).

@Robert-Jan:
Natuurlijk moet musiqman naar zijn telefoon kijken, maar afwimpelen hoeft ook niet ;)

Harre

Het is een utopie om te denken dat iedereen ten volle tevreden is over een dienst, website, forum, telefoon, computer, kookkunsten van je vrouw.
Om dan maar iets positiefs toe te voegen: ik ben serieus héél tevreden over de kookkunsten van je vrouw!  :X

Maar goed, even serieus: het neerzetten en onderhouden van een forum als dit kost tijd en moeite. Nog sterker: ik denk dat het zelfs véél tijd en véél moeite kost en persoonlijk waardeer ik de tijd en energie enorm die iedereen er achter de schermen op zijn manier er in steekt. Probeer alleen om de kritiek niet persoonlijk op te vatten, maar constructief te blijven en door te gaan met de ontwikkeling van het forum zoals je denkt dat die het beste is. Je hebt gelijk: jullie doen achter de schermen wat je kan en wellicht zelfs meer dan dat en ik kan me voorstellen dat bepaalde opmerkingen dan in het verkeerde keelgat schieten, maar dan nog... kwestie van er boven staan. Iets waarvan ik zeker weet dat je het kunt, zeker in dit geval ;)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

paQ

Er is nogal een verschil tussen wensen/verzoeken, en iemand naar de pijpen dansen.
Weinig te klagen hier over het eten hoor ;)

Omhoog