Oude snare Royal

Gestart door CyrielB, jan 28, 2012, 22:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

CyrielB

Hey mensen,

Laast een oudje van een snare opgehaald , en gepoetst nu wou ik er nieuwe vellen op gaan leggen maar blijkt dat Evans HD dry en Remo embassandor  niet willen passen , iemand ooit ook met dit probleem gezeten? of een oplossing ?



Gr Cyriel

paQ

define niet passen.

vel te klein? kraag?
niet rond?

CyrielB

In de definitie vel te klein, de oude vellen die er nu op liggen zijn net een tikkeltje groter

Geischa

Aquarian American Vintage™ Series: A coated, single ply drumhead available in either a medium weight or thin weight. The American Vintage™ series has a slightly larger hoop diameter to allow for an easy fit on most vintage drumshells. This drumhead features a special coating that has the look, feel and warm sound of a calfskin head.

paQ

'k zou voor de medium gaan ;)

Fibesman

#5
jan 29, 2012, 10:25 Last Edit: jan 29, 2012, 10:27 by Tanco
Een mars trommel van Royal (made in Amsterdam!). Lastig spelen met die uitstekende spanschroeven.. Meestal zijn oude Royal trommels in centimeter maten. Dan past geen enkel modern (inch) vel. Ook Aquarian american vintage niet. Je kunt OF kalfsvellen laten monteren of zoeken naar oude  vellen met centimeter maten, bijvoorbeeld bij Piet Klaassen in badhoevedorp of Muller Muziek in Amsterdam. American vintage werken weer wel erg goed op vintage Gretsch drums. De mediums zijn nog aan de dikke stugge kant en thin komt meer in de buurt van een ambassador.

CyrielB

Oke thanks allemaal , Badhoevedorp en Amsterdam liggen niet naast de deur. Ik ga kijken bij me locale drumstore of ze de Aquarian American Vintage hebben en of deze passen.  Anders ga ik verder op zoek

drummermaarheeze


Aquarian American Vintage™ Series: A coated, single ply drumhead available in either a medium weight or thin weight. The American Vintage™ series has a slightly larger hoop diameter to allow for an easy fit on most vintage drumshells. This drumhead features a special coating that has the look, feel and warm sound of a calfskin head.


Weet iemand of er ook soorgelijke 'oversized' vellen voor de onderkant, dus snareside, te krijgen zijn?

Fibesman


drummermaarheeze

Ok, natuurlijk.
Heeft iemand deze vellen wel eens gebruikt? Hoeveel groter zijn ze?
Ik heb een Triumph snare met een kapot ondervel. Daarop staat Remo 363 mm. Een modern 14" vel is 357 mm. Zou de Aquarian gaan passen?

Fibesman


Een mars trommel van Royal (made in Amsterdam!). Lastig spelen met die uitstekende spanschroeven.. Meestal zijn oude Royal trommels in centimeter maten. Dan past geen enkel modern (inch) vel. Ook Aquarian american vintage niet. Je kunt OF kalfsvellen laten monteren of zoeken naar oude  vellen met centimeter maten, bijvoorbeeld bij Piet Klaassen in badhoevedorp of Muller Muziek in Amsterdam. American vintage werken weer wel erg goed op vintage Gretsch drums. De mediums zijn nog aan de dikke stugge kant en thin komt meer in de buurt van een ambassador.

drummermaarheeze

Ik ben al met de snare langs geweest bij Toon Kobussen (die jaren bij Royal in Amsterdam heeft gewerkt en nu nog steeds Royal slagwerk produceert in Maarheeze.
Toon heeft zat oude onderdelen liggen maar met dit vel kon hij me ook niet helpen. Hij heeft me nog wel geholpen met het vervangen van kalfsvellen op een andere, hele oude, snare die ik ook nog had liggen.
Nieuwe kalfsvellen voor de Triumph laten maken zou volgens hem wel erg prijzig worden, in verhouding tot de waarde van de snare.
Maar eens verder zoeken dus....

Omhoog