Roadie drumvellen

Gestart door NathanR, apr 16, 2012, 20:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR

Haha ja dat zeker..

@Jochem, zit kern van waarheid in.. maar als ik niet tevreden zou zijn over de producten zou ik er geen endorser voor zijn :P En ik zeg niet dat ik ze goed vind, omdat het moet ofzo van Roadie zelf :)

paQ


Haha ja dat zeker..

@Jochem, zit kern van waarheid in.. maar als ik niet tevreden zou zijn over de producten zou ik er geen endorser voor zijn :P


Ondanks dat je al endorser was voordat je de vellen al had?

NathanR

#27
mei 23, 2012, 19:42 Last Edit: mei 23, 2012, 19:47 by NathanReinds
Nee had al wel een paar vellen ervan :)
Daarnaast kreeg ik 5 vellen opgestuurd, zodat ik ze op mijn hele kit kon doen. Toen zijn ze allemaal goed bevallen.. en was de deal 'rond'.

harmen 18

was ook zo lastig als ze vierkant waren geweest, dat gaat niet passen.  :X


Ik denk dat ik toch nog wel even bij remo's (en zo nu en dan evans, etc.) blijf, ik ben nog niet echt overtuigd.

(Na een aantal mooie filmpjes misschien wel  :Y )

Hellwin

Ummmmmm Nathan was me net voor om Endorser te zijn. Als ik er niet achter zou staan had ik er ook geen endorser van willen zijn te worden of zoiets dergelijks :)
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Anserini

Ben benieuwd of ze buiten de klank ook de duurzaamheid waar kunnen maken, zeker qua coating op snare vellen waar al flinke verschillen tussen Evans, Aquarian en Remo kunnen zitten.  :Y

Hellwin

De dubbelvellen bij mij houden het goed uit. Ik heb nog geen RDH op mijn snare aangezien de Remo die erop zit nog goed is. Maar daar zou Nathan je vogens mij wel meer over kunnen zeggen
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

NathanR

Ik heb de coated op mijn snare, heb nog niet veel verschil gehoord met de Remo Ambassador coated :)
Over de lengte dat ze mee gaan durf ik nog geen uitspraken te doen.. daarvoor heb ik ze nog te weinig gebruikt en te kort erop zitten :)

FoREVer

we zijn ondertussen wat verder, en nathan ik vroeg me af of je al wat meer kan zeggen over de "levensduur" want ik heb je cover gezien en de vellen klinken gewoon t zelfde als je oudere covers waar je remo gebruikt.. dus ik ben zeker geïntereseerd in de drumheads :)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

stick tight

Wat ik me afvraag, zijn deze vellen echt goed of ''wel goed voor het geld''?

FoREVer


Wat ik me afvraag, zijn deze vellen echt goed of ''wel goed voor het geld''?


ik vond ze eerlijk gezegd beter klinken als die remo's die nathan had
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Jenslathouwers

Ff een ander vraagje... Zijn er roadie rezoheads te verkrijgen? Ik zou men rezo heads willen vervangen en dan kan ik ineens de kwaliteit eens bekijken...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

drummerjory

Ik zie dat hij ook drumstokken verkoopt. Wat vind je van de drumstokken?
gaan ze lang mee?

FoREVer


Ff een ander vraagje... Zijn er roadie rezoheads te verkrijgen? Ik zou men rezo heads willen vervangen en dan kan ik ineens de kwaliteit eens bekijken...


Als je gewoon een enkellags transparant vel pakt moet t kunnen lukken denk ik :)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

NathanR

Ik vind de drumstokken wel fijn, ze gaan vrij lang mee als je het vergelijkt met de prijs, en liggen prima in de hand :)

FoREVer

Ik heb besloten dat ik gewoon is een gokje ga wagen als ik het geld heb :)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Julius Heide

En hoe zit het met de "slagindrukkingen" op deze vellen?

Ondertussen maar is ff googlen op roadie vellen...
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

NathanR

#42
jun 10, 2012, 11:03 Last Edit: jun 10, 2012, 11:35 by NathanReinds
Oke, hier mijn review op de Roadie vellen. (en eigenlijk heb ik mijzelf in dit topic constant de hand boven Roadie's hoofd gehouden door ze in bescherming te nemen, omdat ik endorsement er heb.  :F )

Maar goed,

Kickpad; prima ding, blijft goed zitten. Wel wat groot maar dan zit wel je hele klopper op de pad. Wat ik niet altijd heb bij mijn Falam Slam van Remo.

