Remo classic fit

Gestart door Henk0210, sep 07, 2017, 21:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Henk0210

Ik heb wel eens gehoord dat kleinere ketels een groter stembereik hebben en een betere klank. Als je nou normale ketels hebt, en er de nieuwe Remo Classic fit vellen op legt, heb je dan hetzelfde effect? Ze zijn bedoeld voor vintage drums met een iets grotere diameter. Maar ze zouden volgens Remo ook werken op normale ketels. Verbeteren ze dan het stembereik?
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

animal

Die gedachte is ook al eens bij me opgekomen.
Als jij nou eens een setje classic fits koopt en ons informeert over je bevindingen? :)

Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Henk0210

Dat zal dan geen hele set worden, daar zijn ze me toch wat te duur voor ;). Zodra de Classic fit ambassador coated 14" beschikbaar komt bij thomann of bax, zal ik hem eens bestellen met wat andere vellen. Dan kan ik hem proberen op floortom en snare.
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

animal

Zodra de Classic fit ambassador coated 14" beschikbaar komt bij thomann of bax, zal ik hem eens bestellen met wat andere vellen.
Put your money where your mouth is. :+

https://www.thomann.de/nl/remo_14_ambassador_coated_classic.htm?ref=search_prv_7

Henk0210

Hij stond gisteren nog op niet leerbaar :)
Nu op aanvraag.
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

Henk0210

Om nog even terug te komen op dit onderwerp heb ik vorige week de Remo Classic fit ambassador geprobeerd.
Stemmen ging voor mijn gevoel net zo makkelijk als de coated ambassors die ik normaal gebruik. Op mijn 14" floortom heb ik geen verschil gevonden. Stembereik was ongeveer net zo groot als de normale variant. Maar dan kan ook komen door mijn premier elite drums (3mm undersized). Wellicht dat het op normale floors wel verschil geeft.

Daarna heb ik de Remo Classic Fit op mijn ludwig snare geprobeerd (Classic Birch). Dezelfde klank en overtonen als een normale ambassador, maar voor mijn gevoel kon ik de snare iets lager stemmen zonder de klank te verliezen. Het verschil met de normale ambassador coated was echter niet erg groot, en zo laag stem ik de snare toch nooit.

Al met al is het voor mijzelf niet zo'n groot verschil met de normale ambassadors. Maar wellicht is het wel aardig als je een diepe snare hebt, en laag wilt stemmen.
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

Omhoog