Remo "coated vintage emperor" of "coated emperor"

Gestart door joachim, dec 22, 2011, 18:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

joachim

Hey iedereen,

Wat is het verschil tussen de "coated vintage emperor" en de "coated emperor" in de klank?
Is er echt een verschil dat je kan HOREN of is het gewoon een verkoop trukje?
Wat zou Bonzo gebruikt hebben?

FoREVer

Citaat van: Remo.com

Vintage Emperor
A reissue of the first Remo Emperor® drumhead that changed the art of drumming in the late 1960's. Constructed of 2-plies of 7.5-mil polyester films, they feature sensitivity and snare response of the Coated Emperor, accentuated mid and low frequencies and increased durability.

Emperor
heads are warmer and more durable than Clear Emperor®s. They're made with two free-floating plies of 7-mil Mylar® film, which gives consistent open warm tones which accounts for their popularity among many of today's Studio, Pop, R&B and Rock drummer


Kortom vintage emperor zijn wat dikker, en schijnen langer mee te gaan
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Rick

#2
dec 22, 2011, 19:05 Last Edit: dec 22, 2011, 19:07 by Rick
Ik vermoet dat je de vintage ambassador of coated ambassador bedoelt? Voor zover ik weet ik er geen vintage versie van de emperor (ik kan het fout hebben)

Allebij de vellen zijn 10mil dik. Het verschil is echter dat de normale Ambassador uit een enkele 10mil ply bestaat, en de Vintage Ambassador uit een 7mil en een 3mil ply bestaat. Ongelijmd.

De vintage ambassador klinkt heel anders dan een normale ambassador. Waar een ambassador helder en open klinkt, zal een Vintage Ambassador wat wolliger, of "zompiger" klinken, met minder boventonen. Ik heb zelf een 14x6.5 mapex bp walnut snare met een vintage ambassador erop, redelijk laag en vet gestemd, en ik vind het echt een top vel! Precies het geluid dat ik zocht.

Maar over smaak valt uiteraard te twisten  :Y



EDIT: iemand was me sneller af met typen zie ik,  8)7 Er bestaat dus wel een vintage emperor!

FoREVer


Ik vermoet dat je de vintage ambassador of coated ambassador bedoelt? Voor zover ik weet ik er geen vintage versie van de emperor (ik kan het fout hebben)

Allebij de vellen zijn 10mil dik. Het verschil is echter dat de normale Ambassador uit een enkele 10mil ply bestaat, en de Vintage Ambassador uit een 7mil en een 3mil ply bestaat. Ongelijmd.

De vintage ambassador klinkt heel anders dan een normale ambassador. Waar een ambassador helder en open klinkt, zal een Vintage Ambassador wat wolliger, of "zompiger" klinken, met minder boventonen. Ik heb zelf een 14x6.5 mapex bp walnut snare met een vintage ambassador erop, redelijk laag en vet gestemd, en ik vind het echt een top vel! Precies het geluid dat ik zocht.

Maar over smaak valt uiteraard te twisten  :Y



EDIT: iemand was me sneller af met typen zie ik,  8)7 Er bestaat dus wel een vintage emperor!


Sorry  :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Hoefnix


Kortom vintage emperor zijn wat dikker, en schijnen langer mee te gaan


In je quote staat dat het verschil ook het materiaal Polyester versus Mylar is

Nlz

Mylar is een polyester film, dus je zou zeggen dat het hetzelfde materiaal is.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan

Citaat van: joachim link=topic=551.msg12375#msg12375 date=


Wat zou Bonzo gebruikt hebben?


:F
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix


Mylar is een polyester film, dus je zou zeggen dat het hetzelfde materiaal is.


Mylar is een specifieke soort polyester (en Remo noemt dat specifiek). Omdat ze het noemen verwacht ik een verschil.

FoREVer

#8
dec 22, 2011, 20:34 Last Edit: dec 22, 2011, 20:36 by AEDrumsA7x

Mylar is een specifieke soort polyester (en Remo noemt dat specifiek). Omdat ze het noemen verwacht ik een verschil.


Lijkt mij ook, zal het even opzoeken

Edit:
Wat ik denk is dat Mylar een goedkopere soort polyester is, hiervan worden ook flessen gemaakt stond op Wiki.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

animal


Wat zou Bonzo gebruikt hebben?


Ik neem toch aan...


stick tight

Naar mijn weten is remo weer vellen gaan maken volgens de oude specificaties. Beter? nee. Anders? ja.
Volgens mij zijn de ''vintage'' vellen wat ruimer waardoor ze in theorie beter passen op vintage drums aangezien die vaak iets oversized waren en moderne vellen niet altijd pasten.

Enige manier om erachter te komen: testen.

Geischa

De vintage uitvoeringen zijn niet ruimer... gewoon standaard 14" is hetzelfde als elke ander 14" enz.
Ik geloof dat Aquarian dat wel doet in hun "vintage" serie, wellicht zit daar de verwarring...

Robert-Jan

Om het nog makkelijker te maken,
De suede empereor ( die er al was voor de vintage emp) heeft dezelfd specs als de vintage.
Maar ik weet iig dat de coating van de suede anders is dan die van de coated emperor.
De suede klinken ook anders dan de standaard emperors..iets warmer/wolliger..ik vind het hele fijne vellen, maar niet zo makkelijk verkrijgbaar.
Hier hebben ze het wel over mylar, bij de vintage niet..het zou natuurlijk kunnen dat er ander materiaal is gebruikt, maar alsik het zo bekijk dan denk ik dat de vintage niets anders is dan de suede met een andere coating..

De vraag klinkt het anders of is het een verkoop truc... Ik denk beide..;)



Emperor
Suede® Emperor® heads are made with two free-floating proprietary processed plies of 7.5-mil Mylar® film, which gives consistent open warm tones with enhanced durability.


www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Sowieso door marketing & verkoop bedacht :)

7 mil = 0.01778 cm
7.5 mil = 0.01905 cm

Is dat een groot hoorbaar verschil? Ik weet het niet.

paQ

#14
dec 23, 2011, 15:01 Last Edit: dec 23, 2011, 15:02 by paQ
knappe fabrikant die uberhaupt dat verschil (12 mu) gelijkmatig weet te extruderen

Hans


Sowieso door marketing & verkoop bedacht :)

7 mil = 0.01778 cm
7.5 mil = 0.01905 cm

Is dat een groot hoorbaar verschil? Ik weet het niet.


Waarschijnlijk wel... op een 432" floor tom (scheelt het waarschijnlijk een halve kilo materiaal ;) )

Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hoefnix


knappe fabrikant die uberhaupt dat verschil (12 mu) gelijkmatig weet te extruderen


Extruderen is dikker, door het strekken van de film wordt het dunner gemaakt. Of dat proces zo nauwkeurig is dat het 12 mu gelijkmatig .....

Omhoog