Goede vellen?

Gestart door Shump, jun 21, 2018, 21:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Shump

Hallo,

Op mijn kit heb ik no de standaard vellen liggen. Dit zijn white dynaton drum heads op de toms en snare. Op de bass een clear head van dynaton en de resonantievellen zijn clear heads van dynaton.
Nu zou ik graag mijn vellen een upgrade geven en dit is nu het goede moment omdat de lokale dealer een opruiming doet. Er is echter een heel groot aanbod aan vellen en ik zou graag wat gerichter kunnen zoeken, vandaar dat ik hier al wat suggesties vraag. Ik speel met een taye studio birch.
Ik hou wel van een wat dieper, 'vet' geluid op de toms, met een directe slag. Op de bass (22") heb ik dit ook het liefst. De snare mag een helder geluid hebben, maar ook met die directe slag. Ik speel nu nog met dempringen.
Hopelijk kunnen jullie mij al een richting insturen qua merken/soorten.  :Y

Groeten
Shump

Henk0210

Remo emperor of Evans g2 clear op je toms. Remo Ambassador Coated op je snare en een Evans Emad clear op je bassdrum. Dat voldoet aan je beschrijving en daar kan je wel even mee vooruit.
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

animal

Knap Henk dat je een advies weet te geven, ik heb namelijk geen idee wat met 'directe slag' wordt bedoeld.

drfill

dempringen ?  deze nemen wel heel veel van je sound weg..
ik zou op snare en floor alleen dit gebruiken (of deels) https://www.thomann.de/nl/skygel_gel_damper_pads_black.htm
scheelt ook iets hoge tonen..   (waarschijnlijk ook in nl te koop) ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

veecharlie

Ik zou je adviseren om double ply boven (batter head dus) en de onderkant single ply. Je gaat altijd daar goed komen. Als je niet weet precies wat je wilt of je wilt een beetje meer "versatiliteit" dan is wat ik zou jou adviseren.

Als je door "vet" bedoelt warmer dieper toon, ik herinner jou dat een birch kit hebt. Dat is al een droog kit..! Misschien kan je ook zo iets zoals ambassador coated boven en ambassador clear onder (een beetje zoals Matt Garstka). Als je meer "dempening" ga met een pinstripe boven of Powerstroke coated en ambassador clear onder.

Ik hoop ik kon je helpen :)

Shump

Bedankt voor het advies! Hier kan ik weer verder mee.

Omhoog