Coated vellen; Qua geluid vind ik de coated vellen prima voor op mijn toms, op mijn snare vond ik het niks.  En op mijn snare hield het vel het ook niet lang vol, voordat er deuken inkwamen. De coated laag gaat er vrij snel van af in het midden waar je slaat.

Bassdrumvel, transparant; Ik vond hem niet mooi op mijn kick van de Pearl, maar op mijn oude 'customized' kitje vond ik hem wel prima, je kan hem denk ik qua dikte vergelijken met een Pinstripe. En niet met een Powerstroke of iets in die richting, welke ik liever op mijn kick heb liggen.

Bassdrumvel, resonantie; Prima ding, sla je niet op dus de coating blijft erop zitten. Staat wel erg groot een Roadie logo op, maar dit is volgensmij met nagellak er wel af te halen. Het is wel een vrij dun vel.

Over de drumstokken ben ik nog steeds wel te spreken :) Die houden het prima uit bij mij.
Vind het zonde dat er zo weinig keuze is in vellen, zoals in de bassdrumvellen en/of snarevellen.
Daar naast zouden ze de regeling dat je minimaal aan 35,- euro aankopen moet doen moeten afschaffen, want je moet dus constant een heleboel gaan kopen, omdat die prijs zo laag is. Dus je moet zoveel mogelijk in 1 koop kopen.

(Ondertussen heb ik alweer de Powerstroke op mijn kick liggen, en een Ambassador op mijn snare.)

Robert-Jan




Bassdrumvel, transparant; Ik vond hem niet mooi op mijn kick van de Pearl, maar op mijn oude 'customized' kitje vond ik hem wel prima, je kan hem denk ik qua dikte vergelijken met een Pinstripe of Ambassador. En niet met een Powerstroke of iets in die richting, welke ik liever op mijn kick heb liggen.


Toch een beetje raar wat je nu zegt... Een ambassador en een pinstripe liggen qua dikte erg uit elkaar.
Dat zou een beetje hetzelfde zijn als zeggen dat je een bepaalde stok kan vergelijken met een 7a of een 2b.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

er is iig een hoop enthousiasme verdwenen :P
en met nagellakremover aan de haal op een coated vel :N

NathanR

#45
jun 10, 2012, 11:34 Last Edit: jun 10, 2012, 11:36 by NathanReinds
Ah wacht, ik had eerst dat staan, maar dat wilde ik nog veranderen. vergeten te doen :) Thanks!
Daar zit inderdaad een redelijk groot verschil in inderdaad ;) :)

@paq
Ja ik heb nooit iets met nagellakremover geprobeerd, maar heb wel eens gehoord dat je daarmee logo's kan verwijderen. Werkt dus niet op coated vellen?

Heb trouwens Remo vellen als voorbeelden gebruikt, simpel omdat ik daar serie's van weet. En op gebied van Evans helemaal niks ken :P (Alleen de Eq3 die ik als reso heb op mijn kick :P )

paQ


@paq
Ja ik heb nooit iets met nagellakremover geprobeerd, maar heb wel eens gehoord dat je daarmee logo's kan verwijderen. Werkt dus niet op coated vellen?


dat werkt alleen op smooth vellen.
en dan nog zal het vlekken/bijten op clear. Op wit verdoezel je het aardig.

Treklof

Dus.. conclusie; blijf lekker bij de A-merken?
Roadie mag dan veel goedkoper zijn, maar het klinkt alsof je genoegen met minder (kwaliteit) neemt.

Nlz


dat werkt alleen op smooth vellen.
en dan nog zal het vlekken/bijten op clear. Op wit verdoezel je het aardig.


Ik heb op een clear vel de laatste lijmresten van een dubbele falam slam er prima af gekregen met wat aceton hoor, gewoon goed uitwrijven, is er niks meer van te zien.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ

oh ok dan
maar clear is ook smooth ;)

Omhoog